Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, εκτός από εξ αποστάσεως, πρέπει κάποια στιγμή να γίνει επιτέλους και πραγματικά ΑΝΟΙΚΤΟ! Ανοικτό σημαίνει να μην υπάρχει περιορισμός θέσεων και διαδικασία εισαγωγής όπως αυτή της κλήρωσης! Δείτε το παράδειγμα του σημαντικότερου και παλαιότερου εξ αποστάσεως πανεπιστημίου της Ευρώπης, του Open University της Μ. Βρεταννίας...
Κατά τα λοιπά, προκειμένου να εφαρμόζονται και στο ΕΑΠ όσα προβλέπει το άρ. 16 του Συντάγματος, να καταργηθούν τα παράνομα και αντισυνταγματικά δίδακτρα, τα οποία επιπλέον είναι και αυθαιρέτως καθορισμένα (χωρίς σχετική αναλογιστική μελέτη), αλλά και πέρα και πάνω από κάθε λογική στις σημερινές οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες! Μέχρι της ολοσχερούς κατάργησής τους, τα δίδακτρα να οριστούν με βάση πραγματικά στοιχεία, να δίνεται αναλυτικοός λογαριασμός για το πού πηγαίνει το κάθε σεντ, να μειωθούν αισθητά από τις σημερινές τιμές και να δοθεί η δυνατότητα εξόφλησής τους σε τουλάχιστον τρεις δόσεις...
Η κάθε Θ.Ε και η κάθε Ε.Θ.Ε. δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα στην ύλη λιγότερων από 4 μαθημάτων εξαμήνου των συμβατικών πανεπιστημίων! Πρέπει να αντιστοιχηθεί λοιπόν κάθε μια από αυτές με ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 4 μαθήματα εξαμήνου, άμεσα!
Τα ΠΣ Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό και Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό, παρά το ΠΔ66/09, παραμένουν πρακτικά χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα. Ειδικά για τον Ευρ. Πολ., υπήρχε στο παραπάνω ΠΔ η απόδοση του δικαιώματος να διδάσκουν οι απόφοιτοι στην β'θμια εκπαίδευση, αλλά αυτό το δικαίωμα έμεινε θεωρητικό διότι ουδέποτε η πολιτεία προέβη στην ένταξη του πτυχίου σε υπάρχουσα ΠΕ ή στην δημιουργία νέας ξεχωριστής ΠΕ και φυσικά δεν προχώρησε και στην ανάθεση μαθημάτων στους πτυχιούχους του ΕΠΟ. Αυτό το θέμα πρέπει να λυθεί άμεσα και φυσικά αφορά τόσο τους απόφοιτους ΕΠΟ όσο και εκείνους του ΕΛΠ, οι οποίοι ακόμη και σε αυτό το ανεφάρμοστο στην πράξη ΠΔ, υποτιμήθηκαν κατά παράβαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας. Επίσης, όπως πού σωστά επισημαίνει ο συνάδελφος παραπάνω, επιβάλλεται η ρητή ονομαστική αναφορά όλων των πτυχίων του ΕΑΠ (περιλαμβανομένων και εκείνων ΕΛΠ και ΕΠΟ)στη σχετική λίστα των πτυχίων που αναφέρονται στους διορισμούς στο δημόσιο.
Τα υπόλοιπα θέματα που θίγουν οι συνάδελφοι (ηλεκτρονικές υπηρεσίες, δημιουργία νέων ΘΕ κλπ) είναι σαφώς θέματα που άπτονται των ακαδημαϊκών οργάνων του ίδιου του ΕΑΠ και όχι της νομοθετικής εξουσίας και θα πρέπει να τα λύσουμε μόνοι μας, ως ακαδημαϊκή κοινότητα...
Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, εκτός από εξ αποστάσεως, πρέπει κάποια στιγμή να γίνει επιτέλους και πραγματικά ΑΝΟΙΚΤΟ! Ανοικτό σημαίνει να μην υπάρχει περιορισμός θέσεων και διαδικασία εισαγωγής όπως αυτή της κλήρωσης! Δείτε το παράδειγμα του σημαντικότερου και παλαιότερου εξ αποστάσεως πανεπιστημίου της Ευρώπης, του Open University της Μ. Βρεταννίας... Κατά τα λοιπά, προκειμένου να εφαρμόζονται και στο ΕΑΠ όσα προβλέπει το άρ. 16 του Συντάγματος, να καταργηθούν τα παράνομα και αντισυνταγματικά δίδακτρα, τα οποία επιπλέον είναι και αυθαιρέτως καθορισμένα (χωρίς σχετική αναλογιστική μελέτη), αλλά και πέρα και πάνω από κάθε λογική στις σημερινές οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες! Μέχρι της ολοσχερούς κατάργησής τους, τα δίδακτρα να οριστούν με βάση πραγματικά στοιχεία, να δίνεται αναλυτικοός λογαριασμός για το πού πηγαίνει το κάθε σεντ, να μειωθούν αισθητά από τις σημερινές τιμές και να δοθεί η δυνατότητα εξόφλησής τους σε τουλάχιστον τρεις δόσεις... Η κάθε Θ.Ε και η κάθε Ε.Θ.Ε. δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα στην ύλη λιγότερων από 4 μαθημάτων εξαμήνου των συμβατικών πανεπιστημίων! Πρέπει να αντιστοιχηθεί λοιπόν κάθε μια από αυτές με ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 4 μαθήματα εξαμήνου, άμεσα! Τα ΠΣ Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό και Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό, παρά το ΠΔ66/09, παραμένουν πρακτικά χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα. Ειδικά για τον Ευρ. Πολ., υπήρχε στο παραπάνω ΠΔ η απόδοση του δικαιώματος να διδάσκουν οι απόφοιτοι στην β'θμια εκπαίδευση, αλλά αυτό το δικαίωμα έμεινε θεωρητικό διότι ουδέποτε η πολιτεία προέβη στην ένταξη του πτυχίου σε υπάρχουσα ΠΕ ή στην δημιουργία νέας ξεχωριστής ΠΕ και φυσικά δεν προχώρησε και στην ανάθεση μαθημάτων στους πτυχιούχους του ΕΠΟ. Αυτό το θέμα πρέπει να λυθεί άμεσα και φυσικά αφορά τόσο τους απόφοιτους ΕΠΟ όσο και εκείνους του ΕΛΠ, οι οποίοι ακόμη και σε αυτό το ανεφάρμοστο στην πράξη ΠΔ, υποτιμήθηκαν κατά παράβαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας. Επίσης, όπως πού σωστά επισημαίνει ο συνάδελφος παραπάνω, επιβάλλεται η ρητή ονομαστική αναφορά όλων των πτυχίων του ΕΑΠ (περιλαμβανομένων και εκείνων ΕΛΠ και ΕΠΟ)στη σχετική λίστα των πτυχίων που αναφέρονται στους διορισμούς στο δημόσιο. Τα υπόλοιπα θέματα που θίγουν οι συνάδελφοι (ηλεκτρονικές υπηρεσίες, δημιουργία νέων ΘΕ κλπ) είναι σαφώς θέματα που άπτονται των ακαδημαϊκών οργάνων του ίδιου του ΕΑΠ και όχι της νομοθετικής εξουσίας και θα πρέπει να τα λύσουμε μόνοι μας, ως ακαδημαϊκή κοινότητα...