Αρχική Νέο εκπαιδευτικό σύστημαΆρθρο 02: Διάρθρωση Εκπαιδευτικών ΠρογραμμάτωνΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης Καταραχιάς, ιδιωτεύων καθηγητής ΠΕ19 | 12 Αυγούστου 2013, 23:59
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ήδη πάρα πολλοί πολίτες (κυρίως καθηγητές ΠΕ19, αλλά και γονείς και φοιτητές) τοποθετήκαν κατά του παράλογου της κατάργησης της Πληροφορικής. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί στο Υπουργείο Παιδείας δεν μπορούν να προφέρουν καν, το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης που καταργείται. Ως διδάσκων του μαθήματος, θα ήθελα να τονίσω ότι έχει τρεις "φύσεις": 1) είναι φιλολογικό μάθημα, όσο κι αν ακούγεται παράδοξο. Εκμάθηση γλώσσας διδάσκουμε στους μαθητές. Πώς μπορείς δηλαδή, από το αλφάβητο να δημιουργήσεις λέξεις, από τις λέξεις να δημιουργήσεις προτάσεις (εντολές), και από τις προτάσεις να συνθέσεις ένα κείμενο (πρόγραμμα) που κάνει μια πολύ σοβαρή και εύστοχη δουλειά (λύνει ένα μικρό ή μεγάλο πρόβλημα). Πολλοί φιλόλογοι, θα αιφνιδιάζονταν αν μάς βλέπανε να διδάσκουμε το μάθημά μας, ίσως ισως και να μάς μιμούνταν σε μεθόδους που εφαρμόζουμε!!! 2) είναι μάθημα που υπενθυμίζει στον μαθητή πώς να σκέφτεται πρακτικά, κάτι που είχε μάθει στο Δημοτικό (προβλήματα μαθηματικών), αλλά ξέχασε στο Γυμνάσιο και το Λύκειο (όπου "έμπλεξε" με τυπολόγια -βλ. μαθηματικά, φυσική, χημεία- και παπαγαλία - βλ. ιστορία, αρχαία, βιολογία, διοίκηση επιχειρήσεων κλπ). Σάς αναφέρω ένα στοιχειώδες προβληματάκι, που διδάσκονται οι μαθητές στις πρώτες παραδόσεις του μαθήματος: η αντιμετάθεση των τιμών δύο μεταβλητών. Το κλασικό παράδειγμα που χρησιμοποιούμε όλοι οι καθηγητές για να βοηθήσουμε τα παιδιά να το καταλάβουν, είναι το πώς μπορούμε να ανταλλάξουμε το περιεχόμενο δύο ποτηριών, που το ένα περιέχει π.χ. νερό και το άλλο περιέχει πορτοκαλάδα. (προφανώς και δεν σάς δίνω τη λύση του προβλήματος, προφανώς αντιλαμβάνεστε ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΤΟΙΜΟΣ ΤΥΠΟΣ ΠΟΥ ΛΥΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, προφανώς αντιλαμβάνεστε ότι ΑΝ ΔΕΝ ΣΚΕΦΤΕΙΣ, ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕΝ ΘΑ ΛΥΘΕΙ) 3) είναι το ΜΟΝΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ. Τα παιδιά διδάσκονται φυσική, χημεία, βιολογία, μαθηματικά χωρίς ποτέ να έχουν άμεση επαφή με το αντικείμενο, απλώς μαθαίνουν θεωρητικά έννοιες, που προσπαθούν(ανεπιτυχώς, συνήθως)να αντιληφθούν με τη φαντασία τους. Στην ΑΕΠΠ, όμως, όλα όσα διδάσκονται μπορούν στο εργαστήριο υπολογιστών να τα δουν άμεσα να γίνεται πράξη, πληκτρολογώντας το πρόγραμμα που μόλις δημιουργήσανε μόνοι τους. Καταλαβαινετε, κύριοι στο Υπουργείο Παιδείας, ότι καταργείτε ένα μάθημα που αγνοείτε την ως τώρα ύπαρξή του, που αγνοείτε τη χρησιμότητά του, που αγνοείτε το τεράστιο ενδιαφέρον που δείχνουν οι μαθητές για αυτό. Δεν πρέπει να σάς συγκίνησα ιδιαίτερα, απλά ελπίζω σε μια απλή ανάγνωσή της άποψής μου από κάποιον σας, έστω και χωρίς αντίκρισμα. υ.γ. Αλήθεια, γνωρίζει κάποιος από σάς πώς ακριβώς δουλεύει το opengov.gr;;; Κι όμως, πολλοί μαθητές της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, το έχουν ήδη απομυθοποιήσει...