Είναι λυπηρό το Νέο Λύκειο του 2013 να μη λαμβάνει υπόψη του τις ανάγκες της εποχής και να υποβαθμίζει τη ξενόγλωσση εκπαίδευση προχωρώντας στη μείωση των ωρών διδασκαλίας στη Α Λυκείου.
Η παρουσία ξενόγλωσσων μαθημάτων στο Γυμνάσιο & Δημοτικό σε καμιά περίπτωση δεν εξασφαλίζει τις απαιτούμενες γνώσεις εφόσον το επίπεδο Β2- το οποίο πάλι δεν θα μπορουν να φτάσουν ως το τέλος του Γυμνασίου παρά την αύξηση κατά 1 ώρα στα Αγγλικά στη Β και Γ Γυμνασίου- παρέχει μεν "Καλή γνώση", αλλά αυτή η γνώση είναι στην ουσία στοιχειώδης και σε δεν καλύπτει τις ανάγκες μαθητών 15-18χρονών, ιδιαίτερα αν επιθυμούν να ακολουθήσουν ακαδημαική καριέρα.
Σε ότι αφορά τα Αγγλικά θα πρέπει πια να γίνει κατανοητό ότι δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπίζονται σαν μια ακόμη "Ξένη Γλώσσα". Είναι ένα εργαλείο επιβίωσης, η Lingua Franca όλου του πλανήτη και εμείς εδώ προβληματιζόμαστε αν θα πρέπει να υπάρχει το μάθημα στο Ν.Λύκειο. Είναι δυνατόν Ευρωπαικό Λύκειο να λειτουργήσει χωρίς καθηγητές Αγγλικών με τόσα Ευρωπαικά προγράμματα και διεθνείς διαγωνισμούς να τρέχουν κάθε χρόνο; Επιπλέον ας μη ξεχνάμε ότι ειναι μάθημα απαραίτητο για την εισαγωγή των μαθητών σε αρκετές σχολές, για μην αναφέρουμε τα αυτονόητα σχετικά με τη χρήση και χρησιμότητα των Αγγλικών σε όλους τους τομείς της ζωής τους όταν αποφοιτήσουν.Ιδιαίτερα σε τέτοιες εποχές οικονομικής κρίσης είναι σημαντικό το Δημόσιο σχολείο να στέκεται αρωγός στην κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών που δεν μπορούν να απευθυνθούν στην Ιδιωτική εκπαίδευση.
Το ίδιο προβληματίζει και η απουσία της Πληροφορικής. Πώς θα λειτουργήσουν τα Λύκεια χωρίς καθηγητές Πληροφορικής;
Είναι λυπηρό το Νέο Λύκειο του 2013 να μη λαμβάνει υπόψη του τις ανάγκες της εποχής και να υποβαθμίζει τη ξενόγλωσση εκπαίδευση προχωρώντας στη μείωση των ωρών διδασκαλίας στη Α Λυκείου. Η παρουσία ξενόγλωσσων μαθημάτων στο Γυμνάσιο & Δημοτικό σε καμιά περίπτωση δεν εξασφαλίζει τις απαιτούμενες γνώσεις εφόσον το επίπεδο Β2- το οποίο πάλι δεν θα μπορουν να φτάσουν ως το τέλος του Γυμνασίου παρά την αύξηση κατά 1 ώρα στα Αγγλικά στη Β και Γ Γυμνασίου- παρέχει μεν "Καλή γνώση", αλλά αυτή η γνώση είναι στην ουσία στοιχειώδης και σε δεν καλύπτει τις ανάγκες μαθητών 15-18χρονών, ιδιαίτερα αν επιθυμούν να ακολουθήσουν ακαδημαική καριέρα. Σε ότι αφορά τα Αγγλικά θα πρέπει πια να γίνει κατανοητό ότι δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπίζονται σαν μια ακόμη "Ξένη Γλώσσα". Είναι ένα εργαλείο επιβίωσης, η Lingua Franca όλου του πλανήτη και εμείς εδώ προβληματιζόμαστε αν θα πρέπει να υπάρχει το μάθημα στο Ν.Λύκειο. Είναι δυνατόν Ευρωπαικό Λύκειο να λειτουργήσει χωρίς καθηγητές Αγγλικών με τόσα Ευρωπαικά προγράμματα και διεθνείς διαγωνισμούς να τρέχουν κάθε χρόνο; Επιπλέον ας μη ξεχνάμε ότι ειναι μάθημα απαραίτητο για την εισαγωγή των μαθητών σε αρκετές σχολές, για μην αναφέρουμε τα αυτονόητα σχετικά με τη χρήση και χρησιμότητα των Αγγλικών σε όλους τους τομείς της ζωής τους όταν αποφοιτήσουν.Ιδιαίτερα σε τέτοιες εποχές οικονομικής κρίσης είναι σημαντικό το Δημόσιο σχολείο να στέκεται αρωγός στην κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών που δεν μπορούν να απευθυνθούν στην Ιδιωτική εκπαίδευση. Το ίδιο προβληματίζει και η απουσία της Πληροφορικής. Πώς θα λειτουργήσουν τα Λύκεια χωρίς καθηγητές Πληροφορικής;