Θεωρώ πως η αφαίρεση του μαθήματος της Πληροφορικής από το Νέο Γενικό Λύκειο είναι μια πολύ αρνητική εξέλιξη για το μέλλον των μαθητών, τις επαγγελματικές τους διεξόδους καιτην ελληνική οικονομία, συνιστώντας σημαντικό πισωγύρισμα. Θεωρώ ότι η εκμάθηση του προγραμματισμού (με πραγματικές γλώσσες προγραμματισμού) αποτελεί απαραίτητη γνώση για έναν νέο, συγκρίσιμη με τα Μαθηματικά, τη Φυσική και τη Γλώσσα. Για τους λόγους αυτούς προτείνω:
α) Την εισαγωγή μαθήματος με τίτλο «Επιστήμη Υπολογιστών» και στις 3 τάξεις του Λυκείου, ειδικά στην Γ’ Λυκείου ως μάθημα του 2ου Ε.Π.Ε.. Στο μάθημα αυτό, στο σύνολο της τριετίας, οι μαθητές θα πρέπει να μαθαίνουν σε επαρκές βάθος Δομές Δεδομένων, Αλγορίθμους και Προγραμματισμό (συμπεριλαμβανομένου του Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού στην Γ’ Λυκείου). Ως γλώσσα προγραμματισμού προτείνω ως πρώτη επιλογή την Python και εναλλακτικά την Java.
β) Την εξέταση του μαθήματος «Επιστήμη Υπολογιστών» στις εισαγωγικές εξετάσεις για το πανεπιστήμιο, αντί για το μάθημα της Χημείας. Είναι προφανές ότι τα Τμήματα Πληροφορικής, Μηχανικών Υπολογιστών κλπ, που είναι πάρα πολλά, θα το σταθμίσουν ως το σημαντικότερο.
Για το Τεχνολογικό Λύκειο με βρίσκει σύμφωνο η πρόταση των Συμβούλων Πληροροφικής (http://www.esos.gr/uploads/dthmia/protasi-sxolikon-symboylon-pliroforikis.doc).
Γιάννης Ρεφανίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής
Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
yrefanid@uom.gr
http://ai.uom.gr/ioannis
Θεωρώ πως η αφαίρεση του μαθήματος της Πληροφορικής από το Νέο Γενικό Λύκειο είναι μια πολύ αρνητική εξέλιξη για το μέλλον των μαθητών, τις επαγγελματικές τους διεξόδους καιτην ελληνική οικονομία, συνιστώντας σημαντικό πισωγύρισμα. Θεωρώ ότι η εκμάθηση του προγραμματισμού (με πραγματικές γλώσσες προγραμματισμού) αποτελεί απαραίτητη γνώση για έναν νέο, συγκρίσιμη με τα Μαθηματικά, τη Φυσική και τη Γλώσσα. Για τους λόγους αυτούς προτείνω: α) Την εισαγωγή μαθήματος με τίτλο «Επιστήμη Υπολογιστών» και στις 3 τάξεις του Λυκείου, ειδικά στην Γ’ Λυκείου ως μάθημα του 2ου Ε.Π.Ε.. Στο μάθημα αυτό, στο σύνολο της τριετίας, οι μαθητές θα πρέπει να μαθαίνουν σε επαρκές βάθος Δομές Δεδομένων, Αλγορίθμους και Προγραμματισμό (συμπεριλαμβανομένου του Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού στην Γ’ Λυκείου). Ως γλώσσα προγραμματισμού προτείνω ως πρώτη επιλογή την Python και εναλλακτικά την Java. β) Την εξέταση του μαθήματος «Επιστήμη Υπολογιστών» στις εισαγωγικές εξετάσεις για το πανεπιστήμιο, αντί για το μάθημα της Χημείας. Είναι προφανές ότι τα Τμήματα Πληροφορικής, Μηχανικών Υπολογιστών κλπ, που είναι πάρα πολλά, θα το σταθμίσουν ως το σημαντικότερο. Για το Τεχνολογικό Λύκειο με βρίσκει σύμφωνο η πρόταση των Συμβούλων Πληροροφικής (http://www.esos.gr/uploads/dthmia/protasi-sxolikon-symboylon-pliroforikis.doc). Γιάννης Ρεφανίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας yrefanid@uom.gr http://ai.uom.gr/ioannis