Αξιότιμοι κύριοι, κυρίες
με λύπη μου αντικρύζω το "νέο λύκειο" που αυτοκαταργείται: το ίδιο πρόγραμμα σπουδών αναιρεί το άρθρο 1 του σχεδίου για το λύκειο. Πείτε μου σας παρακαλώ πώς το νέο λύκειο θα προάγει τη δημιουργικότητα, πώς θα αναδείξει τις δεξιότητες και ικανότητες των μαθητών, πώς θα δημιουργήσει κλίμα σεβασμού της διαφορετικότητας και ευσυνειδησίας, πώς θα δημιουργήσει τη χαρά της παιδείας και τον ελεύθερο χρόνο, πώς θα ενδυναμώσει τις αρχές της δημοκρατίας, της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας, από τη στιγμή που δε διαφέρει σε ΤΙΠΟΤΑ από το λύκειο που γνωρίζαμε πριν 30 χρόνια. Αυτό που παρατηρώ είναι μια εμμονή στην εμβάθυνση των γνωστών επιστημών κάτι που δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα στους αυριανούς πολίτες ως γνώση ή εμπειρία στην κοινωνία. Έτσι οδηγούμαι στο συμπέρασμα ότι το νέο λύκειο δεν είναι παρά μια διαδικασία στιγνής εκπαίδευσης και διόλου παιδείας. Πώς γίνεται να μιλάμε για παιδεία τη στιγμή που απουσιάζουν από το λύκειο οι τέχνες και η μουσική, τις νέες τεχνολογίες ή καινοτόμα μαθήματα που αφορούν τις διαφυλικές σχέσεις, την οικολογία την κοινωνική ευσυνειδησία; Προς τί η εμμονή με τη διδασκαλία των γνωστών επιστημών των αρχαίων ή της χημείας; Μιλάτε για αποδέσμευση του λυκείου από το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πώς επιτυγχάνεται αυτό όταν το λύκειο αποτελεί μια εντατική προετοιμασία για τις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προσμετρώντας μάλιστα τη βαθμολογία όλων των τάξεων για την εισαγωγή σε αυτές; Η ταπεινή μου άποψη είναι ότι η παραπαιδεία θα οργιάσει σε βαθμό που ποτέ δεν είδαμε πριν!
Ήλπιζα σε κάτι διαφορετικό, σε κάτι νέο και αυτό που είδα είναι αναμασσημένα προγράμματα και "προτάσεις". Διόλου νέα!
Ευχαριστώ πολύ
Αξιότιμοι κύριοι, κυρίες με λύπη μου αντικρύζω το "νέο λύκειο" που αυτοκαταργείται: το ίδιο πρόγραμμα σπουδών αναιρεί το άρθρο 1 του σχεδίου για το λύκειο. Πείτε μου σας παρακαλώ πώς το νέο λύκειο θα προάγει τη δημιουργικότητα, πώς θα αναδείξει τις δεξιότητες και ικανότητες των μαθητών, πώς θα δημιουργήσει κλίμα σεβασμού της διαφορετικότητας και ευσυνειδησίας, πώς θα δημιουργήσει τη χαρά της παιδείας και τον ελεύθερο χρόνο, πώς θα ενδυναμώσει τις αρχές της δημοκρατίας, της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας, από τη στιγμή που δε διαφέρει σε ΤΙΠΟΤΑ από το λύκειο που γνωρίζαμε πριν 30 χρόνια. Αυτό που παρατηρώ είναι μια εμμονή στην εμβάθυνση των γνωστών επιστημών κάτι που δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα στους αυριανούς πολίτες ως γνώση ή εμπειρία στην κοινωνία. Έτσι οδηγούμαι στο συμπέρασμα ότι το νέο λύκειο δεν είναι παρά μια διαδικασία στιγνής εκπαίδευσης και διόλου παιδείας. Πώς γίνεται να μιλάμε για παιδεία τη στιγμή που απουσιάζουν από το λύκειο οι τέχνες και η μουσική, τις νέες τεχνολογίες ή καινοτόμα μαθήματα που αφορούν τις διαφυλικές σχέσεις, την οικολογία την κοινωνική ευσυνειδησία; Προς τί η εμμονή με τη διδασκαλία των γνωστών επιστημών των αρχαίων ή της χημείας; Μιλάτε για αποδέσμευση του λυκείου από το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πώς επιτυγχάνεται αυτό όταν το λύκειο αποτελεί μια εντατική προετοιμασία για τις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προσμετρώντας μάλιστα τη βαθμολογία όλων των τάξεων για την εισαγωγή σε αυτές; Η ταπεινή μου άποψη είναι ότι η παραπαιδεία θα οργιάσει σε βαθμό που ποτέ δεν είδαμε πριν! Ήλπιζα σε κάτι διαφορετικό, σε κάτι νέο και αυτό που είδα είναι αναμασσημένα προγράμματα και "προτάσεις". Διόλου νέα! Ευχαριστώ πολύ