Το γεγονός ότι εξαφανίζεται η Πληροφορική και η διδασκαλία της αλγοριθμικής σκέψης από το Λύκειο καταδεικνύει κατά την άποψή μου προχειρότητα στο σχεδιασμό και τη διάρθρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος στο Λύκειο. Πώς μπορεί να εξηγήσει κανείς:
α. το ότι η διδασκαλία της πληροφορικής εκφυλίζεται σε απλές γνώσεις χειρισμού υπολογιστών που εξαντλούνται μέχρι το Γυμνάσιο; Είναι αλήθεια αυτό η επιστήμη της πληροφορικής ή αυτή την γνώση θέλουμε να αποκτήσουν οι μαθητές μας;
β. αφαιρείται από τους μαθητές η δυνατότητα να έρθουν σε ουσιαστική επαφή με τον προγραμματισμό και την αναλυτική και συνθετική σκέψη που αυτός καλλιεργεί, ενώ μέχρι σήμερα δινόταν αυτή η δυνατότητα στους μαθητές τουλάχιστον της τεχνολογικής κατεύθυνσης. Τι άλλαξε το 2013 που καθιστά αυτή τη γνώση μη απαραίτητη;
γ. η εισαγωγή στα ΑΕΙ θετικής-τεχνολογικής κατεύθυνσης θα απαιτεί εξέταση άλλων μαθημάτων όπως π.χ. της Χημείας. Αλήθεια πόση συνάφεια έχει η Χημεία με τις περισσότερες σχολές των ΑΕΙ θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης και πόση η πληροφορική;
δ. μήπως είναι αστείο να ισχυριζόμαστε πως επιχειρούμε να φτιάξουμε ένα "Νέο Λύκειο", προσανατολισμένο στις ανάγκες της εποχής, όταν οι μαθητές δεν θα έχουν καμία επαφή με την τεχνολογία, τις τέχνες κ.λπ.; Αναρωτιέμαι πως θα ήταν σε αυτή την περίπτωση ένα "Παλιό Λύκειο". Μάλλον όχι πολύ διαφορετικό.
Το γεγονός ότι εξαφανίζεται η Πληροφορική και η διδασκαλία της αλγοριθμικής σκέψης από το Λύκειο καταδεικνύει κατά την άποψή μου προχειρότητα στο σχεδιασμό και τη διάρθρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος στο Λύκειο. Πώς μπορεί να εξηγήσει κανείς: α. το ότι η διδασκαλία της πληροφορικής εκφυλίζεται σε απλές γνώσεις χειρισμού υπολογιστών που εξαντλούνται μέχρι το Γυμνάσιο; Είναι αλήθεια αυτό η επιστήμη της πληροφορικής ή αυτή την γνώση θέλουμε να αποκτήσουν οι μαθητές μας; β. αφαιρείται από τους μαθητές η δυνατότητα να έρθουν σε ουσιαστική επαφή με τον προγραμματισμό και την αναλυτική και συνθετική σκέψη που αυτός καλλιεργεί, ενώ μέχρι σήμερα δινόταν αυτή η δυνατότητα στους μαθητές τουλάχιστον της τεχνολογικής κατεύθυνσης. Τι άλλαξε το 2013 που καθιστά αυτή τη γνώση μη απαραίτητη; γ. η εισαγωγή στα ΑΕΙ θετικής-τεχνολογικής κατεύθυνσης θα απαιτεί εξέταση άλλων μαθημάτων όπως π.χ. της Χημείας. Αλήθεια πόση συνάφεια έχει η Χημεία με τις περισσότερες σχολές των ΑΕΙ θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης και πόση η πληροφορική; δ. μήπως είναι αστείο να ισχυριζόμαστε πως επιχειρούμε να φτιάξουμε ένα "Νέο Λύκειο", προσανατολισμένο στις ανάγκες της εποχής, όταν οι μαθητές δεν θα έχουν καμία επαφή με την τεχνολογία, τις τέχνες κ.λπ.; Αναρωτιέμαι πως θα ήταν σε αυτή την περίπτωση ένα "Παλιό Λύκειο". Μάλλον όχι πολύ διαφορετικό.