Κύριε Υπουργέ,
αναφέρομαι στην "απώλεια" των μαθημάτων Πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο και την υποβάθμισή τους στην Εκπαίδευση γενικότερα.
Θα γνωρίζετε ασφαλώς ότι σήμερα δεν νοείται κλάδος ερευνητικός ή αναπτυξιακός χωρίς την Πληροφορική: Βιοτεχνολογία, ιατρική, διαχείριση υδάτινων πόρων, εναλλακτικές μορφές ενέργειας, αλλά και διαχείριση/εκμετάλλευση υδρογονανθράκων, διαχείριση απορριμμάτων, αλλά και δημόσιες υπηρεσίες, φορολογικό σύστημα, σύγχρονες εναλλακτικές καλλιέργειες, τουρισμός (αναφέρω ενδεικτικά κλάδους στους οποίους η Ελλάδα έχει μεγάλες ανάγκες, αλλά και για τους οποίους τρέφει μεγάλες ελπίδες)... Όλοι αυτοί οι κλαδοι νοούνται σήμερα χωρίς τις κατάλληλες εφαρμογές της Πληροφορικής και τις ψηφιακές τεχνολογίες;
Ποιος θα δημιουργήσει τα εκατοντάδες συστήματα που απαιτούνται; Ποιος θα τα συντηρεί; Ποιος θα τα βελτιώσει; Ποιος θα ικανοποιήσει τις τεράστιες ανάγκες της Ελλάδας σε εφαρμογές e-επιχειρείν, σε καινοτόμες εφαρμογές, στις εφαρμογές που θα έρθουν αύριο; Εισαγωγή επιστημόνων και αγορά λογισμικού από τις διεθνείς αγορές θα κάνουμε; Αιωνίως πελάτες και ποτέ παραγωγοί;
Δεν αναφέρομαι στην αξία της Πληροφορικής ως Επιστήμης, της Πληροφορικής ως αρωγού όλων των άλλων Επιστημών, της Πληροφορικής ως διανοητικού εργαλείου - όλα αυτά έχουν διατυπωθεί πολλές φορές. Δεν αναφέρομαι στην Πληροφορική που διδάσκεται με τη μια ή την άλλη μορφή σε όλα τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης - και όταν λέω όλα κυριολεκτώ, δείτε ακόμη και το πρόγραμμα της Θεολογικής Σχολής. Αναφέρομαι στην Πληροφορική που ουσιαστικά εξαφανίζεται από το Γενικό Λύκειο, και άλλες βαθμίδες της Εκπαίδευσης.
Αναφέρομαι, κύριε Υπουργέ, στην Πληροφορική που είναι από τα πλέον σημαντικά δομικά στοιχεία οιασδήποτε ανάπτυξης και της οποίας η υποβάθμισή θα έχει επιπτώσεις, μακροχρόνιες, αρνητικές επιπτώσεις.
Ποιοι μελλοντικοί Μηχανικοί, Γεωπόνοι, Μαθηματικοί, Βιολόγοι, Φυσικοί, Χημικοί, ... θα ξεκινήσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση χωρίς στέρεες βάσεις Πληροφορικής;
Θα σας παρακαλούσα λοιπόν, κύριε Υπουργέ, με όλο το σεβασμό, να αναθεωρήσετε το πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου, αναβαθμίζοντας την Πληροφορική. Ενισχύστε την Πληροφορική - για να μην έχουμε σε μερικά χρόνια μόνο πεπειραμένους χρήστες του Facebook - αντί για ενημερωμένους πολίτες και ένα άριστα καταρτισμένο επιστημονικό και τεχνικό δυναμικό Πληροφορικής.
Με τιμή
Βασίλης Δαγδιλέλης
Καθηγητής
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Κύριε Υπουργέ, αναφέρομαι στην "απώλεια" των μαθημάτων Πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο και την υποβάθμισή τους στην Εκπαίδευση γενικότερα. Θα γνωρίζετε ασφαλώς ότι σήμερα δεν νοείται κλάδος ερευνητικός ή αναπτυξιακός χωρίς την Πληροφορική: Βιοτεχνολογία, ιατρική, διαχείριση υδάτινων πόρων, εναλλακτικές μορφές ενέργειας, αλλά και διαχείριση/εκμετάλλευση υδρογονανθράκων, διαχείριση απορριμμάτων, αλλά και δημόσιες υπηρεσίες, φορολογικό σύστημα, σύγχρονες εναλλακτικές καλλιέργειες, τουρισμός (αναφέρω ενδεικτικά κλάδους στους οποίους η Ελλάδα έχει μεγάλες ανάγκες, αλλά και για τους οποίους τρέφει μεγάλες ελπίδες)... Όλοι αυτοί οι κλαδοι νοούνται σήμερα χωρίς τις κατάλληλες εφαρμογές της Πληροφορικής και τις ψηφιακές τεχνολογίες; Ποιος θα δημιουργήσει τα εκατοντάδες συστήματα που απαιτούνται; Ποιος θα τα συντηρεί; Ποιος θα τα βελτιώσει; Ποιος θα ικανοποιήσει τις τεράστιες ανάγκες της Ελλάδας σε εφαρμογές e-επιχειρείν, σε καινοτόμες εφαρμογές, στις εφαρμογές που θα έρθουν αύριο; Εισαγωγή επιστημόνων και αγορά λογισμικού από τις διεθνείς αγορές θα κάνουμε; Αιωνίως πελάτες και ποτέ παραγωγοί; Δεν αναφέρομαι στην αξία της Πληροφορικής ως Επιστήμης, της Πληροφορικής ως αρωγού όλων των άλλων Επιστημών, της Πληροφορικής ως διανοητικού εργαλείου - όλα αυτά έχουν διατυπωθεί πολλές φορές. Δεν αναφέρομαι στην Πληροφορική που διδάσκεται με τη μια ή την άλλη μορφή σε όλα τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης - και όταν λέω όλα κυριολεκτώ, δείτε ακόμη και το πρόγραμμα της Θεολογικής Σχολής. Αναφέρομαι στην Πληροφορική που ουσιαστικά εξαφανίζεται από το Γενικό Λύκειο, και άλλες βαθμίδες της Εκπαίδευσης. Αναφέρομαι, κύριε Υπουργέ, στην Πληροφορική που είναι από τα πλέον σημαντικά δομικά στοιχεία οιασδήποτε ανάπτυξης και της οποίας η υποβάθμισή θα έχει επιπτώσεις, μακροχρόνιες, αρνητικές επιπτώσεις. Ποιοι μελλοντικοί Μηχανικοί, Γεωπόνοι, Μαθηματικοί, Βιολόγοι, Φυσικοί, Χημικοί, ... θα ξεκινήσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση χωρίς στέρεες βάσεις Πληροφορικής; Θα σας παρακαλούσα λοιπόν, κύριε Υπουργέ, με όλο το σεβασμό, να αναθεωρήσετε το πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου, αναβαθμίζοντας την Πληροφορική. Ενισχύστε την Πληροφορική - για να μην έχουμε σε μερικά χρόνια μόνο πεπειραμένους χρήστες του Facebook - αντί για ενημερωμένους πολίτες και ένα άριστα καταρτισμένο επιστημονικό και τεχνικό δυναμικό Πληροφορικής. Με τιμή Βασίλης Δαγδιλέλης Καθηγητής Πανεπιστήμιο Μακεδονίας