Η Επιστήμη Υπολογιστών και η Πληροφορική (δεν εννοώ την χρήση ΤΠΕ με τον οποίο λανθασμένα συγχέεται ο όρος αλλά την Πληροφορική σαν Eπιστήμη) είναι απαραίτητη όχι μόνο για τις σχολές Πληροφορικής αλλά και για ένα ευρύτατο φάσμα σπουδών.
Μερικά παραδείγματα είναι τα εξής:
- Για τα τμήματα της Γεωλογίας και της Τοπογραφίας είναι πλέον απαραίτητη η χρήση Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων (GIS) των οποίων η χρήση προϋποθέτει γνώσεις προγραμματισμού και αλγοριθμικής.
- Για τα όλα τα τμήματα Μηχανικών είτε σε Πολυτεχνεία είτε σε ΤΕΙ καθώς και για την Φυσική ένα βασικό εργαλείο έρευνας είναι οι προσομοιώσεις σε Η/Υ οποίες επίσης χρειάζονται προγραμματισμό και αλγοριθμική για να υλοποιηθούν.
- Για τα τμήματα Οικονομικών, Διοίκησης, Μαθηματικών και όσων άλλων Επιστημών χρησιμοποιούν μεθόδους στατιστικής, πλέον η έρευνα και διεκπεραιώνεται μέσω στατιστικών προγραμμάτων, πληροφοριακών συστημάτων διοίκησης και λήψης αποφάσεων και χρήσης βάσεων δεδομένων. Είναι αδιανόητο να υπάρχουν επιστήμονες από αυτές τις σχολές χωρίς να έχουν διδαχτεί βασικές αρχές προγραμματισμού, αλγοριθμικής και βάσεων δεδομένων.
- Για τη Βιολογία, τη Φαρμακευτική και την Ιατρική χρησιμοποιούνται αλγόριθμοι αναδίπλωσης πρωτεϊνών, γενετικοί αλγόριθμοι και στατιστικά εργαλεία τα οποία πάλι βασίζονται στον προγραμματισμό, στις βάσεις δεδομένων, σε πληροφοριακά συστήματα και στην Επιστήμη Υπολογιστών.
- Ακόμη και στη Γλωσσολογία και τη Φιλολογία η εξελικτική πορεία των λέξεων μπορεί να προσομοιωθεί με γενετικούς αλγορίθμους και να οδηγήσει σε αποτελέσματα όπως εδώ: http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=geneticists-estimate-publication-date-of-the-illiad όπου υπολογίζεται η χρονική περίοδος συγγραφής της Ιλιάδας.
Υπάρχει εκτενέστατη βιβλιογραφία και τεκμηρίωση για το πόσο βασική είναι η Επιστήμη Υπολογιστών , μια εισαγωγή μπορεί να διαβαστεί εδώ http://www.cs.princeton.edu/~chazelle/pubs/ipod.pdf
Δεν μπορώ να διανοηθώ πώς κάτι το τόσο βασικό πλέον απουσιάζει από το νομοσχέδιο του Νέου Λυκείου και δεν μπορώ να καταλάβω το σκοπό της απουσίας αυτής, η οποία οδηγεί τις γνώσεις των Ελλήνων μαθητών χρόνια πίσω σε σχέση με τους μαθητές του εξωτερικού και ακολούθως θα έχει αντίκτυπο στην ίδια την έρευνα και την ανάπτυξη της Ελλάδος.
Η Επιστήμη Υπολογιστών και η Πληροφορική (δεν εννοώ την χρήση ΤΠΕ με τον οποίο λανθασμένα συγχέεται ο όρος αλλά την Πληροφορική σαν Eπιστήμη) είναι απαραίτητη όχι μόνο για τις σχολές Πληροφορικής αλλά και για ένα ευρύτατο φάσμα σπουδών. Μερικά παραδείγματα είναι τα εξής: - Για τα τμήματα της Γεωλογίας και της Τοπογραφίας είναι πλέον απαραίτητη η χρήση Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων (GIS) των οποίων η χρήση προϋποθέτει γνώσεις προγραμματισμού και αλγοριθμικής. - Για τα όλα τα τμήματα Μηχανικών είτε σε Πολυτεχνεία είτε σε ΤΕΙ καθώς και για την Φυσική ένα βασικό εργαλείο έρευνας είναι οι προσομοιώσεις σε Η/Υ οποίες επίσης χρειάζονται προγραμματισμό και αλγοριθμική για να υλοποιηθούν. - Για τα τμήματα Οικονομικών, Διοίκησης, Μαθηματικών και όσων άλλων Επιστημών χρησιμοποιούν μεθόδους στατιστικής, πλέον η έρευνα και διεκπεραιώνεται μέσω στατιστικών προγραμμάτων, πληροφοριακών συστημάτων διοίκησης και λήψης αποφάσεων και χρήσης βάσεων δεδομένων. Είναι αδιανόητο να υπάρχουν επιστήμονες από αυτές τις σχολές χωρίς να έχουν διδαχτεί βασικές αρχές προγραμματισμού, αλγοριθμικής και βάσεων δεδομένων. - Για τη Βιολογία, τη Φαρμακευτική και την Ιατρική χρησιμοποιούνται αλγόριθμοι αναδίπλωσης πρωτεϊνών, γενετικοί αλγόριθμοι και στατιστικά εργαλεία τα οποία πάλι βασίζονται στον προγραμματισμό, στις βάσεις δεδομένων, σε πληροφοριακά συστήματα και στην Επιστήμη Υπολογιστών. - Ακόμη και στη Γλωσσολογία και τη Φιλολογία η εξελικτική πορεία των λέξεων μπορεί να προσομοιωθεί με γενετικούς αλγορίθμους και να οδηγήσει σε αποτελέσματα όπως εδώ: http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=geneticists-estimate-publication-date-of-the-illiad όπου υπολογίζεται η χρονική περίοδος συγγραφής της Ιλιάδας. Υπάρχει εκτενέστατη βιβλιογραφία και τεκμηρίωση για το πόσο βασική είναι η Επιστήμη Υπολογιστών , μια εισαγωγή μπορεί να διαβαστεί εδώ http://www.cs.princeton.edu/~chazelle/pubs/ipod.pdf Δεν μπορώ να διανοηθώ πώς κάτι το τόσο βασικό πλέον απουσιάζει από το νομοσχέδιο του Νέου Λυκείου και δεν μπορώ να καταλάβω το σκοπό της απουσίας αυτής, η οποία οδηγεί τις γνώσεις των Ελλήνων μαθητών χρόνια πίσω σε σχέση με τους μαθητές του εξωτερικού και ακολούθως θα έχει αντίκτυπο στην ίδια την έρευνα και την ανάπτυξη της Ελλάδος.