• Σχόλιο του χρήστη 'ΛΕΩΝΙΔΑΣ' | 12 Αυγούστου 2013, 20:32

    Καλημέρα κύριοι, Καλημέρα κύριοι, Υπάρχει η Ομάδα Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών με τα μαθήματα να είναι : α) Φυσική, έξι (6) ωρών, β) Μαθηματικά, οκτώ (8) ωρών, ή Βιολογία οκτώ (8) ωρών (για τις Επιστήμες Υγείας) γ) Χημεία, έξι (6) ωρών Τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών είναι : α)Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, οκτώ (8) ωρών, β) Οικονομία & Διοίκηση , έξι (6) ωρών , όσοι επιλέγουν Παιδαγωγικά Τμήματα Αρχές Φυσικών Επιστημών έξι (6) ωρών γ) Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών έξι (6) ωρών, όσοι επιλέγουν Παιδαγωγικά Τμήματα Ιστορία έξι (6) ωρών Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ: α) Φυσική, έξι (6) ωρών, β) Μαθηματικά, οκτώ (8) ωρών, ή Βιολογία οκτώ (8) ωρών (για τις Επιστήμες Υγείας) γ) Χημεία, έξι (6) ωρών Ή ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΞΙ (6) ΩΡΩΝ (ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ και όχι μόνο! ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ). Για τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών είναι : α)Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, οκτώ (8) ωρών, β) Οικονομία & Διοίκηση , έξι (6) ωρών , όσοι επιλέγουν Παιδαγωγικά Τμήματα Αρχές Φυσικών Επιστημών έξι (6) ωρών γ) Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών έξι (6) ωρών, όσοι επιλέγουν Παιδαγωγικά Τμήματα Ιστορία έξι (6) ωρών δ) ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΞΙ (6) ΩΡΩΝ, Οικονομία & Διοίκηση , έξι (6) ωρών, όσοι επιλέγουν Οικονομικά – Πολιτικές επιστήμες – Τεχνολογικές επιστήμες. Στον 21 αιώνα που η ύφεση στην χώρα μας συνεχίζεται για έκτο χρόνο, για την ανάπτυξη η παιδία και ειδικά η μόρφωση είναι τα μόνα εργαλεία που η κυβέρνηση θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει με σχετικά μικρό κόστος. Το συγκριτικό πλεονέκτημα της μόρφωσης είναι το ζητούμενο Στην ιστοσελίδα http://europa.eu/legislation_summaries/education_training_youth/lifelong_learning/c11063_el.htm Οι Δείκτες για την ποιότητα της σχολικής εκπαίδευσης είναι O κύριος στόχος της παρούσας έκθεσης είναι να συμφωνηθεί σειρά δεικτών σε θέματα ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης με σκοπό τη διευκόλυνση της αξιολόγησης των συστημάτων σε εθνικό επίπεδο. Οι δείκτες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον καθορισμό των θεμάτων που θα πρέπει να εξετασθούν αναλυτικά και θα δοθεί με αυτόν τον τρόπο στις χώρες της Ένωσης η δυνατότητα, να μαθαίνουν οι μεν από τις δε συγκρίνοντας τα επιτυγχανόμενα αποτελέσματα. ΠΡΑΞΗ Ευρωπαϊκή έκθεση του Μαΐου 2000, για την ποιότητα της σχολικής εκπαίδευσης: δεκαέξι δείκτες ποιότητας-έκθεση με βάση τις εργασίες της ομάδας εργασίας «Δείκτες ποιότητας» ΣΥΝΟΨΗ Οι εμπειρογνώμονες των υπουργείων παιδείας των 26 χωρών που έλαβαν μέρος στις εργασίες της ομάδας εργασίας «Δείκτες ποιότητας», εκπόνησαν την παρούσα έκθεση επί της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης. Προκλήσεις για την ποιότητα της εκπαίδευσης στην Ευρώπη Οι δείκτες και τα σημεία αναφοράς που χρησιμοποιούνται στην έκθεση επέτρεψαν τον προσδιορισμό των ακόλουθων πέντε προκλήσεων: • η πρόκληση της γνώσης• • η πρόκληση της αποκέντρωσης• • η πρόκληση των πόρων• • η πρόκληση της κοινωνικής ένταξης• • η πρόκληση των στοιχείων και της συγκρισιμότητας• Στην κλίμακα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η σημαντικότερη πρόκληση παραμένει η παροχή σε όλους τους Ευρωπαίους μιας σχολικής εκπαίδευσης υψηλού επιπέδου. Οι τέσσερις κύριοι αξιολογούμενοι τομείς Η ομάδα εργασίας προτείνει έναν περιορισμένο αριθμό δεκαέξι δεικτών που αναφέρονται στους ακόλουθους τομείς: • επίπεδο που έχει επιτευχθεί στους τομείς των μαθηματικών, των αναγνωστικών ικανοτήτων, των θετικών επιστημών, των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ), των ξένων γλωσσών, των ικανοτήτων μάθησης και της αγωγής του πολίτη• • επιτυχία και μετάβαση: αυτός ο δείκτης αναγνωρίζει την ικανότητα των μαθητών να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, ελέγχοντας το ποσοστό εγκατάλειψης του σχολείου, τα ποσοστά ολοκλήρωσης του δεύτερου κύκλου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και συμμετοχής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση• • παρακολούθηση της σχολικής εκπαίδευσης: χάρη σ' αυτόν το δείκτη ελέγχου με τη συμμετοχή των ενδιαφερόμενων φορέων στα σχολικά συστήματα, διαμέσου της αξιολόγησης και της οργάνωσης της σχολικής εκπαίδευσης, όπως επίσης και με την αξιολόγηση της συμμετοχής των γονέων• • πόροι και δομές: αυτός ο δείκτης επικεντρώνεται κυρίως στις εκπαιδευτικές δαπάνες ανά μαθητή, στην εκπαίδευση και την κατάρτιση των εκπαιδευτικών, στα ποσοστά συμμετοχής στην προσχολική εκπαίδευση αλλά και στον αριθμό μαθητών ανά ηλεκτρονικό υπολογιστή. Τεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιών (ΤΠΕ) Οι ΤΠΕ έχουν μεγάλη σημασία στην καθημερινή ζωή, αφού χάρη σε αυτές αναπτύσσεται ένας νέος τρόπος μάθησης, ζωής, εργασίας, κατανάλωσης και ψυχαγωγίας. Παρά τις αποκλίσεις που υπάρχουν όσον αφορά το ρόλο που διαδραματίζουν οι ΤΠΕ στα σχολικά εκπαιδευτικά προγράμματα (σε ορισμένες χώρες, οι ΤΠΕ αντιμετωπίζονται ως μέσα διδασκαλίας και σε κάποιες άλλες ως αυτοτελή γνωστικά αντικείμενα), οι περισσότερες χώρες προτίθενται να ενισχύσουν την χρήση των ΤΠΕ. Η Ισλανδία, όπου όλοι οι μαθητές λυκείου έχουν τον προσωπικό, φορητό υπολογιστή τους, αποτελεί παράδειγμα και στόχο που όλες οι ευρωπαϊκές χώρες θα πρέπει να επιτύχουν. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι πρωτοβουλίες eEurope και eLearning υποστηρίζουν τη χρήση των ΤΠΕ. Θεωρώ πως η χρήση των αλγορίθμων και των ΤΠΕ είναι απαραίτητη μιας και η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων θα γίνει με τους παραπάνω δείκτες εκτός και αν ο σκοπός αυτών που απαξιώνουν την πληροφορική και τους αλγορίθμους είναι να βρίσκετε η Ελληνική παιδεία στο τέλος των αξιολογικών μετρήσεων και στην κατάταξη. Με εκτίμηση Λεωνίδας