Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Ελένη | 27 Νοεμβρίου 2009, 14:01
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα μέτρα και οι αρχές που προτείνει η Υπουργός Παιδείας είναι προφανέστατα δίκαια, αποτελεσματικά, αντικειμενικά και αξιοκρατικά. Πρέπει όλοι να ομολογήσουμε ότι το ισχύον σύστημα πάσχει από αδικίες, αναποτελεσματικότητα, ρουσφετολογικές πρακτικές, αναξιοκρατία, ενώ αποτελεί πεδίο όπου οργιάζουν οι πελατειακές σχέσεις και η αδιαφάνεια. Πρέπει επιτέλους όλοι να παραμερίσουμε το προσωπικό μας συμφέρον, την προσωπική μας φιλοδοξία και επιδίωξη και να προσφέρουμε στο εκπαιδευτικό μας σύστημα ένα δίκαιο, αντικειμενικό και αξιοκρατικό σύστημα προσλήψεων, μεταθέσεων και αποσπάσεων, που θα σέβεται μαθητή και εκπαιδευτικό. Γι΄ αυτό το λόγο θεωρώ ότι οι προτάσεις της Υπουργού Παιδείας κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Τέρμα πια οι πελετειακού χαρακτήρα αποσπάσεις, η πλήρως άδικη μεταφορά μορίων, η "ομηρία" αναπληρωτών και ωρομίσθιων καθηγητών. Το ΑΣΕΠ θα κατοχυρώσει τη διαφάνεια και την αξιοκρατία, όπως έχει συμβεί και σε άλλους χώρους. Και σε απάντηση προηγούμενου σχολίου για το αν το ΑΣΕΠ έχει καταφέρει να βελτιώσει την ποιότητα του προσωπικού, θα ήθελα να σημειώσω ότι η έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη και του ΑΣΕΠ για τη δεκαετή λειτουργία του (1994 - 2004) σημειώνουν ότι το ΑΣΕΠ έχει κατορθώσει να βελτιώσει σε καθοριστικό βαθμό την ποιότητα του προσωπικού και έχει αναδείξει άξιους, ικανούς και μορφωμένους. Τέλος, σε απάντηση όσων δηλώνουν "ανίκανοι", "ανέτοιμοι" ή απλώς άρνηση να διαβάσουν και να συναγωνιστούν άξιους συναδέλφους τους, θα ήθελα να πω ότι αυτό είναι δειλία, έλλειψη εμπιστοσύνης στις ικανότητες και τις γνώσεις τους, έλλειψη αυτοπεποίθησης και άρνηση στη γνώση. Ως εκπαιδευτικοί και ως επιστήμονες θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η μάθηση πρέπει να είναι δια βίου, η κατάρτιση διαρκής και το διάβασμα καθημερινή πρακτική. Και κάθε σχόλιο περί του αντιθέτου απλώς υποδηλώνει άρνηση προς το λειτούργημα το οποίο έχουμε κληθεί να υπηρετήσουμε, αναξιότητα και ανικανότητα. Η επανάπαυση στα όσα γνωρίζουμε και διδαχτήκαμε αποτελεί το μεγαλύτερο σφάλμα που μπορεί να διαπράξει ένας εκπαιδευτικός και γενικότερα ένας εργαζόμενος. Ο φόβος του συναγωνισμού απαγορεύεται να πτοεί τον οποιοδήποτε, γιατί μας βελτιώνει όλους και το εκπαιδευτικό μας σύστημα εν γένει. Και για όσους "φοβούνται" τους νεότερους, που έχουν φρέσκιες γνώσεις, ως νεότερη θα ήθελα να απαντήσω ότι εμείς "φοβόμαστε" τη σοφία της εμπειρίας των παλαιότερων. Ας ενισχύσουμε όλοι την αξιοκρατία και αντικειμενικότητα, ας επιτρέψουμε στους άξιους και ικανούς, σε αυτούς που δε φοβούνται τη γνώση να αναδειχθούν, ας παραμερίσουμε το προσωπικό για χάρη του γενικότερου συμφέροντος. Σήμερα, ο νόμος 2194/2004, που θέσπισε τον ΑΣΕΠ αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εχέγγυα της δημοκρατίας και της ισότητας στη χώρα μας, που απολαμβάνει γενικής αποδοχής. Θα ήθελα απλά να θυμήσω σε όσους εύκολα ξεχνούν τις αβυσαλέες αντιδράσεις που είχαν τότε προκληθεί.. από ανθρώπους που και τότε ένιωθαν φόβο απέναντι στον καλύτερο και πιο άξιο εαυτό τους.. Ελένη