Αγαπητέ Υπουργέ,
Ονομάζομαι Δημήτρης Πρωτοπαπάς και διδάσκω 30 χρόνια στην εκπαίδευση ως καθηγητής μαθηματικών. Η εμπειρία μου με έχει βοηθήσει να καταλήξω στις παρακάτω προτάσεις:
1) Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ έχει αποτύχει στην εκπαίδευση διότι ναι μεν έρχονται συνάδελφοι με σωρεία πτυχίων αλλά οι περισσότεροι είναι ανίκανοι να διδάξουν.
2) Πολλοί νέοι προσπαθούν να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα πτυχία ώστε να αποφύγουν την διδασκαλία στην τάξη (προφανώς δεν μπορούν!) και να λάβουν διοικητικές θέσεις ενώ τα πτυχία τους είναι άσχετα με την διοίκηση.
3) Προτείνω όσοι κατά τη διάρκεια της θητείας τους κάνουν μεταπτυχιακό πάνω στο αντικείμενό τους να υποχρεούνται να διδάξουν τουλάχιστον 10 χρόνια στις τάξεις και όχι να το χρησιμοποιούν για να "Φύγουν" από την τάξη.
4) Προτείνω επίσης την κατάργηση των συμβούλων εκπαίδευσης διότι οι περισσότεροι εξ αυτών (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων) είναι ανίκανοι να διδάξουν, πόσο μάλλον να συμβουλεύσουν έμπειρους ενεργούς καθηγητές. Προς επιβεβαίωση των όσων αναφέρω προτείνω να στελεχώσετε ένα λύκειο που αντιπροσωπεύει τον μέσο όρο, αποκλειστικά με συμβούλους οι οποίοι θα διδάσκουν με τον τρόπο με τον οποίον προτείνουν εμάς να διδάξουμε και μετά από 1-2 χρόνια θα δούμε τα τραγικά αποτελέσματα.
5) Η μεγάλη τομή στην Παιδεία στην οποία αναφέρεστε δεν είναι παρά επαναφορά στο σύστημα των Δεσμών με μικρές αλλαγές.
6) Είναι απαράδεκτο το 2013 το μάθημα της Πληροφορικής ουσιαστικά να καταργείται. Θα έπρεπε να υπάρχει σε όλα ανεξαιρέτως τα Πεδία της Γ' Λυκείου καθώς επίσης και σε όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου. Στο άμεσο μέλλον δεν θα νοείται άνθρωπος που να μην γνωρίζει Πληροφορική. Αδυνατώ να καταλάβω το σκεπτικό της εξαίρεσης του μαθήματος και μάλιστα σε πρόσφατη έρευνα το μάθημα αυτό θεωρήθηκε 4ο κατά σειρά σημαντικότερο για τις κατευθύνσεις στην Γ' Λυκείου.
7) Ως γνωστόν το Υπουργείο Παιδείας εδώ και πολλά χρόνια "Φιλολογοκρατείται" . Ελπίζω να μην είναι αυτός ο λόγος της κατάργησης του μαθήματος της Πληροφορικής.
8) Θα ήθελα να επανεξετάσετε το μάθημα της Έκθεσης στα διάφορα Πεδία. Και για να γίνω σαφέστερος τι με ενοχλεί εάν ένας γιατρός π.χ. δεν ξέρει να μιλάει καλά αλλά να μπορεί να μου βρει την ασθένεια από την οποία πάσχω; Γιατί χρειάζεται ο Ηλεκτρολόγος ή ο Μηχανολόγος να ξέρει να γράφει Έκθεση; Για να μιλάει στα μηχανήματα; Πιστεύω ότι το μάθημα αυτό πρέπει να είναι υποχρεωτικό μόνο στις καθηγητικές σχολές, στις Νομικές, Φιλολογικές και Παιδαγωγικές.
9) Αν προβείται σύμφωνα με την πρότασή μου στην κατάργηση των συμβούλων προτείνω σε κάθε νομό να συγκεντρώνονται καθηγητές της ίδιας ειδικότητας και να ανταλλάσουν απόψεις οσον αφορά τον τρόπο διδασκαλίας, τα τεχνάσματα που έχει επινοήσει ο καθένας και την εμπειρία των καλυτέρων οι οποίοι είναι γνωστοί. Αυτό θα ωφελήσει περισσότερο τους καθηγητές παρά οι "συμβουλές" των συμβούλων.
Ελπίζω να διαβάσετε τα όσα σας αναφέρω και όχι το όλο θέμα της δημόσιας διαβούλευσης που προτείνατε σαν Υπουργείο σήμερα να είναι στάχτη στα μάτια όλων μας.
Είμαι διατεθιμένος αν το επιθυμείτε να έρθω προσωπικά στο Υπουργείο και να τα πούμε διεξοδικά από κοντά.
Περιμένω απάντησή σας.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Πρωτοπαπάς Δημήτρης, Μαθηματικός
Αγαπητέ Υπουργέ, Ονομάζομαι Δημήτρης Πρωτοπαπάς και διδάσκω 30 χρόνια στην εκπαίδευση ως καθηγητής μαθηματικών. Η εμπειρία μου με έχει βοηθήσει να καταλήξω στις παρακάτω προτάσεις: 1) Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ έχει αποτύχει στην εκπαίδευση διότι ναι μεν έρχονται συνάδελφοι με σωρεία πτυχίων αλλά οι περισσότεροι είναι ανίκανοι να διδάξουν. 2) Πολλοί νέοι προσπαθούν να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα πτυχία ώστε να αποφύγουν την διδασκαλία στην τάξη (προφανώς δεν μπορούν!) και να λάβουν διοικητικές θέσεις ενώ τα πτυχία τους είναι άσχετα με την διοίκηση. 3) Προτείνω όσοι κατά τη διάρκεια της θητείας τους κάνουν μεταπτυχιακό πάνω στο αντικείμενό τους να υποχρεούνται να διδάξουν τουλάχιστον 10 χρόνια στις τάξεις και όχι να το χρησιμοποιούν για να "Φύγουν" από την τάξη. 4) Προτείνω επίσης την κατάργηση των συμβούλων εκπαίδευσης διότι οι περισσότεροι εξ αυτών (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων) είναι ανίκανοι να διδάξουν, πόσο μάλλον να συμβουλεύσουν έμπειρους ενεργούς καθηγητές. Προς επιβεβαίωση των όσων αναφέρω προτείνω να στελεχώσετε ένα λύκειο που αντιπροσωπεύει τον μέσο όρο, αποκλειστικά με συμβούλους οι οποίοι θα διδάσκουν με τον τρόπο με τον οποίον προτείνουν εμάς να διδάξουμε και μετά από 1-2 χρόνια θα δούμε τα τραγικά αποτελέσματα. 5) Η μεγάλη τομή στην Παιδεία στην οποία αναφέρεστε δεν είναι παρά επαναφορά στο σύστημα των Δεσμών με μικρές αλλαγές. 6) Είναι απαράδεκτο το 2013 το μάθημα της Πληροφορικής ουσιαστικά να καταργείται. Θα έπρεπε να υπάρχει σε όλα ανεξαιρέτως τα Πεδία της Γ' Λυκείου καθώς επίσης και σε όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου. Στο άμεσο μέλλον δεν θα νοείται άνθρωπος που να μην γνωρίζει Πληροφορική. Αδυνατώ να καταλάβω το σκεπτικό της εξαίρεσης του μαθήματος και μάλιστα σε πρόσφατη έρευνα το μάθημα αυτό θεωρήθηκε 4ο κατά σειρά σημαντικότερο για τις κατευθύνσεις στην Γ' Λυκείου. 7) Ως γνωστόν το Υπουργείο Παιδείας εδώ και πολλά χρόνια "Φιλολογοκρατείται" . Ελπίζω να μην είναι αυτός ο λόγος της κατάργησης του μαθήματος της Πληροφορικής. 8) Θα ήθελα να επανεξετάσετε το μάθημα της Έκθεσης στα διάφορα Πεδία. Και για να γίνω σαφέστερος τι με ενοχλεί εάν ένας γιατρός π.χ. δεν ξέρει να μιλάει καλά αλλά να μπορεί να μου βρει την ασθένεια από την οποία πάσχω; Γιατί χρειάζεται ο Ηλεκτρολόγος ή ο Μηχανολόγος να ξέρει να γράφει Έκθεση; Για να μιλάει στα μηχανήματα; Πιστεύω ότι το μάθημα αυτό πρέπει να είναι υποχρεωτικό μόνο στις καθηγητικές σχολές, στις Νομικές, Φιλολογικές και Παιδαγωγικές. 9) Αν προβείται σύμφωνα με την πρότασή μου στην κατάργηση των συμβούλων προτείνω σε κάθε νομό να συγκεντρώνονται καθηγητές της ίδιας ειδικότητας και να ανταλλάσουν απόψεις οσον αφορά τον τρόπο διδασκαλίας, τα τεχνάσματα που έχει επινοήσει ο καθένας και την εμπειρία των καλυτέρων οι οποίοι είναι γνωστοί. Αυτό θα ωφελήσει περισσότερο τους καθηγητές παρά οι "συμβουλές" των συμβούλων. Ελπίζω να διαβάσετε τα όσα σας αναφέρω και όχι το όλο θέμα της δημόσιας διαβούλευσης που προτείνατε σαν Υπουργείο σήμερα να είναι στάχτη στα μάτια όλων μας. Είμαι διατεθιμένος αν το επιθυμείτε να έρθω προσωπικά στο Υπουργείο και να τα πούμε διεξοδικά από κοντά. Περιμένω απάντησή σας. Ευχαριστώ εκ των προτέρων Πρωτοπαπάς Δημήτρης, Μαθηματικός