Κύριε Υπουργέ,
το επάγγελμα "Software Developers (Applications and Systems Software)", σύμφωνα με μελέτη πρωτοπόρων στο πεδίο της διαχείρισης ανθρωπίνου κεφαλαίου, είναι το ΚΟΡΥΦΑΙΟ Νο1 επάγγελμα στις Η.Π.Α. για το 2013, αυτό που έχει ήδη παραγάγει τις περισσότερες θέσεις εργασίας μετά την ύφεση (post-recession jobs)(Πηγή: http://www.forbes.com/sites/jacquelynsmith/2012/12/06/the-top-jobs-for-2013/2/).
Επίσης στο top-11 της μελέτης βρίσκονται και τα επαγγέλματα:
"Computer Systems Analysts", "Information Security Analysts, Web Developers and Computer Network Architects", "Computer Programmers".
Τα παραπάνω επαγγέλματα σχετίζονται με την Επιστήμη/ Μηχανική Υπολογιστών (Computer Science/ Engineering) και όχι με δεξιότητες ΤΠΕ.
Τα πτυχία/ διπλώματα που οδηγούν στα παραπάνω κορυφαία επαγγέλματα είναι αυτά των Τμημάτων Πληροφορικής/ Μηχανικών Υπολογιστών (38 στον αριθμό) των οποίων το αντικείμενο είναι η Πληροφορική ως Επιστήμη και ΟΧΙ ως δεξιότητα. Κανένα από τα κορυφαία επαγγέλματα της λίστας της ανωτέρω μελέτης δεν σχετίζεται με την Επιστήμη της Χημείας.
Άρα, για να βγει η Ελλάδα από την κρίση είναι επιβεβλημένα:
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
1) Να προωθηθούν ως πρωτοπόρα επιλογή Ανάπτυξης της Χώρας τα παραπάνω επαγγέλματα που ανήκουν στο πεδίο της Μηχανικής/ Επιστήμης Υπολογιστών (δηλαδή Πληροφορική ως Επιστήμη).
2) Να διατηρηθεί η Πληροφορική ως διδασκόμενη Επιστήμη και στο Νέο Γενικό Λύκειο και να θεσπιστεί το μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" ή άλλο συναφές ως εξεταζόμενο στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους υποψηφίους σε τμήματα Πληροφορικής, αντί της Χημείας. Αυτό ουδόλως θα επιβαρύνει το έργο των μαθητών, απεναντίας θα τους δώσει υπερ-απαραίτητο επιστημονικό υπόβαθρο για να ασχοληθούν σοβαρά με τον Προγραμματισμό κ την Αλγοριθμική στην Γ'βάθμια και ταυτόχρονα θα τους απαλλάξει από την επιβάρυνση της αχρείαστης γνώσης της Χημείας.
3) Υπάρχουν ήδη προτεινόμενοι τρόποι για το παραπάνω, πχ διαχωρισμός της Τεχνολογικής από τη Θετική Κατεύθυνση, με Πληροφορική και Χημεία, αντιστοίχως, ως εξεταζόμενα μαθήματα.
Κύριε Υπουργέ, το επάγγελμα "Software Developers (Applications and Systems Software)", σύμφωνα με μελέτη πρωτοπόρων στο πεδίο της διαχείρισης ανθρωπίνου κεφαλαίου, είναι το ΚΟΡΥΦΑΙΟ Νο1 επάγγελμα στις Η.Π.Α. για το 2013, αυτό που έχει ήδη παραγάγει τις περισσότερες θέσεις εργασίας μετά την ύφεση (post-recession jobs)(Πηγή: http://www.forbes.com/sites/jacquelynsmith/2012/12/06/the-top-jobs-for-2013/2/). Επίσης στο top-11 της μελέτης βρίσκονται και τα επαγγέλματα: "Computer Systems Analysts", "Information Security Analysts, Web Developers and Computer Network Architects", "Computer Programmers". Τα παραπάνω επαγγέλματα σχετίζονται με την Επιστήμη/ Μηχανική Υπολογιστών (Computer Science/ Engineering) και όχι με δεξιότητες ΤΠΕ. Τα πτυχία/ διπλώματα που οδηγούν στα παραπάνω κορυφαία επαγγέλματα είναι αυτά των Τμημάτων Πληροφορικής/ Μηχανικών Υπολογιστών (38 στον αριθμό) των οποίων το αντικείμενο είναι η Πληροφορική ως Επιστήμη και ΟΧΙ ως δεξιότητα. Κανένα από τα κορυφαία επαγγέλματα της λίστας της ανωτέρω μελέτης δεν σχετίζεται με την Επιστήμη της Χημείας. Άρα, για να βγει η Ελλάδα από την κρίση είναι επιβεβλημένα: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 1) Να προωθηθούν ως πρωτοπόρα επιλογή Ανάπτυξης της Χώρας τα παραπάνω επαγγέλματα που ανήκουν στο πεδίο της Μηχανικής/ Επιστήμης Υπολογιστών (δηλαδή Πληροφορική ως Επιστήμη). 2) Να διατηρηθεί η Πληροφορική ως διδασκόμενη Επιστήμη και στο Νέο Γενικό Λύκειο και να θεσπιστεί το μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" ή άλλο συναφές ως εξεταζόμενο στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους υποψηφίους σε τμήματα Πληροφορικής, αντί της Χημείας. Αυτό ουδόλως θα επιβαρύνει το έργο των μαθητών, απεναντίας θα τους δώσει υπερ-απαραίτητο επιστημονικό υπόβαθρο για να ασχοληθούν σοβαρά με τον Προγραμματισμό κ την Αλγοριθμική στην Γ'βάθμια και ταυτόχρονα θα τους απαλλάξει από την επιβάρυνση της αχρείαστης γνώσης της Χημείας. 3) Υπάρχουν ήδη προτεινόμενοι τρόποι για το παραπάνω, πχ διαχωρισμός της Τεχνολογικής από τη Θετική Κατεύθυνση, με Πληροφορική και Χημεία, αντιστοίχως, ως εξεταζόμενα μαθήματα.