Κύριε Υπουργέ.
Κατ' αρχήν θεωρώ ότι όσον αφορά το σύστημα πρόσβασης του σχεδίου νόμου, σε γενικές γραμμές είναι προς τη σωστή κατεύθυνση μιας και μειώνει τον αριθμό των εξεταζομένων μαθημάτων, άρα και τον φόρτο και το άγχος του μαθητή, και επίσης δίνει τη δυνατότητα επικέντρωσης της προσπάθειας του μαθητή μόνο στις σχολές και στα αντίστοιχα μαθήματα που τον ενδιαφέρουν, ώστε να μην υποχρεούται να δίνει επιπλέον <> με τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις του μαθήματα.
Οφείλω όμως να κάνω δύο παρατηρήσεις: Πρώτον όσον αφορά τον υπολογισμό του βαθμού των τριών τάξεων στο σύστημα πρόσβασης...Εδώ υπεισέρχονται υποκειμενικοί παράγοντες και θα πρότεινα οπωσδήποτε να αφαιρεθεί ο βαθμός τουλάχιστον της Α΄Λυκείου από την εισαγωγή στις σχολές. Θα πρότεινα να παραμείνει μόνο ο μέσος όρος των βαθμών όλων των μαθημάτων μόνο της Γ Λυκείου, και να προσμετράται ως πέμπτο μάθημα για την εισαγωγή στις σχολές.
Δεύτερον, δεν αναφέρεται τίποτα στο σχέδιο νόμου για την εισαγωγή στις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές, οι οποίες αποτελούν στόχο μιας πολύ μεγάλης μερίδας μαθητών. Έχετε ήδη ανακοινώσει ότι όλες αυτές οι σχολές θα αποτελέσουν ξεχωριστό (έκτο) επιστημονικό πεδίο. Ποιά όμως θα είναι τα εξεταζόμενα μαθήματα γι' αυτό το πεδίο? Προτείνω, μιας και οι στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές είναι καθαρά διοικητικές σχολές, αλλά και το αντικείμενο του επαγγελματία αξιωματικού είναι η διαχείριση και αξιοποίηση ανθρώπινου προσωπικού, ως υποχρεωτικά μαθήματα για την εισαγωγή σ' αυτές να είναι το μάθημα <> και το μάθημα <>. Συνεπώς, μαζί με τα μαθηματικά και την έκθεση που είναι ούτως ή άλλως απαραίτητα, καταλήγουμε, οι σχολές αυτές να πρέπει να ενταχθούν στο πεδίο οικονομικών-κοινωνικών και πολιτικών επιστημών.
Και κάτι τελευταίο: Αναφέρετε ότι ο μαθητής θα μπορεί να δηλώσει μέχρι δύο επιστημονικά πεδία. Όμως στην περίπτωση αυτή, υποχρεωτικώς αυξάνεται ο αριθμός των μαθημάτων που θα πρέπει να δώσει ο μαθητής, εφόσον τα πεδία μεταξύ τους έχουν όλα διαφορετικά προαπαιτούμενα μαθήματα...Συνεπώς, θα πρέπει να διευκρινίσετε όσον αφορά τον αριθμό των εξεταζομένων μαθημάτων, ότι ο αριθμός τέσσερα αφορά τον μαθητή που προετοιμάζεται μόνο για ένα επιστημονικό πεδίο. Για όσους θέλουν να δηλώσουν δύο πεδία δε βλέπω άλλη λύση, παρά να αυξηθεί ο αριθμός κατά ένα ή δύο επιπλέον μαθήματα. Παρακαλώ να διευκρινιστεί αυτή η λεπτομέρεια, διότι είναι ήσσονος σημασίας..
Σας ευχαριστώ
Κύριε Υπουργέ. Κατ' αρχήν θεωρώ ότι όσον αφορά το σύστημα πρόσβασης του σχεδίου νόμου, σε γενικές γραμμές είναι προς τη σωστή κατεύθυνση μιας και μειώνει τον αριθμό των εξεταζομένων μαθημάτων, άρα και τον φόρτο και το άγχος του μαθητή, και επίσης δίνει τη δυνατότητα επικέντρωσης της προσπάθειας του μαθητή μόνο στις σχολές και στα αντίστοιχα μαθήματα που τον ενδιαφέρουν, ώστε να μην υποχρεούται να δίνει επιπλέον <> με τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις του μαθήματα. Οφείλω όμως να κάνω δύο παρατηρήσεις: Πρώτον όσον αφορά τον υπολογισμό του βαθμού των τριών τάξεων στο σύστημα πρόσβασης...Εδώ υπεισέρχονται υποκειμενικοί παράγοντες και θα πρότεινα οπωσδήποτε να αφαιρεθεί ο βαθμός τουλάχιστον της Α΄Λυκείου από την εισαγωγή στις σχολές. Θα πρότεινα να παραμείνει μόνο ο μέσος όρος των βαθμών όλων των μαθημάτων μόνο της Γ Λυκείου, και να προσμετράται ως πέμπτο μάθημα για την εισαγωγή στις σχολές. Δεύτερον, δεν αναφέρεται τίποτα στο σχέδιο νόμου για την εισαγωγή στις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές, οι οποίες αποτελούν στόχο μιας πολύ μεγάλης μερίδας μαθητών. Έχετε ήδη ανακοινώσει ότι όλες αυτές οι σχολές θα αποτελέσουν ξεχωριστό (έκτο) επιστημονικό πεδίο. Ποιά όμως θα είναι τα εξεταζόμενα μαθήματα γι' αυτό το πεδίο? Προτείνω, μιας και οι στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές είναι καθαρά διοικητικές σχολές, αλλά και το αντικείμενο του επαγγελματία αξιωματικού είναι η διαχείριση και αξιοποίηση ανθρώπινου προσωπικού, ως υποχρεωτικά μαθήματα για την εισαγωγή σ' αυτές να είναι το μάθημα <> και το μάθημα <>. Συνεπώς, μαζί με τα μαθηματικά και την έκθεση που είναι ούτως ή άλλως απαραίτητα, καταλήγουμε, οι σχολές αυτές να πρέπει να ενταχθούν στο πεδίο οικονομικών-κοινωνικών και πολιτικών επιστημών. Και κάτι τελευταίο: Αναφέρετε ότι ο μαθητής θα μπορεί να δηλώσει μέχρι δύο επιστημονικά πεδία. Όμως στην περίπτωση αυτή, υποχρεωτικώς αυξάνεται ο αριθμός των μαθημάτων που θα πρέπει να δώσει ο μαθητής, εφόσον τα πεδία μεταξύ τους έχουν όλα διαφορετικά προαπαιτούμενα μαθήματα...Συνεπώς, θα πρέπει να διευκρινίσετε όσον αφορά τον αριθμό των εξεταζομένων μαθημάτων, ότι ο αριθμός τέσσερα αφορά τον μαθητή που προετοιμάζεται μόνο για ένα επιστημονικό πεδίο. Για όσους θέλουν να δηλώσουν δύο πεδία δε βλέπω άλλη λύση, παρά να αυξηθεί ο αριθμός κατά ένα ή δύο επιπλέον μαθήματα. Παρακαλώ να διευκρινιστεί αυτή η λεπτομέρεια, διότι είναι ήσσονος σημασίας.. Σας ευχαριστώ