Αξιότιμοι κύριοι, κυρίες,
έχοντας θέσει τις απόψεις μου στην ενότητα για το Άρθρο 1 του σχεδίου, θα ήθελα να αναφερθώ στην παρούσα ενότητα για την επιστήμη της Πληροφορικής που απουσιάζει προκλητικά από τη διάρθρωση του προγράμματος. Όταν μιλάμε για την επιστήμη της πληροφορικής δεν αναφερόμαστε μόνο στη χρήση εφαρμογών γραφείου ή την πλοήγηση στο διαδίκτυο. Αναφερόμαστε στην πλήρη διαχείριση, συλλογή, επεξεργασία, διακίνηση δεδομένων και πληροφοριών καθώς και για τη χρήση τους στην επίλυση προβλημάτων, αναφερόμαστε στη διαδικασία βημάτων για την ολοκλήρωση μιας διαδικασίας, την έκβαση ενός αποτελέσματος, τη λήψη μιας απόφασης. Μιλάμε λοιπόν για μια διαδικασία η οποία ακολουθείται σε ΟΛΕΣ ανεξαιρέτως τις επιστήμες, αλλά και σε απλά προβλήματα της καθημερινής μας ζωής. Πόσο λοιπόν πιο χρήσιμες μπορούν να αποτελούν οι επιστήμες της χημείας ή των αρχαίων (χωρίς να υποτιμώ καμία από αυτές) στον αυριανό πολίτη; Ενώ μιλάτε για κριτική σκέψη δεν αναφέρεστε καθόλου στον τρόπο με τον οποίον αυτή θα διευρυνθεί από τη στιγμή που το νέο πρόγραμμα σπουδών είναι μια επανάληψη ενός δοκιμασμένου και αποτυχημένου προγράμματος.
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν υπάρχει καμία, μα καμία σχολή στην οποία δε διδάσκεται η πληροφορική, είτε ως χρήση υπολογιστών, είτε ως αλγοριθμική και προγραμματισμός.
Στην καθημερινότητα ενός απλού πολίτη, δεν υπάρχει περίπτωση αυτός να μη βρεθεί κάποια στιγμή μπροστά σε μια οθόνη όπου θα χρειαστεί να ψάξει, να συμπληρώσει, να υποβάλει, να χειριστεί μια διαδικτυακή εφαρμογή (ιδιαίτερα στις μέρες μας όπου σχεδόν όλες οι υπηρεσίες (κυρίως κυβερνητικές) έχουν γίνει ηλεκτρονικές-διαδικτυακές.
Η αλγοριθμική αποτελεί το νούμερο ένα "μάθημα" που αναπτύσσει την κριτική σκέψη, τη λογική, το πρακτικό μυαλό.
Πώς είναι δυνατόν ένα τέτοιο μάθημα να μην είναι μάθημα γενικής παιδείας, ή έστω μάθημα εξεταζόμενο για ομάδα προσανατολισμού τεχνολογικών επιστημών;
Πώς είναι δυνατόν να έχουν ενοποιηθεί οι ιατρικές σχολές με τα πολυτεχνεία και τα πολύ ενδιαφέροντα ΤΕΙ του πρώην τέταρτου πεδίου αναγκάζοντας τους μαθητές να παρακολουθούν 6 ώρες χημείας και να το δίνουν πανελλαδικά;
Πώς είναι δυνατόν μετά από τόσα χρόνια απαξίωσης του μαθήματος της πληροφορικής ως επιλεγόμενο μη βαθμολογούμενο, αντί αυτό να αναβαθμιστεί να μένει ως υπόλειμμα επιλογής στην Α λυκείου;
Πώς είναι δυνατόν να θεωρούμε ότι η χρήση των κοινωνικών δικτύων και των chat rooms αποτελεί επαρκή γνώση χρήσης υπολογιστών την ίδια στιγμή που οι ίδιοι άνθρωποι δεν γνωρίζουν να αναζητούν και να φιλτράρουν την πληροφορία, αλλά θεωρούν τους εαυτούς τους "χάκερς" των υπολογιστών; Ο ψηφιακός αναλφαβητισμός οργιάζει και στη συγκεκριμένη περίπτωση η ημιμάθεια είναι ΣΑΦΩΣ χειρότερη της αμάθειας. Γνωρίζω πολύ κόσμο που θεωρούν εαυτούς τους τζιμάνια της πληροφορικής κάνοντας τα ανάπηρα κλικ κλικ τους στο πληκτρολόγιο και με το πρώτο μήνυμα σφάλματος παίρνουν κάποιον γνώστη του αντικειμένου τηλέφωνο για να τους λύσει την απορία...
Η αλγοριθμική (προγραμματισμός) θα μπορούσε άνετα να διδάσκεται στη β και στη γ λυκείου (ως συνέχεια της β), ούτως ώστε έτσι να υπάρχει επάρκεια χρόνου για περισσότερες εφαρμογές και ασκήσεις (ακόμα και εργαστηριακά)
Ευχαριστώ πολύ
Αξιότιμοι κύριοι, κυρίες, έχοντας θέσει τις απόψεις μου στην ενότητα για το Άρθρο 1 του σχεδίου, θα ήθελα να αναφερθώ στην παρούσα ενότητα για την επιστήμη της Πληροφορικής που απουσιάζει προκλητικά από τη διάρθρωση του προγράμματος. Όταν μιλάμε για την επιστήμη της πληροφορικής δεν αναφερόμαστε μόνο στη χρήση εφαρμογών γραφείου ή την πλοήγηση στο διαδίκτυο. Αναφερόμαστε στην πλήρη διαχείριση, συλλογή, επεξεργασία, διακίνηση δεδομένων και πληροφοριών καθώς και για τη χρήση τους στην επίλυση προβλημάτων, αναφερόμαστε στη διαδικασία βημάτων για την ολοκλήρωση μιας διαδικασίας, την έκβαση ενός αποτελέσματος, τη λήψη μιας απόφασης. Μιλάμε λοιπόν για μια διαδικασία η οποία ακολουθείται σε ΟΛΕΣ ανεξαιρέτως τις επιστήμες, αλλά και σε απλά προβλήματα της καθημερινής μας ζωής. Πόσο λοιπόν πιο χρήσιμες μπορούν να αποτελούν οι επιστήμες της χημείας ή των αρχαίων (χωρίς να υποτιμώ καμία από αυτές) στον αυριανό πολίτη; Ενώ μιλάτε για κριτική σκέψη δεν αναφέρεστε καθόλου στον τρόπο με τον οποίον αυτή θα διευρυνθεί από τη στιγμή που το νέο πρόγραμμα σπουδών είναι μια επανάληψη ενός δοκιμασμένου και αποτυχημένου προγράμματος. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν υπάρχει καμία, μα καμία σχολή στην οποία δε διδάσκεται η πληροφορική, είτε ως χρήση υπολογιστών, είτε ως αλγοριθμική και προγραμματισμός. Στην καθημερινότητα ενός απλού πολίτη, δεν υπάρχει περίπτωση αυτός να μη βρεθεί κάποια στιγμή μπροστά σε μια οθόνη όπου θα χρειαστεί να ψάξει, να συμπληρώσει, να υποβάλει, να χειριστεί μια διαδικτυακή εφαρμογή (ιδιαίτερα στις μέρες μας όπου σχεδόν όλες οι υπηρεσίες (κυρίως κυβερνητικές) έχουν γίνει ηλεκτρονικές-διαδικτυακές. Η αλγοριθμική αποτελεί το νούμερο ένα "μάθημα" που αναπτύσσει την κριτική σκέψη, τη λογική, το πρακτικό μυαλό. Πώς είναι δυνατόν ένα τέτοιο μάθημα να μην είναι μάθημα γενικής παιδείας, ή έστω μάθημα εξεταζόμενο για ομάδα προσανατολισμού τεχνολογικών επιστημών; Πώς είναι δυνατόν να έχουν ενοποιηθεί οι ιατρικές σχολές με τα πολυτεχνεία και τα πολύ ενδιαφέροντα ΤΕΙ του πρώην τέταρτου πεδίου αναγκάζοντας τους μαθητές να παρακολουθούν 6 ώρες χημείας και να το δίνουν πανελλαδικά; Πώς είναι δυνατόν μετά από τόσα χρόνια απαξίωσης του μαθήματος της πληροφορικής ως επιλεγόμενο μη βαθμολογούμενο, αντί αυτό να αναβαθμιστεί να μένει ως υπόλειμμα επιλογής στην Α λυκείου; Πώς είναι δυνατόν να θεωρούμε ότι η χρήση των κοινωνικών δικτύων και των chat rooms αποτελεί επαρκή γνώση χρήσης υπολογιστών την ίδια στιγμή που οι ίδιοι άνθρωποι δεν γνωρίζουν να αναζητούν και να φιλτράρουν την πληροφορία, αλλά θεωρούν τους εαυτούς τους "χάκερς" των υπολογιστών; Ο ψηφιακός αναλφαβητισμός οργιάζει και στη συγκεκριμένη περίπτωση η ημιμάθεια είναι ΣΑΦΩΣ χειρότερη της αμάθειας. Γνωρίζω πολύ κόσμο που θεωρούν εαυτούς τους τζιμάνια της πληροφορικής κάνοντας τα ανάπηρα κλικ κλικ τους στο πληκτρολόγιο και με το πρώτο μήνυμα σφάλματος παίρνουν κάποιον γνώστη του αντικειμένου τηλέφωνο για να τους λύσει την απορία... Η αλγοριθμική (προγραμματισμός) θα μπορούσε άνετα να διδάσκεται στη β και στη γ λυκείου (ως συνέχεια της β), ούτως ώστε έτσι να υπάρχει επάρκεια χρόνου για περισσότερες εφαρμογές και ασκήσεις (ακόμα και εργαστηριακά) Ευχαριστώ πολύ