Θεωρώ πολύ μεγάλο έλλειμμα στο σχεδιασμό του Νέου Σχολείου την απουσία της Επιστήμης των Υπολογιστών από τα μαθήματα του Γενικού Λυκείου.
Η πληροφορική είναι μια επιστήμη-και όχι δεξιότητα – και αν το σχέδιο παραμείνει ως έχει δε θα εκπροσωπείται στο Νέο Σχολείο. Επίσης τα μαθήματά της –και ιδιαίτερα η Αλγοριθμική και ο Προγραμματισμός – αποτελούν ένα βασικό εργαλείο που προάγει την κριτική σκέψη και τη δημιουργική ικανότητα του μαθητή και ενδείκνυνται για την εφαρμογή νέων μεθόδων διδασκαλίας.
Σήμερα, σχεδόν όλα τα τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών έχουν εντάξει μαθήματα Επιστήμης Υπολογιστών στα προγράμματα σπουδών τους. Με το πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου που παρουσιάστηκε οι αυριανοί φοιτητές δε θα έχουν διδαχθεί και εξεταστεί σε ένα βασικό μάθημα των νέων τους Σπουδών και θα έχουν έλλειμμα πληροφοριακής παιδείας.
Υπενθυμίζω ότι μάθημα Αλγοριθμικής υπάρχει εδώ και 14 χρόνια στο πρόγραμμα Σπουδών της Γ’ Λυκείου, η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, και μόνο θετικά σχόλια υπάρχουν από την Εκπαιδευτική Κοινότητα για την παρουσία και προσφορά αυτού του μαθήματος.
Προτείνω:
1. Στην Α’ Λυκείου το επιλεγόμενο μάθημα των Εφαρμογών Πληροφορικής, 2 ωρών, να γίνει Γενικής Παιδείας για όλους τους μαθητές.
2. Στη Β’ Λυκείου είναι απαραίτητο να ενταχθεί μάθημα Επιστήμης Υπολογιστών, 2 ωρών, Γενικής Παιδείας, όπως υπάρχουν αντίστοιχα μαθήματα και για τις άλλες διακριτές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία κ.λ.π.).
3. Στη Γ’ Λυκείου να ενταχθεί μάθημα Επιστήμης Υπολογιστών στην Κατεύθυνση των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών, 6 ωρών, το οποίο να εξετάζεται Πανελλαδικά και να επιλέγεται από τους μαθητές.
Με εκτίμηση,
Κατσαδούρος Δημήτριος
Εκπαιδευτικός
Θεωρώ πολύ μεγάλο έλλειμμα στο σχεδιασμό του Νέου Σχολείου την απουσία της Επιστήμης των Υπολογιστών από τα μαθήματα του Γενικού Λυκείου. Η πληροφορική είναι μια επιστήμη-και όχι δεξιότητα – και αν το σχέδιο παραμείνει ως έχει δε θα εκπροσωπείται στο Νέο Σχολείο. Επίσης τα μαθήματά της –και ιδιαίτερα η Αλγοριθμική και ο Προγραμματισμός – αποτελούν ένα βασικό εργαλείο που προάγει την κριτική σκέψη και τη δημιουργική ικανότητα του μαθητή και ενδείκνυνται για την εφαρμογή νέων μεθόδων διδασκαλίας. Σήμερα, σχεδόν όλα τα τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών έχουν εντάξει μαθήματα Επιστήμης Υπολογιστών στα προγράμματα σπουδών τους. Με το πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου που παρουσιάστηκε οι αυριανοί φοιτητές δε θα έχουν διδαχθεί και εξεταστεί σε ένα βασικό μάθημα των νέων τους Σπουδών και θα έχουν έλλειμμα πληροφοριακής παιδείας. Υπενθυμίζω ότι μάθημα Αλγοριθμικής υπάρχει εδώ και 14 χρόνια στο πρόγραμμα Σπουδών της Γ’ Λυκείου, η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, και μόνο θετικά σχόλια υπάρχουν από την Εκπαιδευτική Κοινότητα για την παρουσία και προσφορά αυτού του μαθήματος. Προτείνω: 1. Στην Α’ Λυκείου το επιλεγόμενο μάθημα των Εφαρμογών Πληροφορικής, 2 ωρών, να γίνει Γενικής Παιδείας για όλους τους μαθητές. 2. Στη Β’ Λυκείου είναι απαραίτητο να ενταχθεί μάθημα Επιστήμης Υπολογιστών, 2 ωρών, Γενικής Παιδείας, όπως υπάρχουν αντίστοιχα μαθήματα και για τις άλλες διακριτές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία κ.λ.π.). 3. Στη Γ’ Λυκείου να ενταχθεί μάθημα Επιστήμης Υπολογιστών στην Κατεύθυνση των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών, 6 ωρών, το οποίο να εξετάζεται Πανελλαδικά και να επιλέγεται από τους μαθητές. Με εκτίμηση, Κατσαδούρος Δημήτριος Εκπαιδευτικός