1) Με τον καθορισμό των Ομάδων Προσανατολισμού και τον περιορισμό των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων έχω την αίσθηση ότι περιορίζεται η δυνατότητα επιλογής σχολών των υποψηφίων στο μηχανογραφικό. Είναι έτσι ή όχι; Για παράδειγμα, ένας υποψήφιος για τις σχολές των επιστημών Υγείας θα μπορεί να επιλέγει και Πολυτεχνικές σχολές και με ποιο τρόπο αφού δε θα έχει εξεταστεί στα Μαθηματικά αλλά στη Βιολογία; Και αντίστροφα. Θα ισχύσουν μήπως μειωμένοι συντελεστές; Δεν διευκρινίζεται.
2) Η ύλη των εξετάσεων στα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα είναι η διδασκόμενη στη Γ΄ Λυκείου ή θα περιλαμβάνεται ευρύτερη ύλη; Δεν διευκρινίζεται.
3) Ο Β.Π.Α., ο οποίος θα λογίζεται ως «πέμπτος» βαθμός για την εισαγωγή του μαθητή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (ο τύπος που παρατίθεται στο σ.ν. δεν είναι σταθμισμένος), φρονώ ότι θα είναι εξαιρετικά υποκειμενικός και διαβλητός. Εύλογα ερωτήματα, που προκύπτουν:
α)Η κλήρωση του 50% των θεμάτων από την Τράπεζα Θεμάτων για κάθε μάθημα, θα γίνεται κεντρικά ή ανά σχολείο; Και πώς θα εξασφαλίζεται το αδιάβλητο;
β) Πώς θα διασφαλίζεται ότι η εισήγηση του υπόλοιπου 50% των θεμάτων σε κάθε μάθημα από τον διδάσκοντα / διδάσκοντες θα είναι α) ισόρροπη για όλα τα σχολεία β) αδιάβλητη;
γ) Πώς θα εξασφαλιστεί η αντικειμενική διόρθωση των γραπτών στα εξεταζόμενα μαθήματα και δεν θα αποτελέσει (και αυτή) αντικείμενο συναλλαγής ή κακώς εννοούμενης «βοήθειας» των διδασκόντων προς τους μαθητές τους;
Τα παραπάνω α), β), γ) που εξέθεσα, καταδεικνύουν το πόσο επισφαλής θα είναι ο συνυπολογισμός του «πέμπτου βαθμού» για την εισαγωγή των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Παρότι η πρόθεση του ΥΠΑΙΘ είναι καλή και αποσκοπεί στο να «δίδεται προσοχή» από τους μαθητές σε όλα τα μαθήματα (κατά το μπιχεβιοριστικό όμως πρότυπο :«προσπάθεια – ανταμοιβή!»), είναι πολύ πιθανόν μετά από τέτοια φαινόμενα (τα οποία σίγουρα θα συμβούν) να ακυρωθεί μελλοντικά ο συνυπολογισμός του «πέμπτου βαθμού». Αυτό θα είχε ως συνέπεια να καταλήξουμε στο παλαιό σύστημα των Δεσμών με πολύ μεγαλύτερη απαξίωση του Λυκείου από ότι σήμερα.
4)Σχετικά με την Α΄ Λυκείου: Νομίζω ότι δεν πρέπει να προσμετράται η βαθμολογία των μαθημάτων της Α΄ Λυκείου στον Β.Π.Α. Η Α΄ Λυκείου είναι εκ των πραγμάτων τάξη προσαρμογής στο Λύκειο. Ο μαθητής / μαθήτρια βρίσκεται στην «καρδιά» της εφηβείας και της διαμόρφωσης της προσωπικότητάς του. Δεν πρέπει να τον κρατάμε με «σκυμμένο το κεφάλι» συνεχώς πάνω από το βιβλίο, με το άγχος των εξετάσεων. Θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να διαγωνίζεται κανονικά από Τράπεζα Θεμάτων κτλ αλλά η βαθμολογία να μην υπολογίζεται στον Β.Π.Α. (Απορία: Αφού το ΥΠΑΙΘ σκοπεύει να εφαρμόσει το νέο σύστημα από το σχ. Έτος 2013-14, μήπως μπορεί να μας ενημερώσει κάποιος, πότε θα είναι έτοιμη η Τράπεζα Θεμάτων για τα μαθήματα της Α΄ Λυκείου;)
Ευχαριστώ
1) Με τον καθορισμό των Ομάδων Προσανατολισμού και τον περιορισμό των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων έχω την αίσθηση ότι περιορίζεται η δυνατότητα επιλογής σχολών των υποψηφίων στο μηχανογραφικό. Είναι έτσι ή όχι; Για παράδειγμα, ένας υποψήφιος για τις σχολές των επιστημών Υγείας θα μπορεί να επιλέγει και Πολυτεχνικές σχολές και με ποιο τρόπο αφού δε θα έχει εξεταστεί στα Μαθηματικά αλλά στη Βιολογία; Και αντίστροφα. Θα ισχύσουν μήπως μειωμένοι συντελεστές; Δεν διευκρινίζεται. 2) Η ύλη των εξετάσεων στα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα είναι η διδασκόμενη στη Γ΄ Λυκείου ή θα περιλαμβάνεται ευρύτερη ύλη; Δεν διευκρινίζεται. 3) Ο Β.Π.Α., ο οποίος θα λογίζεται ως «πέμπτος» βαθμός για την εισαγωγή του μαθητή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (ο τύπος που παρατίθεται στο σ.ν. δεν είναι σταθμισμένος), φρονώ ότι θα είναι εξαιρετικά υποκειμενικός και διαβλητός. Εύλογα ερωτήματα, που προκύπτουν: α)Η κλήρωση του 50% των θεμάτων από την Τράπεζα Θεμάτων για κάθε μάθημα, θα γίνεται κεντρικά ή ανά σχολείο; Και πώς θα εξασφαλίζεται το αδιάβλητο; β) Πώς θα διασφαλίζεται ότι η εισήγηση του υπόλοιπου 50% των θεμάτων σε κάθε μάθημα από τον διδάσκοντα / διδάσκοντες θα είναι α) ισόρροπη για όλα τα σχολεία β) αδιάβλητη; γ) Πώς θα εξασφαλιστεί η αντικειμενική διόρθωση των γραπτών στα εξεταζόμενα μαθήματα και δεν θα αποτελέσει (και αυτή) αντικείμενο συναλλαγής ή κακώς εννοούμενης «βοήθειας» των διδασκόντων προς τους μαθητές τους; Τα παραπάνω α), β), γ) που εξέθεσα, καταδεικνύουν το πόσο επισφαλής θα είναι ο συνυπολογισμός του «πέμπτου βαθμού» για την εισαγωγή των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Παρότι η πρόθεση του ΥΠΑΙΘ είναι καλή και αποσκοπεί στο να «δίδεται προσοχή» από τους μαθητές σε όλα τα μαθήματα (κατά το μπιχεβιοριστικό όμως πρότυπο :«προσπάθεια – ανταμοιβή!»), είναι πολύ πιθανόν μετά από τέτοια φαινόμενα (τα οποία σίγουρα θα συμβούν) να ακυρωθεί μελλοντικά ο συνυπολογισμός του «πέμπτου βαθμού». Αυτό θα είχε ως συνέπεια να καταλήξουμε στο παλαιό σύστημα των Δεσμών με πολύ μεγαλύτερη απαξίωση του Λυκείου από ότι σήμερα. 4)Σχετικά με την Α΄ Λυκείου: Νομίζω ότι δεν πρέπει να προσμετράται η βαθμολογία των μαθημάτων της Α΄ Λυκείου στον Β.Π.Α. Η Α΄ Λυκείου είναι εκ των πραγμάτων τάξη προσαρμογής στο Λύκειο. Ο μαθητής / μαθήτρια βρίσκεται στην «καρδιά» της εφηβείας και της διαμόρφωσης της προσωπικότητάς του. Δεν πρέπει να τον κρατάμε με «σκυμμένο το κεφάλι» συνεχώς πάνω από το βιβλίο, με το άγχος των εξετάσεων. Θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να διαγωνίζεται κανονικά από Τράπεζα Θεμάτων κτλ αλλά η βαθμολογία να μην υπολογίζεται στον Β.Π.Α. (Απορία: Αφού το ΥΠΑΙΘ σκοπεύει να εφαρμόσει το νέο σύστημα από το σχ. Έτος 2013-14, μήπως μπορεί να μας ενημερώσει κάποιος, πότε θα είναι έτοιμη η Τράπεζα Θεμάτων για τα μαθήματα της Α΄ Λυκείου;) Ευχαριστώ