• Σχόλιο του χρήστη 'Δανιήλ' | 27 Νοεμβρίου 2009, 15:15

    Το σύνθημα «πρώτα ο μαθητής» σημαίνει: ορθά και αδιάβλητα κριτήρια αξιολόγησης των καθηγητών και των μαθητών αντίστοιχα. Αν θέλουμε να έχουμε παιδεία και όχι απλά χώρο στάθμης μαθητών, τότε: 1. Να αναδιαμορφωθεί όλη η δομή της βασικής εκπαίδευσης: 4 χρόνια δημοτικό, 4 χρόνια γυμνάσιο, 2 χρόνια «γενική εκπαίδευση λύκειο», 2 χρόνια «εξειδικευμένη εκπαίδευση λύκειο». α) με τελικές εξετάσεις απολυτηρίου γυμνασίου και απολυτηρίου λυκείου που να γίνονται σε «κέντρα πιστοποίησης γνώσεων» - τα «κέντρα πιστοποίησης γνώσεων» να λειτουργούν ανεξάρτητα από τα σχολεία. - ο μαθητής να εξετάζεται ξεχωριστά σε κάθε μάθημα που διδάχτηκε, σε «ηλεκτρονικό εξεταστικό κέντρο», όπου αυτοματοποιημένο σύστημα θα επιλέγει 10 θέματα από μια βάση τουλάχιστον 100 θεμάτων για κάθε μάθημα (που θα καλύπτουν όλη την ύλη του μαθήματος). - τα εξεταστικά κέντρα να λειτουργούν όλο το χρόνο και οι μαθητές να δηλώνουν συμμετοχή σε αυτά όποτε θεωρούν πως είναι έτοιμα να εξεταστούν. - Να μπορούν να συμμετάσχουν στις εξετάσεις πιστοποίησης γνώσεων γυμνασίου και κατά την διάρκεια των 2 χρόνων «γενικής εκπαίδευσης λυκείου», όπως και να μπορούν να συμμετάσχουν στις εξετάσεις πιστοποίησης γνώσεων «γενικής εκπαίδευσης λυκείου» και κατά την διάρκεια των 2 χρόνων «εξειδικευμένης εκπαίδευσης λυκείου». - Να μπορούν να συμμετάσχουν 2 φορές δωρεάν στις εξετάσεις πιστοποίησης γνώσεων κάθε μαθήματος, και εάν αποτύχουν ή δεν τους ικανοποιεί ο βαθμός, να μπορούν να επιλέγουν μεταξύ του να κρατήσουν τον μέχρι τώρα μεγαλύτερο βαθμό ή να ξανασυμμετάσχουν σε εξέταση με καταβολή παραβόλου 50€ για βελτίωση βαθμολογίας. β) Η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να γίνεται με βάση την βαθμολογία του «απολυτηρίου γυμνασίου» και του «απολυτηρίου γενικής εκπαίδευσης λυκείου» (βασικές γνώσεις), και να δίνουν «εξετάσεις εξειδικευμένης εκπαίδευσης λυκείου» στα «κέντρα πιστοποίησης γνώσεων» με αντίστοιχα θέματα που θα αντιστοιχούν στις σχολές επιλογής τους. γ) Πρέπει οι σημερινές τελευταίες δύο τάξεις του δημοτικού να διδάσκονται από καθηγητές. Αυτό θα βοηθήσει τους μαθητές και θα επιτρέψει στους δασκάλους να μην πρέπει να προετοιμάζονται για μια τόσο μεγάλη γκάμα ειδικοτήτων. Ταυτόχρονα, δεν θα έχουμε και ελλείψεις σε δασκάλους. δ) Σήμερα, κάποιος τραγικά ανορθόγραφος και χωρίς να ξέρει καν προπαίδεια, πιστοποιείται από το ελληνικό κράτος με απολυτήριο Λυκείου. 2. Οι καθηγητές να υποβάλλονται στις ίδιες εξετάσεις με τους μαθητές, στα «κέντρα πιστοποίησης γνώσεων», για όλα τα μαθήματα που τους αναλογούν, τουλάχιστον μια φορά κάθε τέσσερα χρόνια, και ο βαθμός που θα αποκτήσουν (μαζί με την προϋπηρεσία σε τάξη) να είναι βασικό κριτήριο απόσπασης, μετάθεσης, βελτίωσης θέσης ή όποιας άλλης μεταβολής. α) στα «κέντρα πιστοποίησης γνώσεων» να ισχύουν για τους καθηγητές τα ίδια που ισχύουν και για τους μαθητές. β) Ποσοστό καθηγητών (ανά διεύθυνση εκπαίδευσης), που θα έχουν την χαμηλότερη βαθμολογία στις εξετάσεις, να χάνουν την οργανική θέση και να επανατοποθετούνται σε άλλη διεύθυνση εκπαίδευσης, μέσω της διαδικασίας μετάθεσης. γ) Η οποιαδήποτε μετακίνηση εκπαιδευτικού θα πρέπει να επιτρέπεται μόνον μετά την κάλυψη της θέσης του από άλλο εκπαιδευτικό. δ) Σε περίπτωση που στην οικογένεια είναι και οι δυο εκπαιδευτικοί, με κοινή αίτηση, να μετατίθενται μαζί εκεί όπου μπορεί να πάρει μετάθεση (και όχι εκεί όπου παρευρίσκεται) αυτός με τα λιγότερα μόρια. Έτσι, δεν θα χωρίζει ποτέ η οικογένεια. 3. Αλλαγή της σημασίας της οργανικής θέσης. Η οργανική να ισχύει για όσο καιρό ο εκπαιδευτικός εκτελεί εκπαιδευτικό έργο στο σχολείο όπου έχει οργανική. Για οποιοδήποτε άλλο λόγο (όπως απόσπαση, θέση διευθυντή, μετεκπαίδευση, κ.τ.λπ) να χάνει την οργανική όπως ισχύει και στις μεταθέσεις. Ο εκπαιδευτικός που λείπει από την οργανική του για λόγους υγείας και μόνο, να μπορεί να κρατάει την οργανική. Έτσι θα ελευθερώνονται οργανικές και θα ξεχωρίζουν οι πραγματικοί υπεράριθμοι. Κάθε εκπαιδευτικός που διδάσκει με πλήρες οράριο να έχει οργανική. Οι υπόλοιποι να υποχρεούνται να βάλουν αίτηση μετάθεσης. Όσοι περισσεύουν και δεν υποβάλλουν ούτε αίτηση μετάθεσης, να μετατίθενται από την υπηρεσία εκεί όπου υπάρχουν ανάγκες (σε όλη τη χώρα). 4. Οι εγγραφές μαθητών για την νέα σχολική χρονιά και οι επιλογές μαθημάτων να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τέλος Ιουνίου, ώστε να γίνει έγκαιρα η κατανομή των αντίστοιχων εκπαιδευτικών στα σχολεία, πριν το τέλος Αυγούστου. 5. Μαθητής που γράφεται σε τάξη σχολείου μόνο και μόνο επειδή θέλει να αποκτήσει την μειωμένη κάρτα απεριόριστων διαδρομών και σταματάει από τον πρώτο μήνα το σχολείο δεν πρέπει να φαίνεται ως μαθητής μέχρι να ολοκληρώσει τις λεγόμενες 144 απουσίες, αλλά να διαγράφεται από τις πρώτες 3 ημέρες συνεχής απουσίας. Πολλά σχολεία, ειδικά τα τεχνικά και τα εσπερινά δημιουργούν τμήματα ελκύοντας διάφορους να κάνουν εγγραφή στο τμήμα με την πρόφαση ότι θα πάρουν την μοιραία κάρτα, και μετά ας μην έρθουν να παρακολουθούν. Έτσι διατηρούν τα τμήματα και διευκολύνουν τους καθηγητές στο έργο τους (που στην πραγματικότητα κάνουν διδασκαλία σε τμήματα με μισά παιδιά). 6. … συνεχίζεται …