Στα θετικά της προτεινόμενης διάρθρωσης μαθημάτων πρέπει να συμπεριληφθεί η διατήρηση στην Α' και Β' Λυκείου, του χαρακτήρα του Λυκείου ως σχολείου που παρέχει γενική παιδεία.
Στη Γ' Λυκείου όμως, ίσως η κυριαρχία των μαθημάτων προσανατολισμού να είναι υπερβολική, καθώς θα έπρεπε να δίνεται η δυνατότητα στο μαθητή να πραγματοποιεί περισσότερες "οριζόντιες" επιλογές από το κάθετο σύστημα υποχρεωτικών μαθημάτων ανά πεδίο.
Και έτσι πάντως εντύπωση κάνει το γεγονός πως η διδασκαλία της βιολογίας, παρά το ότι περιλαμβάνεται στα προγράμματα σπουδών πολλών πανεπιστημιακών τμημάτων και τμημάτων Τ.Ε.Ι. και αποτελεί τελικό ακαδημαϊκό προορισμό, για επιστήμονες που έχουν ξεκινήσει από διαφορετικές αφετηρίες, περιορίζεται στον τομέα Υγείας.
Επίσης η ονομασία του συγκεκριμένου τομέα μάλλον δεν είναι επιτυχής, καθώς «στενεύει» το κύριο μάθημα αυτού του προσανατολισμού σε μια μόνο εφαρμογή του, αυτή που αφορά στην Υγεία. Θα ήταν ορθότερο το πεδίο αυτό να μετονομαστεί σε πεδίο Επιστημών Ζωής και Περιβάλλοντος, ώστε να συμπεριλάβει όλα τα αντικείμενα που σχετίζονται με τη Βιολογία.
Τέλος θεωρώ αυτονόητο πως η διδασκαλία της Βιολογίας στην Α’ και Β’ Λυκείου θα πρέπει να πάψει να είναι προσχηματική, περιοριζόμενη στη μια διδακτική ώρα την εβδομάδα, και ότι θα διδάσκεται οπωσδήποτε 2 ώρες, μέσα στο πλαίσιο της προτεινόμενης διάρθρωσης.
Φυσικά είναι ανεπίτρεπτη η έλλειψη του μαθήματος της Βιολογίας από τη διάρθρωση των μαθημάτων του Επαγγελματικού Λυκείου.
Στα θετικά της προτεινόμενης διάρθρωσης μαθημάτων πρέπει να συμπεριληφθεί η διατήρηση στην Α' και Β' Λυκείου, του χαρακτήρα του Λυκείου ως σχολείου που παρέχει γενική παιδεία. Στη Γ' Λυκείου όμως, ίσως η κυριαρχία των μαθημάτων προσανατολισμού να είναι υπερβολική, καθώς θα έπρεπε να δίνεται η δυνατότητα στο μαθητή να πραγματοποιεί περισσότερες "οριζόντιες" επιλογές από το κάθετο σύστημα υποχρεωτικών μαθημάτων ανά πεδίο. Και έτσι πάντως εντύπωση κάνει το γεγονός πως η διδασκαλία της βιολογίας, παρά το ότι περιλαμβάνεται στα προγράμματα σπουδών πολλών πανεπιστημιακών τμημάτων και τμημάτων Τ.Ε.Ι. και αποτελεί τελικό ακαδημαϊκό προορισμό, για επιστήμονες που έχουν ξεκινήσει από διαφορετικές αφετηρίες, περιορίζεται στον τομέα Υγείας. Επίσης η ονομασία του συγκεκριμένου τομέα μάλλον δεν είναι επιτυχής, καθώς «στενεύει» το κύριο μάθημα αυτού του προσανατολισμού σε μια μόνο εφαρμογή του, αυτή που αφορά στην Υγεία. Θα ήταν ορθότερο το πεδίο αυτό να μετονομαστεί σε πεδίο Επιστημών Ζωής και Περιβάλλοντος, ώστε να συμπεριλάβει όλα τα αντικείμενα που σχετίζονται με τη Βιολογία. Τέλος θεωρώ αυτονόητο πως η διδασκαλία της Βιολογίας στην Α’ και Β’ Λυκείου θα πρέπει να πάψει να είναι προσχηματική, περιοριζόμενη στη μια διδακτική ώρα την εβδομάδα, και ότι θα διδάσκεται οπωσδήποτε 2 ώρες, μέσα στο πλαίσιο της προτεινόμενης διάρθρωσης. Φυσικά είναι ανεπίτρεπτη η έλλειψη του μαθήματος της Βιολογίας από τη διάρθρωση των μαθημάτων του Επαγγελματικού Λυκείου.