1]Στη Γ Λυκείου δεν υπάρχει ούτε ένα μάθημα Θετικών Επιστημών . Αντίθετα το 75% των ωρών είναι φιλολογικά μαθήματα. Στα Μαθήματα Γενικής Παιδείας της Γ Λυκείου πρέπει να υπάρχουν οπωσδήποτε : Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Οικονομικά με λιγότερες φιλολογικές ώρες.
2]Οι 20 ώρες στα 3 μαθήματα κατευθύνσεων της Γ Λυκείου είναι τεράστιος αριθμός ! 11 ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, 8 ώρες Μαθηματικά, 6 ώρες Χημεία, ώρες Φυσική, 6 ώρες Ιστορία! Τι θα λέμε τόσες ώρες! Και οι μισές αρκούν! Μέχρι σήμερα είχαμε 12 ώρες σε 6 μαθήματα με το «Νέο Λύκειο» θα έχουμε 20 ώρες σε 3 μαθήματα!!! Νομίζω ότι υπέρ αρκούν 14-15 ώρες για τρία μαθήματα . Να κοπούν 5-6 ώρες κατευθύνσεων και να δοθούν σε μαθήματα Γενικής Παιδείας.
3]Καταργείτε το Μάθημα του Προγραμματισμού που είναι το κατεξοχήν μάθημα της καινοτομίας . Θα μπαίνουν στις 40+ σχολές Πληροφορικής χωρίς να έχουν εξεταστεί στο Προγραμματισμό αλλά στη Χημεία! Σήμερα μπορείς να περάσεις Χημικός χωρίς να έχεις εξεταστεί στη Χημεία αλλά στο Προγραμματισμό (από Τεχνολογική Κατεύθυνση Κύκλος Πληροφορικής), με το «Νέο Λύκειο» θα περνάς Πληροφορική χωρίς να έχει εξεταστεί στο Προγραμματισμό αλλά στη Χημεία.
Το πρόβλημα λύνεται πολύ εύκολα εάν οι υποψήφιοι για τις σχολές Πληροφορικής αντί για Χημεία να επιλέγουν Προγραμματισμό (το προέβλεπε και η πρόταση της Κας Διαμαντοπούλου) Έτσι θα έχουμε την εξής εικόνα: για το 2ο ,3ο & 4ο πεδίο θα διδάσκονται μαζί Φυσική και χωριστά Μαθηματικά, ΑΕΠΠ , Βιολογία και Χημεία.
Δηλαδή να έχουμε τρεις δυνατότητες στις Θετικές Επιστήμες:
α]Μαθηματικά- Φυσική- Χημεία
β] Μαθηματικά- Φυσική-ΑΕΠΠ
γ]Βιολογία- Φυσική- Χημεία.
Όταν το ένα μέρος των μαθητών θα κάνει Μαθηματικά το άλλο θα κάνει Βιολογία και όταν το ένα μέρος των μαθητών κάνει ΑΕΠΠ το άλλο θα κάνει Χημεία.
(Οι ειδικότητες που οδηγούν σε ΠΕ19 και ΠΕ20 εδώ: http://sep4u.gr/asep/fek_3p_2008.pdf)
4]Μεγάλη αδυναμία του «Νέου Λυκείου» είναι ότι δεν υπάρχει δυνατότητα ένας υποψήφιος να διεκδικεί ταυτόχρονα τις σχολές Υγείας (3ο Πεδίο) , Πολυτεχνικές (2ο και 4ο Πεδίο)΄, Οικονομικές (5ο Πεδίο) και Παιδαγωγικά. Το πρόβλημα λύνεται εάν στα Μαθήματα Γενικής Παιδείας προστεθούν τα Μαθηματικά, οι Φυσικές Επιστήμες και τα Οικονομικά.
5]Σε όλο το Λύκειο δεν υπάρχει πουθενά ούτε μια ώρα επαγγελματικού προσανατολισμού!
Καλοδήμος Δ.
Φυσικός
Υπεύθυνος ΣΕΠ
ΚΕΣΥΠ Λαμίας
1]Στη Γ Λυκείου δεν υπάρχει ούτε ένα μάθημα Θετικών Επιστημών . Αντίθετα το 75% των ωρών είναι φιλολογικά μαθήματα. Στα Μαθήματα Γενικής Παιδείας της Γ Λυκείου πρέπει να υπάρχουν οπωσδήποτε : Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Οικονομικά με λιγότερες φιλολογικές ώρες. 2]Οι 20 ώρες στα 3 μαθήματα κατευθύνσεων της Γ Λυκείου είναι τεράστιος αριθμός ! 11 ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, 8 ώρες Μαθηματικά, 6 ώρες Χημεία, ώρες Φυσική, 6 ώρες Ιστορία! Τι θα λέμε τόσες ώρες! Και οι μισές αρκούν! Μέχρι σήμερα είχαμε 12 ώρες σε 6 μαθήματα με το «Νέο Λύκειο» θα έχουμε 20 ώρες σε 3 μαθήματα!!! Νομίζω ότι υπέρ αρκούν 14-15 ώρες για τρία μαθήματα . Να κοπούν 5-6 ώρες κατευθύνσεων και να δοθούν σε μαθήματα Γενικής Παιδείας. 3]Καταργείτε το Μάθημα του Προγραμματισμού που είναι το κατεξοχήν μάθημα της καινοτομίας . Θα μπαίνουν στις 40+ σχολές Πληροφορικής χωρίς να έχουν εξεταστεί στο Προγραμματισμό αλλά στη Χημεία! Σήμερα μπορείς να περάσεις Χημικός χωρίς να έχεις εξεταστεί στη Χημεία αλλά στο Προγραμματισμό (από Τεχνολογική Κατεύθυνση Κύκλος Πληροφορικής), με το «Νέο Λύκειο» θα περνάς Πληροφορική χωρίς να έχει εξεταστεί στο Προγραμματισμό αλλά στη Χημεία. Το πρόβλημα λύνεται πολύ εύκολα εάν οι υποψήφιοι για τις σχολές Πληροφορικής αντί για Χημεία να επιλέγουν Προγραμματισμό (το προέβλεπε και η πρόταση της Κας Διαμαντοπούλου) Έτσι θα έχουμε την εξής εικόνα: για το 2ο ,3ο & 4ο πεδίο θα διδάσκονται μαζί Φυσική και χωριστά Μαθηματικά, ΑΕΠΠ , Βιολογία και Χημεία. Δηλαδή να έχουμε τρεις δυνατότητες στις Θετικές Επιστήμες: α]Μαθηματικά- Φυσική- Χημεία β] Μαθηματικά- Φυσική-ΑΕΠΠ γ]Βιολογία- Φυσική- Χημεία. Όταν το ένα μέρος των μαθητών θα κάνει Μαθηματικά το άλλο θα κάνει Βιολογία και όταν το ένα μέρος των μαθητών κάνει ΑΕΠΠ το άλλο θα κάνει Χημεία. (Οι ειδικότητες που οδηγούν σε ΠΕ19 και ΠΕ20 εδώ: http://sep4u.gr/asep/fek_3p_2008.pdf) 4]Μεγάλη αδυναμία του «Νέου Λυκείου» είναι ότι δεν υπάρχει δυνατότητα ένας υποψήφιος να διεκδικεί ταυτόχρονα τις σχολές Υγείας (3ο Πεδίο) , Πολυτεχνικές (2ο και 4ο Πεδίο)΄, Οικονομικές (5ο Πεδίο) και Παιδαγωγικά. Το πρόβλημα λύνεται εάν στα Μαθήματα Γενικής Παιδείας προστεθούν τα Μαθηματικά, οι Φυσικές Επιστήμες και τα Οικονομικά. 5]Σε όλο το Λύκειο δεν υπάρχει πουθενά ούτε μια ώρα επαγγελματικού προσανατολισμού! Καλοδήμος Δ. Φυσικός Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Λαμίας