Είναι αλήθεια ότι αναμέναμε από το Υπουργείο να εξορθολογίσει την μειονεκτική διδασκαλία του μαθήματος της Αλγοριθμικής (ΑΕΠΠ)- Προγραμματισμός στη Γ΄τάξη των Γενικών Λυκείων ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και από μόλις 2 να γίνουν τουλάχιστον 4-6 και εί δυνατόν με συνεχόμενα δίωρα που επιτρέπουν στον εκπαιδευτικό Πληροφορικής να εφαρμόσει την δεύτερη ώρα όλα όσα παρουσίασε στους μαθητές την πρώτη. Αυτό βέβαια θα έπρεπε να συμβαίνει και στη Β΄Τάξη ώστε να υπάρχει προπαρασκευή και εξοικείωση με ένα τόσο απαιτητικό μάθημα.
Αντ' αυτού διαπιστώνουμε τη θλιβερή μονοτονία ενός ωρολογίου προγράμματος στα Γενικά Λύκεια από όπου απουσιάζει η επίσημη διδασκαλία της Επιστήμης της Πληροφορικής (πλην της Α΄ως επιλεγόμενο).
Συμπεράσματα :
1. Το Υπουργείο πιθανόν δεν επιθυμεί να επενδύσει στην καλλιέργεια Ψηφιακής Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης ακολουθώντας ένα συνεκτικό και με στόχους πρόγραμμα που θα κλιμακώνει την παροχή Ψηφιακής Παιδείας από το Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και θα κορυφώνει στο Λύκειο.
2.Πιθανόν δεν βρέθηκαν άνθρωποι του χώρου της Επιστήμης της Πληροφορικής να στηρίξουν την αναγκαιότητα σχετικών μαθημάτων σε όλες τις τάξεις και βαθμίδες των σχολείων ώστε να δημιουργηθεί μια ενιαία τάση που θα λογίζει την Επιστήμη της Πληροφορικής ως ΙΣΟΤΙΜΗ με τις λοιπές επιστήμες γενικής παιδείας, λαμβανομένης υπόψη της ολοκληρωτικής επικράτησης των Τεχνολογιών Πληροφορικής σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας. Δεν θα επιχειρηματολογήσω ιδιαίτερα ώστε να πείσω για το αυτονόητο ότι ο ψηφιακά αναλφάβητος, ο ψηφιακά ημιμαθής, αλλά και όλοι όσοι είναι τεχνοφοβικοί δεν έχουν ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στο σύγχρονο και ιδιαίτερα πολύπλοκο εργασιακό περιβάλλον.
3.Πιστεύω ότι, και το θεωρώ αυτό με τις περισσότερες πιθανότητες, ότι η δυναμική του κλάδου, να παράξει ΑΕΠ θέτοντας τις βάσεις από νωρίς σε όλες τις βαθμίδες (Α/θμια-Β/θμια) είναι τελικά μονόδρομος. Όλες οι ανεπτυγμένες χώρες γύρω μας επενδύουν σε γνωστικό κεφάλαιο που σχετίζεται με την Τεχνολογία της οποίας κινητήριος δύναμη - δυστυχώς για κάποιους- είναι η Πληροφορική. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων : Θεωρώ απαραίτητη τη δημιουργία πολιτών με γενική παιδεία και κλασσικές γνώσεις, όμως ποιος είναι αυτός που ΣΗΜΕΡΑ θα μας πείσει ότι η Επιστήμη της Πληροφορικής ΔΕΝ αποτελεί ΙΚΑΝΗ και ΑΝΑΓΚΑΙΑ συνθήκη για την καλλιέργεια σύγχρονων πολιτών - ικανών να διαχειριστούν τις ταχύτατες τεχνολογικές εξελίξεις που καθορίζουν τον τρόπο ζωή τους, την ώρα μάλιστα που το ίδιο το Κράτος εκσυγχρονίζει τις δομές του και απαιτεί από τους πολίτες να "συγχρονιστούν" στη νέα του ψηφιακή μετεξέλιξη.
Συνοψίζω την πρόταση μας σε :
1)Επανασχεδιασμό της διδασκαλίας της Επιστήμης της Πληροφορικής σε ΟΛΕΣ τις βαθμίδες με δημιουργία αλυσιδωτών ωρολογίων προγραμμάτων με στόχους. Ο μαθητής θα αποκτά Ψηφιακή Παιδεία από το Δημοτικό, θα την αναβαθμίζει στις ανάγκες της εφηβικής του αναζήτησης και διάπλασης στο Γυμνάσιο και τέλος θα τις ολοκληρώνει στο Γεν. Λύκειο όντας ικανός πολίτης της νέας ψηφιακής τάξης πραγμάτων.
2)Στήριξη του Τομέα της Πληροφορικής στα Επαγγελματικά Σχολεία με εξειδίκευση σε αντικείμενα της Επιστήμης της Πληροφορικής που αποτελούν κόμβους γνώσης : Δίκτυα, Αρχιτεκτονική Η/Υ, Πολυμέσα, Σχεδίαση Web.
Παρατηρείτε και οι ίδιοι θεωρώ ότι η πολυπλοκότητα ενός τέτοιου σχεδιασμού απαιτεί τη συμμετοχή Επιστημόνων Πληροφορικής τόσο από την Αγορά Εργασίας όσο και Ακαδημαϊκών.
Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να προβούμε σε βιαστικές αλλαγές αλλά οπωσδήποτε να ξεκινήσουμε άμεσα να ΕΝΙΣΧΥΟΥΜΕ τις ελλιπείς διδακτέες ώρες της Επιστήμης μας ανά Βαθμίδα και όχι να την εξοβελίζουμε συρρικνώνοντάς την στην Α/θμια. Επιπλέον απαιτείται ευρεία συνεργασία με ειδικούς της Επιστήμης μας.
Σε πρώτη φάση λοιπόν κρίνουμε θετικά
1)Την είσοδο της Πληροφορικής σε όλες τις τάξεις της Α/θμιας με μετατροπή ΟΛΩΝ των σχολικών μονάδων σε ΕΑΕΠ.
2)Την ενίσχυση του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο σε δίωρο(συνεχές)
3)Την απόκτηση Πιστοποιητικού Γνώσεων Πληροφορικής στο τέλος των Γυμνασιακών Σπουδών, πιστοποιητικό που θα επεκτείνει την ισχύ του με επιπλέον εξετάσεις μετά το Λύκειο.
4)Την ενίσχυση του Τομέα Πληροφορικής στα ΕΠΑΛ και με νέες ειδικότητες που θα συμβαδίζουν με την ψηφιακή πραγματικότητα και όσα ζητούν οι αγορές
Αν σε όλα τα παραπάνω διορθωθεί και η παραφωνία της απουσίας της Πληροφορικής από τα Γενικά Λύκεια τότε θα έχουμε κάνει το πρώτο μεγάλο βήμα για ένα νέο ψηφιακό σχολείο όπως το φαντάζονται και οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής που θα κληθούν να αναβαθμίσουν την παρεχόμενη Ψηφιακή Παιδεία.
Με εκτίμηση Γιόρτσος Α. Γεώργιος
Msc Πληροφορικής
Είναι αλήθεια ότι αναμέναμε από το Υπουργείο να εξορθολογίσει την μειονεκτική διδασκαλία του μαθήματος της Αλγοριθμικής (ΑΕΠΠ)- Προγραμματισμός στη Γ΄τάξη των Γενικών Λυκείων ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και από μόλις 2 να γίνουν τουλάχιστον 4-6 και εί δυνατόν με συνεχόμενα δίωρα που επιτρέπουν στον εκπαιδευτικό Πληροφορικής να εφαρμόσει την δεύτερη ώρα όλα όσα παρουσίασε στους μαθητές την πρώτη. Αυτό βέβαια θα έπρεπε να συμβαίνει και στη Β΄Τάξη ώστε να υπάρχει προπαρασκευή και εξοικείωση με ένα τόσο απαιτητικό μάθημα. Αντ' αυτού διαπιστώνουμε τη θλιβερή μονοτονία ενός ωρολογίου προγράμματος στα Γενικά Λύκεια από όπου απουσιάζει η επίσημη διδασκαλία της Επιστήμης της Πληροφορικής (πλην της Α΄ως επιλεγόμενο). Συμπεράσματα : 1. Το Υπουργείο πιθανόν δεν επιθυμεί να επενδύσει στην καλλιέργεια Ψηφιακής Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης ακολουθώντας ένα συνεκτικό και με στόχους πρόγραμμα που θα κλιμακώνει την παροχή Ψηφιακής Παιδείας από το Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και θα κορυφώνει στο Λύκειο. 2.Πιθανόν δεν βρέθηκαν άνθρωποι του χώρου της Επιστήμης της Πληροφορικής να στηρίξουν την αναγκαιότητα σχετικών μαθημάτων σε όλες τις τάξεις και βαθμίδες των σχολείων ώστε να δημιουργηθεί μια ενιαία τάση που θα λογίζει την Επιστήμη της Πληροφορικής ως ΙΣΟΤΙΜΗ με τις λοιπές επιστήμες γενικής παιδείας, λαμβανομένης υπόψη της ολοκληρωτικής επικράτησης των Τεχνολογιών Πληροφορικής σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας. Δεν θα επιχειρηματολογήσω ιδιαίτερα ώστε να πείσω για το αυτονόητο ότι ο ψηφιακά αναλφάβητος, ο ψηφιακά ημιμαθής, αλλά και όλοι όσοι είναι τεχνοφοβικοί δεν έχουν ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στο σύγχρονο και ιδιαίτερα πολύπλοκο εργασιακό περιβάλλον. 3.Πιστεύω ότι, και το θεωρώ αυτό με τις περισσότερες πιθανότητες, ότι η δυναμική του κλάδου, να παράξει ΑΕΠ θέτοντας τις βάσεις από νωρίς σε όλες τις βαθμίδες (Α/θμια-Β/θμια) είναι τελικά μονόδρομος. Όλες οι ανεπτυγμένες χώρες γύρω μας επενδύουν σε γνωστικό κεφάλαιο που σχετίζεται με την Τεχνολογία της οποίας κινητήριος δύναμη - δυστυχώς για κάποιους- είναι η Πληροφορική. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων : Θεωρώ απαραίτητη τη δημιουργία πολιτών με γενική παιδεία και κλασσικές γνώσεις, όμως ποιος είναι αυτός που ΣΗΜΕΡΑ θα μας πείσει ότι η Επιστήμη της Πληροφορικής ΔΕΝ αποτελεί ΙΚΑΝΗ και ΑΝΑΓΚΑΙΑ συνθήκη για την καλλιέργεια σύγχρονων πολιτών - ικανών να διαχειριστούν τις ταχύτατες τεχνολογικές εξελίξεις που καθορίζουν τον τρόπο ζωή τους, την ώρα μάλιστα που το ίδιο το Κράτος εκσυγχρονίζει τις δομές του και απαιτεί από τους πολίτες να "συγχρονιστούν" στη νέα του ψηφιακή μετεξέλιξη. Συνοψίζω την πρόταση μας σε : 1)Επανασχεδιασμό της διδασκαλίας της Επιστήμης της Πληροφορικής σε ΟΛΕΣ τις βαθμίδες με δημιουργία αλυσιδωτών ωρολογίων προγραμμάτων με στόχους. Ο μαθητής θα αποκτά Ψηφιακή Παιδεία από το Δημοτικό, θα την αναβαθμίζει στις ανάγκες της εφηβικής του αναζήτησης και διάπλασης στο Γυμνάσιο και τέλος θα τις ολοκληρώνει στο Γεν. Λύκειο όντας ικανός πολίτης της νέας ψηφιακής τάξης πραγμάτων. 2)Στήριξη του Τομέα της Πληροφορικής στα Επαγγελματικά Σχολεία με εξειδίκευση σε αντικείμενα της Επιστήμης της Πληροφορικής που αποτελούν κόμβους γνώσης : Δίκτυα, Αρχιτεκτονική Η/Υ, Πολυμέσα, Σχεδίαση Web. Παρατηρείτε και οι ίδιοι θεωρώ ότι η πολυπλοκότητα ενός τέτοιου σχεδιασμού απαιτεί τη συμμετοχή Επιστημόνων Πληροφορικής τόσο από την Αγορά Εργασίας όσο και Ακαδημαϊκών. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να προβούμε σε βιαστικές αλλαγές αλλά οπωσδήποτε να ξεκινήσουμε άμεσα να ΕΝΙΣΧΥΟΥΜΕ τις ελλιπείς διδακτέες ώρες της Επιστήμης μας ανά Βαθμίδα και όχι να την εξοβελίζουμε συρρικνώνοντάς την στην Α/θμια. Επιπλέον απαιτείται ευρεία συνεργασία με ειδικούς της Επιστήμης μας. Σε πρώτη φάση λοιπόν κρίνουμε θετικά 1)Την είσοδο της Πληροφορικής σε όλες τις τάξεις της Α/θμιας με μετατροπή ΟΛΩΝ των σχολικών μονάδων σε ΕΑΕΠ. 2)Την ενίσχυση του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο σε δίωρο(συνεχές) 3)Την απόκτηση Πιστοποιητικού Γνώσεων Πληροφορικής στο τέλος των Γυμνασιακών Σπουδών, πιστοποιητικό που θα επεκτείνει την ισχύ του με επιπλέον εξετάσεις μετά το Λύκειο. 4)Την ενίσχυση του Τομέα Πληροφορικής στα ΕΠΑΛ και με νέες ειδικότητες που θα συμβαδίζουν με την ψηφιακή πραγματικότητα και όσα ζητούν οι αγορές Αν σε όλα τα παραπάνω διορθωθεί και η παραφωνία της απουσίας της Πληροφορικής από τα Γενικά Λύκεια τότε θα έχουμε κάνει το πρώτο μεγάλο βήμα για ένα νέο ψηφιακό σχολείο όπως το φαντάζονται και οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής που θα κληθούν να αναβαθμίσουν την παρεχόμενη Ψηφιακή Παιδεία. Με εκτίμηση Γιόρτσος Α. Γεώργιος Msc Πληροφορικής