Δυστυχώς το νομοσχέδιο για το Νεο Λύκειο οδηγεί το σχολείο σε μία διαρκή προετοιμασία για το Πανεπιστήμιο. Αγχώνει τα παιδιά απο τη 1η Λυκείου και δεν αφήνει χώρο για δημιουργικές δράσεις.
Όταν ήμουν μαθητής, την δεκαετία του 90, η Β λυκείου κάθε σχολείου διοργάνωνε το μαθητικό φεστιβάλ με αθλητικούς αγώνες και μουσική.
Το σχέδιο των κατευθύνσεων κατέστρεψε όλη αυτή την διοργάνωση μόνο και μόνο γιατί ο βαθμός της Β λυκείου άρχισε να μετράει (έστω και για κάποια χρόνια) στον βαθμό εισαγωγής στα πανεπιστήμια.
Όσον αφορά τις αλλαγές στα μαθήματα, 2 παρατηρήσεις:
1. Δεν υπάρχει λογική στην απομάκρυνση της Πληροφορικής, ως επιστήμης, απο το Λύκειο. Τα παιδιά δεν θα έχουν ιδέα για το τι σημαίνει Πληροφορική (θα γνωρίζουν λίγα πράγματα απο χρήση Η/Υ, αλλά οχι Πληροφορική). Θα πρέπει να υπάρχει ένα μάθημα γενικής παιδείας ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, για να αποκτήσουν όλα τα παιδιά την ευκαιρία να μάθουν τι είναι η πληροφορική, τι η αλγοριθμική και πως γίνεται η στοιχειοθέτηση ενός προβλήματος (απο μαθηματικά προβλήματα μέχρι προβλήματα μετάφρασης αρχαίων ελληνικών κειμένων). Στην συνέχεια, θα πρέπει να υπάρχει ένα μάθημα αλγοριθμικής για τα παιδιά που θέλουν να επιλέξουν ένα τμήμα που σχετίζεται με την Πληροφορική (πολυτεχνικές σχολές, τμήματα Πληροφορικής, μαθηματικά, κτλ.).
2. Οι πολλές ώρες στα μαθήματα των πεδίων θα κατεβάσουν πολύ ύλη απο το 1ο έτος του πανεπιστημίου στο Λύκειο, δυσκολεύοντας τις πανελλήνιες εξετάσεις. Αυτό δεν είναι κατα ανάγκη κακό, αλλά φοβάμαι πως θα αυξηθούν οι ώρες των παιδιών στα φροντιστήρια.
Ελπίζω να λάβετε υπόψη τα σχόλια και να καταφέρετε να κάνετε κάτι καλό για το Λύκειο.
Δυστυχώς το νομοσχέδιο για το Νεο Λύκειο οδηγεί το σχολείο σε μία διαρκή προετοιμασία για το Πανεπιστήμιο. Αγχώνει τα παιδιά απο τη 1η Λυκείου και δεν αφήνει χώρο για δημιουργικές δράσεις. Όταν ήμουν μαθητής, την δεκαετία του 90, η Β λυκείου κάθε σχολείου διοργάνωνε το μαθητικό φεστιβάλ με αθλητικούς αγώνες και μουσική. Το σχέδιο των κατευθύνσεων κατέστρεψε όλη αυτή την διοργάνωση μόνο και μόνο γιατί ο βαθμός της Β λυκείου άρχισε να μετράει (έστω και για κάποια χρόνια) στον βαθμό εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Όσον αφορά τις αλλαγές στα μαθήματα, 2 παρατηρήσεις: 1. Δεν υπάρχει λογική στην απομάκρυνση της Πληροφορικής, ως επιστήμης, απο το Λύκειο. Τα παιδιά δεν θα έχουν ιδέα για το τι σημαίνει Πληροφορική (θα γνωρίζουν λίγα πράγματα απο χρήση Η/Υ, αλλά οχι Πληροφορική). Θα πρέπει να υπάρχει ένα μάθημα γενικής παιδείας ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, για να αποκτήσουν όλα τα παιδιά την ευκαιρία να μάθουν τι είναι η πληροφορική, τι η αλγοριθμική και πως γίνεται η στοιχειοθέτηση ενός προβλήματος (απο μαθηματικά προβλήματα μέχρι προβλήματα μετάφρασης αρχαίων ελληνικών κειμένων). Στην συνέχεια, θα πρέπει να υπάρχει ένα μάθημα αλγοριθμικής για τα παιδιά που θέλουν να επιλέξουν ένα τμήμα που σχετίζεται με την Πληροφορική (πολυτεχνικές σχολές, τμήματα Πληροφορικής, μαθηματικά, κτλ.). 2. Οι πολλές ώρες στα μαθήματα των πεδίων θα κατεβάσουν πολύ ύλη απο το 1ο έτος του πανεπιστημίου στο Λύκειο, δυσκολεύοντας τις πανελλήνιες εξετάσεις. Αυτό δεν είναι κατα ανάγκη κακό, αλλά φοβάμαι πως θα αυξηθούν οι ώρες των παιδιών στα φροντιστήρια. Ελπίζω να λάβετε υπόψη τα σχόλια και να καταφέρετε να κάνετε κάτι καλό για το Λύκειο.