Κε Υπουργέ,
Με την πρόσφατη αύξηση ωραρίου δημιουργήθηκαν στρατιές υπεραρίθμων. Το προ εικοσαετίας (!) π.δ 50/96 για τις μεταθέσεις χαρακτηρίζει (άρθρο 14) ως υπεράριθμο εκείνον που τοποθετήθηκε τελευταίος οργανικά στο συγκεκριμένο σχολείο!!! Ξέρετε τι σημαίνει αυτό;
Από Σεπτέμβρη οι καθηγητές αυξημένων προσόντων (δηλαδή με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό, η κάποια άλλη μετεκπαίδευση ή δεύτερο πτυχίο- δεύτερη ειδικότητα) που κρίθηκαν υπεράριθμοι στο σχολείο τους (χωρίς αξιολόγηση, απλώς και μόνο γιατί έκαναν το «λάθος» να πάρουν μετάθεση και να τοποθετηθούν εκεί τελευταίοι) θα πλεονάζουν και θα ψάχνουν να βρουν να διδάξουν ό,τι έχει απομείνει από την καθιερωμένη κατανομή ωρών σε όλα τα σχολεία της περιοχής. Το πιθανότερο δε είναι να μην συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο και τελικά να καταλήξουν σε κάποιο γραφείο.
Το θεωρείτε δίκαιο και αξιοκρατικό; Το θεωρείτε παιδαγωγικά ωφέλιμο και παραγωγικό; (σημειωτέον πολλούς από αυτούς τους πληρώναμε «όλοι» όταν πιθανότατα πήραν εκπαιδευτική άδεια για να κάνουν τα μεταπτυχιακά τους ευελπιστώντας ότι κάποτε θα τα αξιοποιήσουν…στην τάξη εννοείται και όχι «πλεονάζοντας» σε κάποιο γραφείο).
Και για να μην ειπωθεί ότι είμαι εκτός θέματος: ένα νομοσχέδιο για την ουσιαστική αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να ρυθμίζει όχι μόνο τι διδάσκεται, αλλά και ποιος τα διδάσκει με σαφή, αξιοκρατικά κριτήρια, αλλιώς είναι μια από τα ίδια.
Είναι απαραίτητη η συμπλήρωση του ν/σ με σαφείς διατάξεις για τα κριτήρια (σαφή, σύγχρονα, αξιοκρατικά) με βάση τα οποία αφενός θα κρίνονται κάποιοι πλεονάζοντες και αφετέρου θα κατανέμονται οι ώρες διδασκαλίας στην αρχή της χρονιάς.
Και συμφωνώ απόλυτα με προηγούμενα σχόλια για την ανάθεση του πρότζεκτ και κυρίως των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της τρίτης Λυκείου και της Τρίτης ΕΠΑΛ πρώτα σε έχοντες μεταπτυχιακούς τίτλους και πρόσθετα προσόντα, όπως πιστοποίηση στις νέες τεχνολογίες(και αν δεν υπάρχουν στους υπόλοιπους). Γιατί αυτά πρέπει να αξιοποιηθουν στις τάξεις, όχι στις διευθύνσεις και τα γραφεία!!!
Εύχομαι δε και ελπίζω αυτή η δημόσια διαβούλευση να μην γίνεται για τα «μάτια του κόσμου».
Κε Υπουργέ, Με την πρόσφατη αύξηση ωραρίου δημιουργήθηκαν στρατιές υπεραρίθμων. Το προ εικοσαετίας (!) π.δ 50/96 για τις μεταθέσεις χαρακτηρίζει (άρθρο 14) ως υπεράριθμο εκείνον που τοποθετήθηκε τελευταίος οργανικά στο συγκεκριμένο σχολείο!!! Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Από Σεπτέμβρη οι καθηγητές αυξημένων προσόντων (δηλαδή με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό, η κάποια άλλη μετεκπαίδευση ή δεύτερο πτυχίο- δεύτερη ειδικότητα) που κρίθηκαν υπεράριθμοι στο σχολείο τους (χωρίς αξιολόγηση, απλώς και μόνο γιατί έκαναν το «λάθος» να πάρουν μετάθεση και να τοποθετηθούν εκεί τελευταίοι) θα πλεονάζουν και θα ψάχνουν να βρουν να διδάξουν ό,τι έχει απομείνει από την καθιερωμένη κατανομή ωρών σε όλα τα σχολεία της περιοχής. Το πιθανότερο δε είναι να μην συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο και τελικά να καταλήξουν σε κάποιο γραφείο. Το θεωρείτε δίκαιο και αξιοκρατικό; Το θεωρείτε παιδαγωγικά ωφέλιμο και παραγωγικό; (σημειωτέον πολλούς από αυτούς τους πληρώναμε «όλοι» όταν πιθανότατα πήραν εκπαιδευτική άδεια για να κάνουν τα μεταπτυχιακά τους ευελπιστώντας ότι κάποτε θα τα αξιοποιήσουν…στην τάξη εννοείται και όχι «πλεονάζοντας» σε κάποιο γραφείο). Και για να μην ειπωθεί ότι είμαι εκτός θέματος: ένα νομοσχέδιο για την ουσιαστική αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να ρυθμίζει όχι μόνο τι διδάσκεται, αλλά και ποιος τα διδάσκει με σαφή, αξιοκρατικά κριτήρια, αλλιώς είναι μια από τα ίδια. Είναι απαραίτητη η συμπλήρωση του ν/σ με σαφείς διατάξεις για τα κριτήρια (σαφή, σύγχρονα, αξιοκρατικά) με βάση τα οποία αφενός θα κρίνονται κάποιοι πλεονάζοντες και αφετέρου θα κατανέμονται οι ώρες διδασκαλίας στην αρχή της χρονιάς. Και συμφωνώ απόλυτα με προηγούμενα σχόλια για την ανάθεση του πρότζεκτ και κυρίως των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της τρίτης Λυκείου και της Τρίτης ΕΠΑΛ πρώτα σε έχοντες μεταπτυχιακούς τίτλους και πρόσθετα προσόντα, όπως πιστοποίηση στις νέες τεχνολογίες(και αν δεν υπάρχουν στους υπόλοιπους). Γιατί αυτά πρέπει να αξιοποιηθουν στις τάξεις, όχι στις διευθύνσεις και τα γραφεία!!! Εύχομαι δε και ελπίζω αυτή η δημόσια διαβούλευση να μην γίνεται για τα «μάτια του κόσμου».