Κάποιοι στα υπουργεία πιστεύουν πως η Πληροφορική είναι απλώς μια "δεξιότητα" που δεν χρειάζεται να διδάσκεται στα Λύκεια.
Ορίστε λοιπόν τι συμβαίνει στον πραγματικό κόσμο σήμερα:
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_12/08/2013_513846
Η ιδέα του cookie tracking για διαφημιστικούς λόγους, που όλοι γνωρίζουμε πως υπάρχει εδώ και δεκαετίες, τώρα πλέον περνά και επίσημα στον "φυσικό" κόσμο - που αλλού, στην Αγγλία φυσικά. Δεν είναι τόσο ζήτημα ασφάλειας, άλλωστε είναι γνωστό ότι στο κέντρο του Λονδίνου υπάρχουν ήδη 2,5 κάμερες cctv ανά περαστικό. Το παραπάνω είναι περισσότερο άγνοια κινδύνου, του πως δηλαδή ο ψηφιακός κόσμος, ως ιδέες και λειτουργίες, μεταμορφώνεται σταδιακά σε αυτό που ονομάζουμε "πραγματικό" κόσμο.
Πολλοί διαφημιστές είχαν διατυπώσει την ιδέα της δυνατότητας παρακολούθησης υποψήφιων πελατών σε συγκεκριμένους χώρους, π.χ. σε ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο, αλλά μέχρι σήμερα αυτό θεωρούνταν παράνομο ή γίνονταν με έμμεσο τρόπο (π.χ. αφού κάποιος συνδεθεί στο τοπικό free wifi). Τώρα πλέον οτιδήποτε φέρει πάνω του ασύρματο εξοπλισμό σε δημόσιο χώρο μπορεί, στην Αγγλία τουλάχιστον, να καταγράφει χωρίς καμία ενημέρωση τους περαστικούς - με το ευκολότερο μέσο, τα smartphone που κουβαλάνε πλέον όλοι.
Δεν ξέρω κατά πόσο σε άλλες χώρες κάτι τέτοιο θα γίνει αποδεκτό. Η ουσία είναι πως η Πληροφορική και ο τρόπος που λειτουργεί σήμερα η ψηφιακή τεχνολογία δεν αφορά πλέον γκατζετάκια ή κάποιους "ειδικούς", αλλά επηρεάζει *κάθε* πτυχή της καθημερινότητας.
Κάποιοι θεωρούν ότι με το να μάθει ένας μαθητής Γυμνασίου τι είναι (ήταν) ο "εύκαμπτος μαγνητικός δίσκος" ή το πως να σετάρει το Facebook στο νέο του "έξυπνο" κινητό ισοδυναμεί με Ψηφιακή Παιδεία. Είναι σαν να λέμε ότι επειδή μαθαίνουμε να μετράμε ως το 10 με τον άβακα στο νηπιαγωγείο τότε αυτομάτως μαθαίνουμε Θεωρία Αριθμών στα Μαθηματικά.
Κάπως έτσι, λοιπόν, η τεχνολογία μετατρέπεται σε μαγεία. Αν δώσεις μια συσκευή GPS με χάρτη σε έναν ιθαγενή στον Αμαζόνιο και του εξηγήσεις "τι" κάνει, αλλά όχι λεπτομέρειες για το "πως", δεν αποκλείεται να πέσει στα γόνατα και να αρχίσει τις ψαλμωδίες.
Κάποιοι στα υπουργεία πιστεύουν πως η Πληροφορική είναι απλώς μια "δεξιότητα" που δεν χρειάζεται να διδάσκεται στα Λύκεια. Ορίστε λοιπόν τι συμβαίνει στον πραγματικό κόσμο σήμερα: http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_12/08/2013_513846 Η ιδέα του cookie tracking για διαφημιστικούς λόγους, που όλοι γνωρίζουμε πως υπάρχει εδώ και δεκαετίες, τώρα πλέον περνά και επίσημα στον "φυσικό" κόσμο - που αλλού, στην Αγγλία φυσικά. Δεν είναι τόσο ζήτημα ασφάλειας, άλλωστε είναι γνωστό ότι στο κέντρο του Λονδίνου υπάρχουν ήδη 2,5 κάμερες cctv ανά περαστικό. Το παραπάνω είναι περισσότερο άγνοια κινδύνου, του πως δηλαδή ο ψηφιακός κόσμος, ως ιδέες και λειτουργίες, μεταμορφώνεται σταδιακά σε αυτό που ονομάζουμε "πραγματικό" κόσμο. Πολλοί διαφημιστές είχαν διατυπώσει την ιδέα της δυνατότητας παρακολούθησης υποψήφιων πελατών σε συγκεκριμένους χώρους, π.χ. σε ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο, αλλά μέχρι σήμερα αυτό θεωρούνταν παράνομο ή γίνονταν με έμμεσο τρόπο (π.χ. αφού κάποιος συνδεθεί στο τοπικό free wifi). Τώρα πλέον οτιδήποτε φέρει πάνω του ασύρματο εξοπλισμό σε δημόσιο χώρο μπορεί, στην Αγγλία τουλάχιστον, να καταγράφει χωρίς καμία ενημέρωση τους περαστικούς - με το ευκολότερο μέσο, τα smartphone που κουβαλάνε πλέον όλοι. Δεν ξέρω κατά πόσο σε άλλες χώρες κάτι τέτοιο θα γίνει αποδεκτό. Η ουσία είναι πως η Πληροφορική και ο τρόπος που λειτουργεί σήμερα η ψηφιακή τεχνολογία δεν αφορά πλέον γκατζετάκια ή κάποιους "ειδικούς", αλλά επηρεάζει *κάθε* πτυχή της καθημερινότητας. Κάποιοι θεωρούν ότι με το να μάθει ένας μαθητής Γυμνασίου τι είναι (ήταν) ο "εύκαμπτος μαγνητικός δίσκος" ή το πως να σετάρει το Facebook στο νέο του "έξυπνο" κινητό ισοδυναμεί με Ψηφιακή Παιδεία. Είναι σαν να λέμε ότι επειδή μαθαίνουμε να μετράμε ως το 10 με τον άβακα στο νηπιαγωγείο τότε αυτομάτως μαθαίνουμε Θεωρία Αριθμών στα Μαθηματικά. Κάπως έτσι, λοιπόν, η τεχνολογία μετατρέπεται σε μαγεία. Αν δώσεις μια συσκευή GPS με χάρτη σε έναν ιθαγενή στον Αμαζόνιο και του εξηγήσεις "τι" κάνει, αλλά όχι λεπτομέρειες για το "πως", δεν αποκλείεται να πέσει στα γόνατα και να αρχίσει τις ψαλμωδίες.