Α. Θα ήθελα να επισημάνω την διαφωνία μου ως προς το πρόγραμμα σπουδών της ομάδας προσανατολισμού "Γεωπονίας τροφίμων και διατροφής. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου τα μαθήματα προσανατολισμού ειδικότητας είναι 1. Αγροτική Οικονομία 5 ώρες 2. Αρχές Λογιστικής 2 ώρες 3. ΣΕΠ 2 ώρες και 4.Τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών 4 ώρες.
Παρατηρώ ότι υπάρχουν αρκετά μαθήματα οικονομικού προσανατολισμού και κανένα μάθημα που να προσανατολίζει τα παιδιά προς την Γεωπονία και τα Τρόφιμα. Κατανοώ ότι κάποιος που θα ασχοληθεί με την αγροτική παραγωγή θα πρέπει να έχει και βασικές γνώσεις οικονομικών αλλά δεν θα γίνει λογιστής. Άρα οι 5 ώρες αγροτικής οικονομίας είναι αρκετές γιατί η αγροτική οικονομία περιέχει και βασικές γνώσεις λογιστικής. Προτείνω το μάθημα "Αρχές Λογιστικής" να αντικατασταθεί με"Αρχές Γεωπονίας και ελέγχου τροφίμων".
Πρέπει να προσανατολιστούν τα παιδιά προς τον πρωτογενή τομέα και όχι προς τον τριτογενή. Γιατί σαν κράτος πρέπει επιτέλους να στραφούμε προς την παραγωγή γεωργικών προϊόντων. Δεν καταλαβαίνω την Λογική τα μαθήματα προσανατολισμού της Ομάδας γεωπονίας τροφίμων και διατροφής να είναι ίδια σχεδόν με την ομάδα προσανατολισμού της οικονομίας και διοίκησης.
Πρέπει να διαμορφώνονται τα προγράμματα σπουδών βάζοντας μπροστά τον μαθητή και όχι το συμφέρον των καθηγητικών κλάδων. Σκεφτείτε ένα παιδί στην επαρχία που θέλει να ασχοληθεί με την παραγωγή αγροτικών προϊόντων να έρθει στην Α τάξη του ΕΠΑΛ να επιλέξει την ομάδα προσανατολισμού Γεωπονίας τροφίμων και διατροφής και να κάνει 7 ώρες την εβδομάδα οικονομικά μαθήματα ( όπως η κατεύθυνση οικονομίας και διοίκησης)δεν θα έχει κανένα ενδιαφέρον.
Β. Δεν αναφέρεται πουθενά στο σχέδιο νόμου αν οι μαθητές που προάγονται από την Α τάξη του νέου ΕΠΑΛ είναι υποχρεωμένοι να επιλέξουν τομέα αντίστοιχο με την ομάδα προσανατολισμού που παρακολούθησαν ή μπορούν αν έχουν αλλάξει γνώμη να επιλέξουν οποιοδήποτε τομέα στην Β τάξη.
Α. Θα ήθελα να επισημάνω την διαφωνία μου ως προς το πρόγραμμα σπουδών της ομάδας προσανατολισμού "Γεωπονίας τροφίμων και διατροφής. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου τα μαθήματα προσανατολισμού ειδικότητας είναι 1. Αγροτική Οικονομία 5 ώρες 2. Αρχές Λογιστικής 2 ώρες 3. ΣΕΠ 2 ώρες και 4.Τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών 4 ώρες. Παρατηρώ ότι υπάρχουν αρκετά μαθήματα οικονομικού προσανατολισμού και κανένα μάθημα που να προσανατολίζει τα παιδιά προς την Γεωπονία και τα Τρόφιμα. Κατανοώ ότι κάποιος που θα ασχοληθεί με την αγροτική παραγωγή θα πρέπει να έχει και βασικές γνώσεις οικονομικών αλλά δεν θα γίνει λογιστής. Άρα οι 5 ώρες αγροτικής οικονομίας είναι αρκετές γιατί η αγροτική οικονομία περιέχει και βασικές γνώσεις λογιστικής. Προτείνω το μάθημα "Αρχές Λογιστικής" να αντικατασταθεί με"Αρχές Γεωπονίας και ελέγχου τροφίμων". Πρέπει να προσανατολιστούν τα παιδιά προς τον πρωτογενή τομέα και όχι προς τον τριτογενή. Γιατί σαν κράτος πρέπει επιτέλους να στραφούμε προς την παραγωγή γεωργικών προϊόντων. Δεν καταλαβαίνω την Λογική τα μαθήματα προσανατολισμού της Ομάδας γεωπονίας τροφίμων και διατροφής να είναι ίδια σχεδόν με την ομάδα προσανατολισμού της οικονομίας και διοίκησης. Πρέπει να διαμορφώνονται τα προγράμματα σπουδών βάζοντας μπροστά τον μαθητή και όχι το συμφέρον των καθηγητικών κλάδων. Σκεφτείτε ένα παιδί στην επαρχία που θέλει να ασχοληθεί με την παραγωγή αγροτικών προϊόντων να έρθει στην Α τάξη του ΕΠΑΛ να επιλέξει την ομάδα προσανατολισμού Γεωπονίας τροφίμων και διατροφής και να κάνει 7 ώρες την εβδομάδα οικονομικά μαθήματα ( όπως η κατεύθυνση οικονομίας και διοίκησης)δεν θα έχει κανένα ενδιαφέρον. Β. Δεν αναφέρεται πουθενά στο σχέδιο νόμου αν οι μαθητές που προάγονται από την Α τάξη του νέου ΕΠΑΛ είναι υποχρεωμένοι να επιλέξουν τομέα αντίστοιχο με την ομάδα προσανατολισμού που παρακολούθησαν ή μπορούν αν έχουν αλλάξει γνώμη να επιλέξουν οποιοδήποτε τομέα στην Β τάξη.