• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΕΝΗ ΣΙΩΖΟΥ' | 27 Νοεμβρίου 2009, 14:41

    Κυρία Υπουργέ θα προσπαθήσω όσο πιο επιγραμματικά γίνεται να παρουσιάσω τις απόψεις μου από την μεριά αφενός της μητέρας αφετέρου της πτυχιούχου νηπιαγωγού-φιλολόγου που δεν δουλεύει στον εκπαιδευτικό κλάδο : 1. Ως προς τους καθηγητές των ξενόγλωσσων τμημάτων ( και λυπάμαι που θα τους στενοχωρήσω ) - Η διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας στα δημοτικά είναι περιττή δεδομένου ότι τα παιδιά δεν μπορούν να αφομοιώσουν τόσα αντικείμενα και οι γονείς να πληρώνουν άσκοπα τόσα φροντιστήρια. Ακόμη και στα γυμνάσια θα πρέπει μεν να διδάσκεται η δεύτερη ξένη γλώσσα αλλά χωρίς βαθμολογία για όποιον μπορεί και θέλει να τη μάθει. Εξυπακούεται ότι οι διορισμοί θα είναι αντίστοιχοι με τη φιλοσοφία αυτή και όχι με την αγορά εργασίας των εκπαιδευτικών. - ΄Αριστη η απόφασή σας για πιστοποίηση γνώσης ξένης γλώσσας με το απολυτήριο γυμνασίου-λυκείου πράγμα που πρέπει να γίνει και με τους υπολογιστές. 2. Η ειδική αγωγή είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να την αναθέσετε σε καθηγητές-δασκάλους που έχουν παρακολουθήσει μόνο σεμινάρια. Οι καθηγητές επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν και πάλι μια υπαρκτή ανάγκη για να διοριστούν όπως-όπως. 3. Ως προς τον τρόπο διορισμού, ( που για μένα ο μόνος τρόπος δίκαιου και αξιοκρατικού διορισμού είναι ο διαγωνισμός με προσαυξήσεις για μεταπτυχιακά, προϋπηρεσία ακόμη και στον ιδιωτικό τομέα, επιτυχία/ες ΑΣΕΠ σε ποσοστά μικρά που να μην αλλοιώνουν την γραπτή επίδοση για όλο το δημόσιο ) κρίσιμο για όλους μας ως πολίτες ( κι όχι ως συντεχίες συμφερόντων) είναι η ακριβής καταγραφή και δημοσιοποίηση των πραγματικών θέσεων και κενών στα σχολεία. Αυτά πρέπει να είναι γνωστά σε όλους μας για να ξέρουμε γιατί τα παιδιά μας δεν έχουν φυσικό το Νοέμβριο στο οποιοδήποτε σχολείο φοιτούν. - Για να λυθεί το θέμα όσων έχουν έως σήμερα προσφέρει στο δημόσιο σχολείο θα μπορούσε ο κλειστός αριθμός εκπαιδευτικών που τον Ιούνιο 2010 θα έχουν τουλάχιστον 18 μήνες να προσληφθούν σε ποσοστό όχι πάνω του 20% των διοριστεών από το διαγωνισμό. Προυπηρεσία κάτω των δύο σχολικών ετών δεν νομίζω ότι είναι λογικό να δημιουργεί ανταπαίτηση σε κανέναν ούτε και προσφέρει το ακαταμάχητο πλεονέκτημα της εμπειρίας το οποίο να πρέπει το κράτος να εκμεταλλευθεί υπέρ των μαθητών. - Προσωπικά θα επιβράβευα την απόφαση που θα ακύρωνε εντελώς την προϋπηρεσία ΠΔΣ, Σιβιτανίδειου και ανάλογων τερτιπιών που δεν νομίζω να ταιριάζουν σε εκπαιδευτικούς που θα έπρεπε κυρίως δια του παραδείγματος να διδάσκουν την αξιοκρατία στο σχολείο. - Επίσης θα επιβράβευα την υποχρεωτική υπηρεσία στην θέση που διορίζεται ή τοποθετείται κάποιος για όχι δύο ή τρία αλλά πέντε χρόνια όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς αλλά όλους του υπαλλήλους του δημοσίου (με αντίστοιχη αύξηση των αποδοχών). - Ως προς το θέμα των ειδικών κατηγοριών σίγουρα θα πρέπει να υπάρξει ευαισθησία κι επιμέρους ρύθμιση ίσως με άμεσο διορισμό πολύτεκνων, αναπήρων και με κάποια κριτήρια τρίτεκνων. - Η αναρχία που επικρατεί στους διορισμούς υποτιμά τους γονείς και τα παιδιά και απαξιώνει όλον τον εκπαιδευτικό κλάδο. ΄Ολοι θέλουμε να δουλέψουμε αλλά μόνον το κοινό συμφέρον πρέπει να αποτελεί την συνισταμένη των αντικρουώμενων συμφερόντων μας. - Η ανεργία των εκπαιδευτικών πρέπει να αντιμετωπιστεί με διέξοδο σε σχολεία δεύτερης ευκαιρίας και υποβοήθηση των αδύνατων μαθητών μέσα στο σχολείο με ενιαίο αξιοκρατικό τρόπο. - Φαινόμενα όπως : εκπαιδευτικοί που επί σειρά ετών αποσπούνται σε γραφεία χωρίς ιδιαιτέρως σοβαρούς λόγους, εκπαιδευτικοί συνδικαλιστές που δεν εμφανίζονται σε σχολεία, εκπαιδευτικοί που αντί για πλήρες ωράριο διδάσκουν τις μισές ώρες, σχολεία που λειτουργούν με δέκα ωρομίσθιους αντί έναν αναπληρωτή, υπεράριθμοι που κάθονται στα σχολεία των πόλεων πρέπει να στιγματίζονται από εσάς τους ίδιους για να διορθωθούν. Σας ευχαριστώ.