Θα αναπτύξω 2 ζητήματα:
Το 1ο και πιο σημαντικό είναι ο τρόπος βαθμολόγησης από διάφορους καθηγητές. Υπάρχουν πολλοί καθηγητές εκεί έξω που ο καθένας βάζει ότι λογής θέματα θέλει χωρίς πολλές φορές να μπορεί να κρίνει αν είναι δύσκολα ή μάλλον δυσκολότερα από έναν άλλο, γειτονικού σχολείου καθηγητή. Θα αναγκαστεί λοιπόν αυτός ο καθηγητής να συμμορφωθεί, πράγμα αδύνατο με τους υπάρχοντες συμβούλους-διευθυντές-συναδέρφους. Οι μαθητές του λοιπόν είναι καταδικασμένοι και ο ίδιος έκθετος σε κάθε γονιό.
Πολύ φοβάμαι επίσης ότι πολλοί καθηγητές θα βρεθούν αντιμέτωποι με το δίλημμα που θα τους βάλουν πολλοί γονείς να "χαρίσουν" βαθμούς με το ζόρι ή με αντάλλαγμα, κάτι που ακούγεται να συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια τώρα. Και πάλι αυτό καθιστά έκθετους τους καθηγητές.
Έτσι, πιστεύω θα πρέπει να γίνει πιο ισχυρός-σοβαρός (;) ο θεσμός του συμβούλου ως προς τι είδους θέματα θα μπαίνουν ως προς την δυσκολία τους, αλλά και να βρεθεί ένας τρόπος να προστατευθούν τα παιδιά από τους ευνοημένους συμμαθητές τους.
Το 2ο ζήτημα έχει να κάνει με την ύπαρξη ή όχι των πανελληνίων
Ας φτιάξουμε λοιπόν τρεις "πραγματικές" κατηγορίες μαθητών έχουμε
Α. Καλός μαθητής με 19 περίπου σε κάθε τάξη έχει ΒΠΑ=13,3
Β. Μέτριο μαθητής με 16 περίπου σε κάθε τάξη ΒΠΑ=11,2
Γ. Όχι καλός μαθητής με περίπου 12 σε κάθε τάξη ΒΠΑ=8,4
Ο Α μαθητής λοιπόν περιμένουμε σχεδόν βέβαια ότι θα γράψει στις πανελλήνιες πάνω από 13,3 άρα ο 5ος βαθμός του θα είναι κατά 0,7 (εξηγώ πιο κάτω) μονάδες μεγαλύτερος δηλαδή 14
Ο Β μαθητής και πάλι σχεδόν βέβαια θα γράψει πάνω από το 11,2 άρα ο 5ος βαθμός του θα είναι 11,9
Ο Γ μαθητής αντίστοιχα θα έχει 8,4 ή 9,1 για 5ο βαθμό.
Και πάλι όμως θα υπάρχουν και οι μαθητές που δεν αντιστοιχούν στον παραπάνω κανόνα, δηλαδή γράψανε κατά ΠΟΛΥ λιγότερο από όσο περιμέναμε, αλλά θα είναι πολύ λίγοι.
Αφού ο κανόνας λοιπόν λέει ότι ο ΒΠΑ θα προσαυξάνεται κατά 0,7 ακριβώς, πιο το νόημα των πανελληνίων και κατ επέκταση της ύπαρξης τόσων επιτροπών εξετάσεων που διάβασα σε επόμενο άρθρο;
Αν και μισώ την αντίδραση σε οτιδήποτε νέο, θα αναγκαστώ να διαφωνήσω πλήρως με τον αυτόν τρόπο βαθμολόγησης-πρόσβασης, αλλά υπόσχομαι ότι θα συμμετέχω ενεργά σε αυτή τη διαβούλευση για προτάσεις.
Επεξήγηση του 0,7
Ας είναι Α, Β και Γ οι βαθμοί των Α, Β και Γ τάξεων. Τότε στην 2η περίπτωση έχουμε
((Α+1)*0,5+(Β+1)*0,7+(Γ+1)*0,9)/3=
(Α*0,5+Β*0,7+Γ*0,9+0,5+0,7+0,9)/3=
(Α*0,5+Β*0,7+Γ*0,9)/3+2,1/3=
ΒΠΑ+0,7
Θα αναπτύξω 2 ζητήματα: Το 1ο και πιο σημαντικό είναι ο τρόπος βαθμολόγησης από διάφορους καθηγητές. Υπάρχουν πολλοί καθηγητές εκεί έξω που ο καθένας βάζει ότι λογής θέματα θέλει χωρίς πολλές φορές να μπορεί να κρίνει αν είναι δύσκολα ή μάλλον δυσκολότερα από έναν άλλο, γειτονικού σχολείου καθηγητή. Θα αναγκαστεί λοιπόν αυτός ο καθηγητής να συμμορφωθεί, πράγμα αδύνατο με τους υπάρχοντες συμβούλους-διευθυντές-συναδέρφους. Οι μαθητές του λοιπόν είναι καταδικασμένοι και ο ίδιος έκθετος σε κάθε γονιό. Πολύ φοβάμαι επίσης ότι πολλοί καθηγητές θα βρεθούν αντιμέτωποι με το δίλημμα που θα τους βάλουν πολλοί γονείς να "χαρίσουν" βαθμούς με το ζόρι ή με αντάλλαγμα, κάτι που ακούγεται να συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια τώρα. Και πάλι αυτό καθιστά έκθετους τους καθηγητές. Έτσι, πιστεύω θα πρέπει να γίνει πιο ισχυρός-σοβαρός (;) ο θεσμός του συμβούλου ως προς τι είδους θέματα θα μπαίνουν ως προς την δυσκολία τους, αλλά και να βρεθεί ένας τρόπος να προστατευθούν τα παιδιά από τους ευνοημένους συμμαθητές τους. Το 2ο ζήτημα έχει να κάνει με την ύπαρξη ή όχι των πανελληνίων Ας φτιάξουμε λοιπόν τρεις "πραγματικές" κατηγορίες μαθητών έχουμε Α. Καλός μαθητής με 19 περίπου σε κάθε τάξη έχει ΒΠΑ=13,3 Β. Μέτριο μαθητής με 16 περίπου σε κάθε τάξη ΒΠΑ=11,2 Γ. Όχι καλός μαθητής με περίπου 12 σε κάθε τάξη ΒΠΑ=8,4 Ο Α μαθητής λοιπόν περιμένουμε σχεδόν βέβαια ότι θα γράψει στις πανελλήνιες πάνω από 13,3 άρα ο 5ος βαθμός του θα είναι κατά 0,7 (εξηγώ πιο κάτω) μονάδες μεγαλύτερος δηλαδή 14 Ο Β μαθητής και πάλι σχεδόν βέβαια θα γράψει πάνω από το 11,2 άρα ο 5ος βαθμός του θα είναι 11,9 Ο Γ μαθητής αντίστοιχα θα έχει 8,4 ή 9,1 για 5ο βαθμό. Και πάλι όμως θα υπάρχουν και οι μαθητές που δεν αντιστοιχούν στον παραπάνω κανόνα, δηλαδή γράψανε κατά ΠΟΛΥ λιγότερο από όσο περιμέναμε, αλλά θα είναι πολύ λίγοι. Αφού ο κανόνας λοιπόν λέει ότι ο ΒΠΑ θα προσαυξάνεται κατά 0,7 ακριβώς, πιο το νόημα των πανελληνίων και κατ επέκταση της ύπαρξης τόσων επιτροπών εξετάσεων που διάβασα σε επόμενο άρθρο; Αν και μισώ την αντίδραση σε οτιδήποτε νέο, θα αναγκαστώ να διαφωνήσω πλήρως με τον αυτόν τρόπο βαθμολόγησης-πρόσβασης, αλλά υπόσχομαι ότι θα συμμετέχω ενεργά σε αυτή τη διαβούλευση για προτάσεις. Επεξήγηση του 0,7 Ας είναι Α, Β και Γ οι βαθμοί των Α, Β και Γ τάξεων. Τότε στην 2η περίπτωση έχουμε ((Α+1)*0,5+(Β+1)*0,7+(Γ+1)*0,9)/3= (Α*0,5+Β*0,7+Γ*0,9+0,5+0,7+0,9)/3= (Α*0,5+Β*0,7+Γ*0,9)/3+2,1/3= ΒΠΑ+0,7