Η Πληροφορική είναι ο μεγάλος απόντας του Νέου Λυκείου όχι σαν δεξιότητα αλλά σαν επιστήμη.
Στη Β’ και Γ’ τάξη δεν υπάρχει μάθημα σχετικά με τους υπολογιστές και την επιστήμη των υπολογιστών.
• Σε σχεδόν όλες τις σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ (τις μη σχετικές με την
Πληροφορική) οι σπουδαστές κάνουν μαθήματα υπολογιστών.
• Για αυτούς που σπουδάζουν επιστήμες σχετικές με την Πληροφορική
(Τα Τμήματα Πληροφορικής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι πάνω από 30),
είναι άκρως σημαντικό να έχουν γερές γνώσεις στο αντικείμενο της
Πληροφορικής.
• Προτείνω στη Β’ Λυκείου να υπάρχει μάθημα γενικής παιδείας με
θέμα τις αρχές τις επιστήμης υπολογιστών.
• Στη Γ Λυκείου στην Ομάδα Προσανατολισμού των Θετικών Επιστημών,
να γίνει Χημεία (6) ή Προγραμματισμός (6).
Η Πληροφορική θα πρέπει να διδάσκεται με βάση τον προγραμματισμό και την αλγοριθμική σκέψη από την Α’ Λυκείου σε βασικό επίπεδο ώστε να παίρνει ο μαθητής τις βασικές γνώσεις ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων και επίσης να γνωρίζει αν έχει έφεση σε αυτό για την μελλοντική του επιλογή.
Εν κατακλείδι η επιστήμη της Πληροφορικής θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ανάλογα με την ηλικία να δίνεται και η αντίστοιχη βαρύτητα. Η εκπαίδευση των παιδιών μας είναι ότι καλύτερο έχουμε να τους δώσουμε και θα πρέπει να προετοιμάζεται μεθοδικά, αβίαστα με γνώμονα το μέλλον.
• Δεν θέλουμε οι μαθητές μας να είναι παθητικοί δέκτες των εφαρμογών
υπολογιστών που δημιουργούν άλλοι.
• Θέλουμε να τους δώσουμε τις βάσεις να γίνουν ψηφιακοί δημιουργοί
Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας (Ε.Π.Ε.) http://www.epe.org.gr και η ΠΕΚΑΠ http://www.pekap.gr έχουν εκδώσει αρκετές δεκάδες δελτία τύπου για αυτό που λέγεται Πληροφορική Παιδεία.
π.χ. http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=536
Ας τους ακούσετε…
ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ Ο ΕΞΟΒΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ.
ΜΗΝ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΤΕ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΩ.
Η Πληροφορική είναι ο μεγάλος απόντας του Νέου Λυκείου όχι σαν δεξιότητα αλλά σαν επιστήμη. Στη Β’ και Γ’ τάξη δεν υπάρχει μάθημα σχετικά με τους υπολογιστές και την επιστήμη των υπολογιστών. • Σε σχεδόν όλες τις σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ (τις μη σχετικές με την Πληροφορική) οι σπουδαστές κάνουν μαθήματα υπολογιστών. • Για αυτούς που σπουδάζουν επιστήμες σχετικές με την Πληροφορική (Τα Τμήματα Πληροφορικής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι πάνω από 30), είναι άκρως σημαντικό να έχουν γερές γνώσεις στο αντικείμενο της Πληροφορικής. • Προτείνω στη Β’ Λυκείου να υπάρχει μάθημα γενικής παιδείας με θέμα τις αρχές τις επιστήμης υπολογιστών. • Στη Γ Λυκείου στην Ομάδα Προσανατολισμού των Θετικών Επιστημών, να γίνει Χημεία (6) ή Προγραμματισμός (6). Η Πληροφορική θα πρέπει να διδάσκεται με βάση τον προγραμματισμό και την αλγοριθμική σκέψη από την Α’ Λυκείου σε βασικό επίπεδο ώστε να παίρνει ο μαθητής τις βασικές γνώσεις ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων και επίσης να γνωρίζει αν έχει έφεση σε αυτό για την μελλοντική του επιλογή. Εν κατακλείδι η επιστήμη της Πληροφορικής θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ανάλογα με την ηλικία να δίνεται και η αντίστοιχη βαρύτητα. Η εκπαίδευση των παιδιών μας είναι ότι καλύτερο έχουμε να τους δώσουμε και θα πρέπει να προετοιμάζεται μεθοδικά, αβίαστα με γνώμονα το μέλλον. • Δεν θέλουμε οι μαθητές μας να είναι παθητικοί δέκτες των εφαρμογών υπολογιστών που δημιουργούν άλλοι. • Θέλουμε να τους δώσουμε τις βάσεις να γίνουν ψηφιακοί δημιουργοί Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας (Ε.Π.Ε.) http://www.epe.org.gr και η ΠΕΚΑΠ http://www.pekap.gr έχουν εκδώσει αρκετές δεκάδες δελτία τύπου για αυτό που λέγεται Πληροφορική Παιδεία. π.χ. http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=536 Ας τους ακούσετε… ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ Ο ΕΞΟΒΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ. ΜΗΝ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΤΕ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΩ.