Θεωρώ ότι είναι ακατανόητη όσο και παράλογη η μη ύπαρξη μαθήματος «Αλγοριθμικής – Προγραμματισμού Η/Υ» εναλλακτικά με τη Χημεία στην ομάδα προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών (Άρθρο 2, σελ. 5 - 3γ) του σχεδίου νόμου). Αυτό, γιατί υπάρχουν πάρα πολλά τμήματα στα Πολυτεχνεία, στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ , στα οποία δε διδάσκεται καθόλου ή διδάσκεται ελάχιστα η Χημεία (Πολιτικοί Μηχανικοί, Τοπογράφοι, Ναυπηγοί, Ηλεκτρολόγοι, Μαθηματικοί, Σχολές Πληροφορικής, Δομικών Έργων κτλ) ενώ αντίθετα ο προγραμματισμός αποτελεί βασικό στοιχείο πολλών μαθημάτων του προγράμματος σπουδών τους. Δεν είναι λοιπόν λογικό και απαραίτητο, οι μαθητές οι οποίοι εισάγονται στις παραπάνω σχολές, να κατέχουν τις βασικές γνώσεις στο συγκεκριμένο αντικείμενο και να μη «βασανίζονται» με γνώσεις και εξετάσεις σε θέματα, τα οποία δεν θα τους χρειαστούν ποτέ; Ήδη, στο συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, η παραπάνω αντίληψη έχει εφαρμοστεί τόσο στην ομάδα προσανατολισμού Θετικών σπουδών με τα Μαθηματικά / Βιολογία, όσο και στην ομάδα προσανατολισμού Οικονομικών – Πολιτικών – Κοινωνικών Σπουδών με τα: Οικονομία & Διοίκηση/Αρχές Φυσικών Επιστημών και Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών / Ιστορία.
Επίσης, με το σχέδιο νόμου αφαιρούνται πολύ χρήσιμα και απαραίτητα μαθήματα, όπως για παράδειγμα το Σχέδιο. Φαντάζομαι ότι τα μαθήματα αυτά θα εξακολουθήσουν να ζητούνται στις εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων για τις αντίστοιχες σχολές. Δεν θα ήταν λοιπόν χρήσιμο να υπάρχουν επιλεγόμενα μαθήματα Σχεδίου, Αγγλικών ( ή άλλης Ξ.Γ.) προσανατολισμένα στην ύλη των εξετάσεων για τις αντίστοιχες σχολές τόσο στη Β΄ όσο και στη Γ΄ Λυκείου; Γιατί δηλαδή οι υποψήφιοι να πληρώνουν εξωτερικούς καθηγητές για τα παραπάνω ειδικά μαθήματα; Αφού και το καθηγητικό δυναμικό υπάρχει και οι αντίστοιχες ώρες μπορούν να εξασφαλιστούν. Με ποιο τρόπο; Όλα τα παραπάνω μαθήματα αλλά και άλλα, χωρούν ως επιλεγόμενα τόσο στη Γ΄ τάξη (32 ώρες), όσο και στη Β΄ τάξη με τροποποίηση του υπερφορτωμένου και λανθασμένου προγράμματος (36 ώρες!). Για παράδειγμα: Το μάθημα της Φιλοσοφίας ήταν μέχρι πρόπερσι μάθημα της θεωρητικής κατεύθυνσης Β΄, πέρυσι έγινε επιλεγόμενο μάθημα της θεωρητικής κατεύθυνσης Β΄, ενώ με το σ.ν. μετατρέπεται σε δίωρο υποχρεωτικό μάθημα γενικής παιδείας! Θα μπορούσε λοιπόν το δίωρο αυτό να αντικατασταθεί με ένα δίωρο επιλεγόμενο μάθημα, μεταξύ της Φιλοσοφίας (για όσους ενδιαφέρονται), του Σχεδίου, των Αγγλικών ή άλλης Ξ.Γ. (με ύλη για τις εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων), των Νέων Τεχνολογιών & Επικοινωνιών, της Πληροφορικής καθώς και άλλων μαθημάτων, που μπορούν να εμπλουτίσουν το Π.Σ. του Λυκείου. Αντίστοιχο επιλεγόμενο δίωρο να υπάρχει και στη Γ΄ Λυκείου.
Θεωρώ ότι είναι ακατανόητη όσο και παράλογη η μη ύπαρξη μαθήματος «Αλγοριθμικής – Προγραμματισμού Η/Υ» εναλλακτικά με τη Χημεία στην ομάδα προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών (Άρθρο 2, σελ. 5 - 3γ) του σχεδίου νόμου). Αυτό, γιατί υπάρχουν πάρα πολλά τμήματα στα Πολυτεχνεία, στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ , στα οποία δε διδάσκεται καθόλου ή διδάσκεται ελάχιστα η Χημεία (Πολιτικοί Μηχανικοί, Τοπογράφοι, Ναυπηγοί, Ηλεκτρολόγοι, Μαθηματικοί, Σχολές Πληροφορικής, Δομικών Έργων κτλ) ενώ αντίθετα ο προγραμματισμός αποτελεί βασικό στοιχείο πολλών μαθημάτων του προγράμματος σπουδών τους. Δεν είναι λοιπόν λογικό και απαραίτητο, οι μαθητές οι οποίοι εισάγονται στις παραπάνω σχολές, να κατέχουν τις βασικές γνώσεις στο συγκεκριμένο αντικείμενο και να μη «βασανίζονται» με γνώσεις και εξετάσεις σε θέματα, τα οποία δεν θα τους χρειαστούν ποτέ; Ήδη, στο συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, η παραπάνω αντίληψη έχει εφαρμοστεί τόσο στην ομάδα προσανατολισμού Θετικών σπουδών με τα Μαθηματικά / Βιολογία, όσο και στην ομάδα προσανατολισμού Οικονομικών – Πολιτικών – Κοινωνικών Σπουδών με τα: Οικονομία & Διοίκηση/Αρχές Φυσικών Επιστημών και Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών / Ιστορία. Επίσης, με το σχέδιο νόμου αφαιρούνται πολύ χρήσιμα και απαραίτητα μαθήματα, όπως για παράδειγμα το Σχέδιο. Φαντάζομαι ότι τα μαθήματα αυτά θα εξακολουθήσουν να ζητούνται στις εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων για τις αντίστοιχες σχολές. Δεν θα ήταν λοιπόν χρήσιμο να υπάρχουν επιλεγόμενα μαθήματα Σχεδίου, Αγγλικών ( ή άλλης Ξ.Γ.) προσανατολισμένα στην ύλη των εξετάσεων για τις αντίστοιχες σχολές τόσο στη Β΄ όσο και στη Γ΄ Λυκείου; Γιατί δηλαδή οι υποψήφιοι να πληρώνουν εξωτερικούς καθηγητές για τα παραπάνω ειδικά μαθήματα; Αφού και το καθηγητικό δυναμικό υπάρχει και οι αντίστοιχες ώρες μπορούν να εξασφαλιστούν. Με ποιο τρόπο; Όλα τα παραπάνω μαθήματα αλλά και άλλα, χωρούν ως επιλεγόμενα τόσο στη Γ΄ τάξη (32 ώρες), όσο και στη Β΄ τάξη με τροποποίηση του υπερφορτωμένου και λανθασμένου προγράμματος (36 ώρες!). Για παράδειγμα: Το μάθημα της Φιλοσοφίας ήταν μέχρι πρόπερσι μάθημα της θεωρητικής κατεύθυνσης Β΄, πέρυσι έγινε επιλεγόμενο μάθημα της θεωρητικής κατεύθυνσης Β΄, ενώ με το σ.ν. μετατρέπεται σε δίωρο υποχρεωτικό μάθημα γενικής παιδείας! Θα μπορούσε λοιπόν το δίωρο αυτό να αντικατασταθεί με ένα δίωρο επιλεγόμενο μάθημα, μεταξύ της Φιλοσοφίας (για όσους ενδιαφέρονται), του Σχεδίου, των Αγγλικών ή άλλης Ξ.Γ. (με ύλη για τις εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων), των Νέων Τεχνολογιών & Επικοινωνιών, της Πληροφορικής καθώς και άλλων μαθημάτων, που μπορούν να εμπλουτίσουν το Π.Σ. του Λυκείου. Αντίστοιχο επιλεγόμενο δίωρο να υπάρχει και στη Γ΄ Λυκείου.