Σκοπός του Γενικού Λυκείου "(ι) Η καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών στην αγορά εργασίας"
---------------------------------------------------------------------
Τα κορυφαία επαγγέλματα στις Η.Π.Α. για το 2013, αυτά που έχουν ήδη παραγάγει τις περισσότερες θέσεις εργασίας μετά την ύφεση (post-recession jobs) είναι (όλα μέσα στο top-10):
- «Software Developers (Applications and Systems Software)» (το Νο1)
- «Computer Systems Analysts»
- «Information Security Analysts, Web Developers and Computer Network Architects»
- «Computer Programmers»
σύμφωνα με μελέτη πρωτοπόρων στο πεδίο της διαχείρισης ανθρωπίνου κεφαλαίου (Πηγή: http://www.forbes.com/sites/jacquelynsmith/2012/12/06/the-top-jobs-for-2013/2/).
Άρα ο σκοπός (ι) δεν μπορεί να επιτευχθεί με τον παρόν Νομοσχέδιο. Για να επιτευχθεί θα πρέπει οι μαθητές στο Γενικό Λύκειο να διδάσκονται επαρκώς την Επιστήμη Υπολογιστών (Computer Science), όχι ως 2ωρο μάθημα επιλογής στην Α' Λυκείου αλλά ως μάθημα που θα διδάσκεται εκτενώς σε όλες τις τάξεις Α', Β', Γ' και θα εξετάζεται στις Πανελλαδικές.
=====================================================================
Σκοπός του Γενικού Λυκείου "β) Η προαγωγή της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας των μαθητών"
---------------------------------------------------------------------
Η συγκλίνουσα κριτική σκέψη σχετίζεται με τη μαθηματικο-λογική ικανότητα η οποία αναπτύσσεται και με την Αλγοριθμική. Για να επιτευχθεί ικανοποιητικά ο σκοπός (β) οι μαθητές θα πρέπει να διδάσκονται επαρκώς Αλγοριθμική.
Η αποκλίνουσα δημιουργική σκέψη (δημιουργικότητα) σχετίζεται, στην Ψηφιακή Εποχή, με την ψηφιακή δημιουργία. Παγκοσμίως πλέον κυριαρχεί η αντίληψη ότι οι ενεργοί πολίτες πρέπει να είναι δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου και όχι απλοί χρήστες νέων τεχνολογιών (Resnick κ.α., 2009). Άρα για να επιτευχθεί ικανοποιητικά ο σκοπός (β) οι μαθητές θα πρέπει να διδάσκονται εκτενώς Προγραμματισμό Η/Υ. Άλλο Πληροφορική ως Επιστήμη και άλλο δεξιότητες ΤΠΕ.
Resnick, M., Maloney, J., Monroy-Hernández, A., Rusk, N., Eastmond, E., Brennan, K., Millner, A., Rosenbaum, E., Silver, J., Silverman, B. & Kafai, Y. (2009). Scratch: Programming for All. Communications of the ACM, 52(11), pp. 60-67. Διαθέσιμο στο http://dl.acm.org/citation.cfm?id=1592779
=====================================================================
Σκοπός του Γενικού Λυκείου "η) Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων"
---------------------------------------------------------------------
Η ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων επιτυγχάνεται και με την Αλγοριθμική. Άρα για να επιτευχθεί ικανοποιητικά ο σκοπός (η) οι μαθητές θα πρέπει να διδάσκονται επαρκώς Αλγοριθμική.
Σκοπός του Γενικού Λυκείου "(ι) Η καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών στην αγορά εργασίας" --------------------------------------------------------------------- Τα κορυφαία επαγγέλματα στις Η.Π.Α. για το 2013, αυτά που έχουν ήδη παραγάγει τις περισσότερες θέσεις εργασίας μετά την ύφεση (post-recession jobs) είναι (όλα μέσα στο top-10): - «Software Developers (Applications and Systems Software)» (το Νο1) - «Computer Systems Analysts» - «Information Security Analysts, Web Developers and Computer Network Architects» - «Computer Programmers» σύμφωνα με μελέτη πρωτοπόρων στο πεδίο της διαχείρισης ανθρωπίνου κεφαλαίου (Πηγή: http://www.forbes.com/sites/jacquelynsmith/2012/12/06/the-top-jobs-for-2013/2/). Άρα ο σκοπός (ι) δεν μπορεί να επιτευχθεί με τον παρόν Νομοσχέδιο. Για να επιτευχθεί θα πρέπει οι μαθητές στο Γενικό Λύκειο να διδάσκονται επαρκώς την Επιστήμη Υπολογιστών (Computer Science), όχι ως 2ωρο μάθημα επιλογής στην Α' Λυκείου αλλά ως μάθημα που θα διδάσκεται εκτενώς σε όλες τις τάξεις Α', Β', Γ' και θα εξετάζεται στις Πανελλαδικές. ===================================================================== Σκοπός του Γενικού Λυκείου "β) Η προαγωγή της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας των μαθητών" --------------------------------------------------------------------- Η συγκλίνουσα κριτική σκέψη σχετίζεται με τη μαθηματικο-λογική ικανότητα η οποία αναπτύσσεται και με την Αλγοριθμική. Για να επιτευχθεί ικανοποιητικά ο σκοπός (β) οι μαθητές θα πρέπει να διδάσκονται επαρκώς Αλγοριθμική. Η αποκλίνουσα δημιουργική σκέψη (δημιουργικότητα) σχετίζεται, στην Ψηφιακή Εποχή, με την ψηφιακή δημιουργία. Παγκοσμίως πλέον κυριαρχεί η αντίληψη ότι οι ενεργοί πολίτες πρέπει να είναι δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου και όχι απλοί χρήστες νέων τεχνολογιών (Resnick κ.α., 2009). Άρα για να επιτευχθεί ικανοποιητικά ο σκοπός (β) οι μαθητές θα πρέπει να διδάσκονται εκτενώς Προγραμματισμό Η/Υ. Άλλο Πληροφορική ως Επιστήμη και άλλο δεξιότητες ΤΠΕ. Resnick, M., Maloney, J., Monroy-Hernández, A., Rusk, N., Eastmond, E., Brennan, K., Millner, A., Rosenbaum, E., Silver, J., Silverman, B. & Kafai, Y. (2009). Scratch: Programming for All. Communications of the ACM, 52(11), pp. 60-67. Διαθέσιμο στο http://dl.acm.org/citation.cfm?id=1592779 ===================================================================== Σκοπός του Γενικού Λυκείου "η) Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων" --------------------------------------------------------------------- Η ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων επιτυγχάνεται και με την Αλγοριθμική. Άρα για να επιτευχθεί ικανοποιητικά ο σκοπός (η) οι μαθητές θα πρέπει να διδάσκονται επαρκώς Αλγοριθμική.