Χρειάζονται περισσότερα μαθήματα Πληροφορικής στο Λύκειο, όχι λιγότερα!
Το ότι τα παιδιά κάνουν πληροφορική στο γυμνάσιο και ενδεχομένως γνωρίζουν να χειρίζονται στοιχειωδώς έναν Ηλεκτρονικό Υπολογιστή, κυρίως για διασκέδαση και κοινωνική δικτύωση, δε σημαίνει ότι έχουν πραγματική γνώση Πληροφορικής και Πληροφορική παιδεία. Αλλά ακόμα και σε επίπεδο απλού χειρισμού Ηλεκτρονικού υπολογιστή η γνώση δεν είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο, ειδικά σε χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα και στην επαρχία. Όσο για τα Δημοτικά καλό είναι να υπάρχει πληροφορική, αλλά άλλο το αντικείμενο και οι εκπαιδευτικοί στόχοι σε επίπεδο δημοτικού και άλλο σε επίπεδο Λυκείου. Είμαι καθηγητής σε επαρχιακό Γυμνάσιο και Λύκειο και είμαι σε θέση να γνωρίζω πόσο ικανοποιημένοι και ωφελημένοι ένοιωθαν οι μαθητές από τα μαθήματα Πληροφορικής που έκαναν ως επιλογής στην Α' και Β' Λυκείου αλλά και αυτοί που ακολουθούσαν την τεχνολογική κατεύθυνση.
Ειδικότερα, το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, στην Γ' Λυκείου, διδάσκει έναν ολόκληρο τρόπο σκέψης και μια φιλοσοφία, που κάνει τον μαθητή όχι απλά να προγραμματίζει αλλά να σκέφτεται σύγχρονα και απλά, να παράγει και να εκφράζει λύσεις. Υπάρχει πιο χρήσιμο και επίκαιρο μάθημα, από αυτό που πάτε να καταργήσετε; Επιπλέον είναι μεγάλο εφόδιο για όσους επιλέγουν μια από τις δεκάδες σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που σχετίζονται με την Πληροφορική. Και αντί να το ενισχύσουμε και να πλαισιώσουμε και με άλλα μαθήματα σε μικρότερες τάξεις του Λυκείου, με λύπη μαθαίνω ότι το καταργείτε και αυτό;
Εξάλλου, τα αντικείμενα που σχετίζονται με την Πληροφορική είναι πάρα πολλά, σημαντικά και ενδιαφέροντα. Εν έτη 2013 η χώρα μας οφείλει να κάνει βήματα προόδου και να παραδειγματίζεται από χώρες όπως η Φιλανδία και η Εσθονία που δίνουν έμφαση στην Πληροφορική. Αντιθέτως, εμείς καταργούμε την Πληροφορική και ουσιαστικά γυρνάμε 20 χρόνια πίσω δίνοντας βάση σε μαθήματα αναχρονιστικά και στείρα. Οι Έλληνες μαθητές με τι εφόδια θα συναγωνιστούν αυτούς των προηγμένων χωρών και πώς θα βγούνε στην αγορά εργασίας;
Χρειάζονται περισσότερα μαθήματα Πληροφορικής στο Λύκειο, όχι λιγότερα! Το ότι τα παιδιά κάνουν πληροφορική στο γυμνάσιο και ενδεχομένως γνωρίζουν να χειρίζονται στοιχειωδώς έναν Ηλεκτρονικό Υπολογιστή, κυρίως για διασκέδαση και κοινωνική δικτύωση, δε σημαίνει ότι έχουν πραγματική γνώση Πληροφορικής και Πληροφορική παιδεία. Αλλά ακόμα και σε επίπεδο απλού χειρισμού Ηλεκτρονικού υπολογιστή η γνώση δεν είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο, ειδικά σε χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα και στην επαρχία. Όσο για τα Δημοτικά καλό είναι να υπάρχει πληροφορική, αλλά άλλο το αντικείμενο και οι εκπαιδευτικοί στόχοι σε επίπεδο δημοτικού και άλλο σε επίπεδο Λυκείου. Είμαι καθηγητής σε επαρχιακό Γυμνάσιο και Λύκειο και είμαι σε θέση να γνωρίζω πόσο ικανοποιημένοι και ωφελημένοι ένοιωθαν οι μαθητές από τα μαθήματα Πληροφορικής που έκαναν ως επιλογής στην Α' και Β' Λυκείου αλλά και αυτοί που ακολουθούσαν την τεχνολογική κατεύθυνση. Ειδικότερα, το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, στην Γ' Λυκείου, διδάσκει έναν ολόκληρο τρόπο σκέψης και μια φιλοσοφία, που κάνει τον μαθητή όχι απλά να προγραμματίζει αλλά να σκέφτεται σύγχρονα και απλά, να παράγει και να εκφράζει λύσεις. Υπάρχει πιο χρήσιμο και επίκαιρο μάθημα, από αυτό που πάτε να καταργήσετε; Επιπλέον είναι μεγάλο εφόδιο για όσους επιλέγουν μια από τις δεκάδες σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που σχετίζονται με την Πληροφορική. Και αντί να το ενισχύσουμε και να πλαισιώσουμε και με άλλα μαθήματα σε μικρότερες τάξεις του Λυκείου, με λύπη μαθαίνω ότι το καταργείτε και αυτό; Εξάλλου, τα αντικείμενα που σχετίζονται με την Πληροφορική είναι πάρα πολλά, σημαντικά και ενδιαφέροντα. Εν έτη 2013 η χώρα μας οφείλει να κάνει βήματα προόδου και να παραδειγματίζεται από χώρες όπως η Φιλανδία και η Εσθονία που δίνουν έμφαση στην Πληροφορική. Αντιθέτως, εμείς καταργούμε την Πληροφορική και ουσιαστικά γυρνάμε 20 χρόνια πίσω δίνοντας βάση σε μαθήματα αναχρονιστικά και στείρα. Οι Έλληνες μαθητές με τι εφόδια θα συναγωνιστούν αυτούς των προηγμένων χωρών και πώς θα βγούνε στην αγορά εργασίας;