Με το τρέχων εξεταστικό σύστημα ένας μαθητής που θέλει να εισαχθεί σε σχολές που έχουν σχέση με την Πληροφορική όπως Ηλεκτρονικών Μηχανικών, Εφαρμοσμένα (ή μη) Μαθηματικά, Πληροφορική, Εφαρμοσμένη Πληροφορική σε Οικονομικές Επιστήμες, Τηλεπικοινωνίες κλπ, έχει την επιλογή να εξεταστεί στο μάθημα του Προγραμματισμού.
Αυτό είναι θετικό για ένα μαθητή με ευχέρεια στον Προγραμματισμό καθώς αποκτά βαθμολογικό πλεονέκτημα για την εισαγωγή του σε μια σχολή που θα αξιοποιήσει το ταλέντο του. Είναι επίσης θετικό και για τις σχολές που προανέφερα στις οποίες τα μαθήματα Προγραμματισμού ξεκινούν απο το 1ο εξάμηνο και συνεχίζουν σε προχωρημένα επίπεδα (μπορείτε να ανατρέξετε στους οδηγούς σπουδών για να επιβεβαιώσετε).
Βάσει του νέου σχεδίου νόμου, ο ίδιος μαθητής δεν θα μπορεί να εξεταστεί στον Προγραμματισμό αλλά θα εξετάζεται υποχρεωτικά στη Χημεία. Η Χημεία όμως δεν εμφανίζεται ως υποχρεωτικό μάθημα ούτε σε ένα εξάμηνο για τις σχολές αυτές και σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα δεν υπάρχει ούτε ως μάθημα επιλογής (και πάλι μπορείτε να ανατρέξετε στους οδηγούς σπουδών για να επιβεβαιώσετε). Μειώνονται έτσι οι πιθανότητες εισαγωγής του παραπάνω μαθητή και αντιθέτως αυξάνονται οι πιθανότητες εισαγωγής ενός άλλου που ίσως δεν έχει την αντίστοιχη ευχέρεια στον Προγραμματισμό. Αυτό όμως είναι αρνητικό για τον μαθητή που θα εισαχθεί σε σχολή στην οποία θα συναντήσει σοβαρές δυσκολίες απο το 1ο εξάμηνο. Είναι επίσης αρνητικό και για την σχολή που θα δέχεται φοιτητές που ίσως δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της κατεύθυνσής της.
Το ίδιο ισχύει και για τις σχολές Εφαρμοσμένης Πληροφορικής που ανήκουν σε Οικονομικά Πανεπιστήμια και είναι απο τις απαιτητικότερες σχολές σε ικανότητα Προγραμματισμού Η/Υ. Σε αυτές τις σχολές ένας μαθητής με καλές επιδόσεις στο υποχρεωτικώς εξεταζόμενο μάθημα Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών αλλά με μέτρια ικανότητα στον Προγραμματισμό θα αντιμετωπίσει σοβαρό πρόβλημα απο το 1ο εξάμηνο.
Τέλος η κατάργηση της Πληροφορικής δεν συνάδει με τον υπ. αριθμό θ' σκοπό του Γενικού Λυκείου όπως αναφέρεται στο Άρθρο 01: "Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών"
Βάσει των παραπάνω πιστεύω οτι η κατάργηση της Πληροφορικής είναι ένα λάθος του νομοσχεδίου που πρέπει να διορθωθεί.
Προτείνω λοιπόν να δοθεί η δυνατότητα επιλογής της Πληροφορικής ως επιλογή στο β' και δ' πεδίο ως εξής:
β) Ε.Π.Ε. – Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες :
I. Νεοελληνική Γλώσσα,
II. Μαθηματικά,
III. Φυσική και
IV. Χημεία
-------ή
IV. Διαδικασιακός Προγραμματισμός.
δ) Ε.Π.Ε – Επιστήμες Οικονομίας, Διοίκησης και Πολιτικές Επιστήμες :
I. Νεοελληνική Γλώσσα,
II. Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής,
III. Οικονομία & Διοίκηση
IV. Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών
-------ή
IV. Διαδικασιακός Προγραμματισμός.
Με το τρέχων εξεταστικό σύστημα ένας μαθητής που θέλει να εισαχθεί σε σχολές που έχουν σχέση με την Πληροφορική όπως Ηλεκτρονικών Μηχανικών, Εφαρμοσμένα (ή μη) Μαθηματικά, Πληροφορική, Εφαρμοσμένη Πληροφορική σε Οικονομικές Επιστήμες, Τηλεπικοινωνίες κλπ, έχει την επιλογή να εξεταστεί στο μάθημα του Προγραμματισμού. Αυτό είναι θετικό για ένα μαθητή με ευχέρεια στον Προγραμματισμό καθώς αποκτά βαθμολογικό πλεονέκτημα για την εισαγωγή του σε μια σχολή που θα αξιοποιήσει το ταλέντο του. Είναι επίσης θετικό και για τις σχολές που προανέφερα στις οποίες τα μαθήματα Προγραμματισμού ξεκινούν απο το 1ο εξάμηνο και συνεχίζουν σε προχωρημένα επίπεδα (μπορείτε να ανατρέξετε στους οδηγούς σπουδών για να επιβεβαιώσετε). Βάσει του νέου σχεδίου νόμου, ο ίδιος μαθητής δεν θα μπορεί να εξεταστεί στον Προγραμματισμό αλλά θα εξετάζεται υποχρεωτικά στη Χημεία. Η Χημεία όμως δεν εμφανίζεται ως υποχρεωτικό μάθημα ούτε σε ένα εξάμηνο για τις σχολές αυτές και σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα δεν υπάρχει ούτε ως μάθημα επιλογής (και πάλι μπορείτε να ανατρέξετε στους οδηγούς σπουδών για να επιβεβαιώσετε). Μειώνονται έτσι οι πιθανότητες εισαγωγής του παραπάνω μαθητή και αντιθέτως αυξάνονται οι πιθανότητες εισαγωγής ενός άλλου που ίσως δεν έχει την αντίστοιχη ευχέρεια στον Προγραμματισμό. Αυτό όμως είναι αρνητικό για τον μαθητή που θα εισαχθεί σε σχολή στην οποία θα συναντήσει σοβαρές δυσκολίες απο το 1ο εξάμηνο. Είναι επίσης αρνητικό και για την σχολή που θα δέχεται φοιτητές που ίσως δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της κατεύθυνσής της. Το ίδιο ισχύει και για τις σχολές Εφαρμοσμένης Πληροφορικής που ανήκουν σε Οικονομικά Πανεπιστήμια και είναι απο τις απαιτητικότερες σχολές σε ικανότητα Προγραμματισμού Η/Υ. Σε αυτές τις σχολές ένας μαθητής με καλές επιδόσεις στο υποχρεωτικώς εξεταζόμενο μάθημα Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών αλλά με μέτρια ικανότητα στον Προγραμματισμό θα αντιμετωπίσει σοβαρό πρόβλημα απο το 1ο εξάμηνο. Τέλος η κατάργηση της Πληροφορικής δεν συνάδει με τον υπ. αριθμό θ' σκοπό του Γενικού Λυκείου όπως αναφέρεται στο Άρθρο 01: "Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών" Βάσει των παραπάνω πιστεύω οτι η κατάργηση της Πληροφορικής είναι ένα λάθος του νομοσχεδίου που πρέπει να διορθωθεί. Προτείνω λοιπόν να δοθεί η δυνατότητα επιλογής της Πληροφορικής ως επιλογή στο β' και δ' πεδίο ως εξής: β) Ε.Π.Ε. – Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες : I. Νεοελληνική Γλώσσα, II. Μαθηματικά, III. Φυσική και IV. Χημεία -------ή IV. Διαδικασιακός Προγραμματισμός. δ) Ε.Π.Ε – Επιστήμες Οικονομίας, Διοίκησης και Πολιτικές Επιστήμες : I. Νεοελληνική Γλώσσα, II. Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής, III. Οικονομία & Διοίκηση IV. Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών -------ή IV. Διαδικασιακός Προγραμματισμός.