ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ;
Πιστεύω ότι με το Νέο Λύκειο γίνεται μία προσπάθεια να αντιμετωπιστούν μια σειρά από προβληματικές καταστάσεις και για τους εκπαιδευτικούς και για τους μαθητές, όπως η αδιαφορία για μαθήματα Γενικής Παιδείας από την Α΄τάξη, η φοίτηση αδύνατων μαθητών στο Γενικό Λύκειο γιατί στα ΕΠΑΛ φοιτούν οι "αλήτες" κτλ. Όμως ο σχεδιασμός φθάνει στο άλλο άκρο: 1) Δίνονται πανελλαδικές εξετάσεις στα Θρησκευτικά. Τουλάχιστον, αφού με την πίεση της Εκκλησίας, παρέμεινε το 2ωρο για τους θεολόγους-και όχι για το μάθημα, ας είμαστε ειλικρινείς, τουλάχιστον το μάθημα να μην εξετάζεται γραπτά. 2)Φοβάμαι ότι το Τεχνολογικό Λύκειο θα μείνει χωρίς μαθητικό δυναμικό, γιατί οι αδύνατοι μαθητές θα επιλέγουν τουλάχιστον για την Α΄τάξη την "ασφάλεια" των γενικών μαθημάτων του Γενικού Λυκείου και μετά την αποτυχία τους, απογοητευμένοι θα στρέφονται στα ΣΕΚ. 3) Ο νέος τύπος Λυκείου-Γενικού και Τεχνολογικού, απαιτεί και εντατική ατομική προσπάθεια και εντατική φροντιστηριακή υποστήριξη. Έτσι και η μεταρρύθμιση του Αρσένη απέτυχε στη συνείδηση της κοινωνίας. Εντατικοποίηση ναι για να αλλάξουμε νοοτροπία και την κοινωνία μας, όχι εντατικοποίηση κάτω από την πίεση της ιδεοληψίας του κάθε επιστήμονα μεταρρυθμιστή σε βάρος των μαθητών και των οικογενειών τους. Βελτιώστε την πρόταση και προσφέρετε μεγαλύτερη κινητικότητα στους μαθητές όλων των τύπων της μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης. Ευχαριστώ.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ; Πιστεύω ότι με το Νέο Λύκειο γίνεται μία προσπάθεια να αντιμετωπιστούν μια σειρά από προβληματικές καταστάσεις και για τους εκπαιδευτικούς και για τους μαθητές, όπως η αδιαφορία για μαθήματα Γενικής Παιδείας από την Α΄τάξη, η φοίτηση αδύνατων μαθητών στο Γενικό Λύκειο γιατί στα ΕΠΑΛ φοιτούν οι "αλήτες" κτλ. Όμως ο σχεδιασμός φθάνει στο άλλο άκρο: 1) Δίνονται πανελλαδικές εξετάσεις στα Θρησκευτικά. Τουλάχιστον, αφού με την πίεση της Εκκλησίας, παρέμεινε το 2ωρο για τους θεολόγους-και όχι για το μάθημα, ας είμαστε ειλικρινείς, τουλάχιστον το μάθημα να μην εξετάζεται γραπτά. 2)Φοβάμαι ότι το Τεχνολογικό Λύκειο θα μείνει χωρίς μαθητικό δυναμικό, γιατί οι αδύνατοι μαθητές θα επιλέγουν τουλάχιστον για την Α΄τάξη την "ασφάλεια" των γενικών μαθημάτων του Γενικού Λυκείου και μετά την αποτυχία τους, απογοητευμένοι θα στρέφονται στα ΣΕΚ. 3) Ο νέος τύπος Λυκείου-Γενικού και Τεχνολογικού, απαιτεί και εντατική ατομική προσπάθεια και εντατική φροντιστηριακή υποστήριξη. Έτσι και η μεταρρύθμιση του Αρσένη απέτυχε στη συνείδηση της κοινωνίας. Εντατικοποίηση ναι για να αλλάξουμε νοοτροπία και την κοινωνία μας, όχι εντατικοποίηση κάτω από την πίεση της ιδεοληψίας του κάθε επιστήμονα μεταρρυθμιστή σε βάρος των μαθητών και των οικογενειών τους. Βελτιώστε την πρόταση και προσφέρετε μεγαλύτερη κινητικότητα στους μαθητές όλων των τύπων της μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης. Ευχαριστώ.