Δηλαδή αν κατάλαβα καλά, αν εξαιρέσουμε τα Μαθηματικά, τα Νέα Ελληνικά και τις Φυσικο-Χημείες, που έτσι κι αλλιώς καταλαμβάνουν τα 2/3 (!!!) του εβδομαδιαίου προγράμματος, η Γενική Παιδεία στο Νέο Λυκείο, είναι: α) η Ιστορία, β) τα Θρησκευτικά, γ) η Γυμναστική, δ) η Ξένη Γλώσσα και ε) η Πολιτική Παιδεία.
Αυτά τα μαθήματα εξυπηρετούν τους σκοπούς που αναφέρονται στο Άρθρο 1;
Μιας και στοχεύετε να κάνετε το Γενικό Λύκειο σε προετοιμασία για τις πανελλαδικές (το σύνολο των ωρών των μαθημάτων προσανατολισμού πλησιάζει στο 1/3 του συνόλου των ωρών της Α', Β' και Γ' τάξης), θα σας πρότεινα κάτι πιο "τίμιο" προς τους μαθητές και τους γονείς τους. Βγάλτε εντελώς τα μαθήματα προσανατολισμού από την Α & Β τάξη. Δώστε απολυτήριο Λυκείου στους απόφοιτους της Β τάξης και κάντε την Γ' τάξη καθαρά προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Αν θέλετε μάλιστα να χτυπήσετε και την παραπαιδεία, δώστε μεγαλύτερο αντιμίσθιο σε αυτούς που διδάσκουν στην προπαρασκευαστική Γ' τάξη και τη δυνατότητα στους μαθητές να επιλέγουν τον καθηγήτη τους που μπορεί να είναι και από άλλο σχολείο ή και εξωτερικός συνεργάτης.
Αλλά, τέτοιο Γενικό Λύκειο θέλουμε;
Δηλαδή αν κατάλαβα καλά, αν εξαιρέσουμε τα Μαθηματικά, τα Νέα Ελληνικά και τις Φυσικο-Χημείες, που έτσι κι αλλιώς καταλαμβάνουν τα 2/3 (!!!) του εβδομαδιαίου προγράμματος, η Γενική Παιδεία στο Νέο Λυκείο, είναι: α) η Ιστορία, β) τα Θρησκευτικά, γ) η Γυμναστική, δ) η Ξένη Γλώσσα και ε) η Πολιτική Παιδεία. Αυτά τα μαθήματα εξυπηρετούν τους σκοπούς που αναφέρονται στο Άρθρο 1; Μιας και στοχεύετε να κάνετε το Γενικό Λύκειο σε προετοιμασία για τις πανελλαδικές (το σύνολο των ωρών των μαθημάτων προσανατολισμού πλησιάζει στο 1/3 του συνόλου των ωρών της Α', Β' και Γ' τάξης), θα σας πρότεινα κάτι πιο "τίμιο" προς τους μαθητές και τους γονείς τους. Βγάλτε εντελώς τα μαθήματα προσανατολισμού από την Α & Β τάξη. Δώστε απολυτήριο Λυκείου στους απόφοιτους της Β τάξης και κάντε την Γ' τάξη καθαρά προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Αν θέλετε μάλιστα να χτυπήσετε και την παραπαιδεία, δώστε μεγαλύτερο αντιμίσθιο σε αυτούς που διδάσκουν στην προπαρασκευαστική Γ' τάξη και τη δυνατότητα στους μαθητές να επιλέγουν τον καθηγήτη τους που μπορεί να είναι και από άλλο σχολείο ή και εξωτερικός συνεργάτης. Αλλά, τέτοιο Γενικό Λύκειο θέλουμε;