Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ | 27 Νοεμβρίου 2009, 16:05
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η ψήφιση του ν. 3687/08, την οποία ως αρμόδιος υπουργός εισηγήθηκα, θέσπισε για πρώτη φορά μέγιστο χρόνο παραμονής στην αναπλήρωση τους 24 μήνες υπό την προϋπόθεση μίας επιτυχίας στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Παράλληλα διατηρήθηκε το ποσοστό 40%-60% καθώς επίσης θεσπίστηκε και το 30μηνο σε βάθος πενταετίας για τους εκπαιδευτικούς με μεγάλες προϋπηρεσίες, μία διάταξη με μεταβατικό χαρακτήρα καθώς αφορούσε εκπαιδευτικούς που είχαν ως και 70 μήνες προϋπηρεσία υπηρετώντας ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι για σχεδόν μία δεκαετία. Για τις τεχνικές ειδικότητες τριπλασιάστηκε ο αριθμός εισακτέων στην ΑΣΠΑΙΤΕ και θεσπίστηκε πρόγραμμα 3μηνης διάρκειας για τις ειδικότητες ΔΕ ώστε κανένας νέος εκπαιδευτικός να μην μπαίνει σε τάξη πριν παρακολουθήσει πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης. Η εφαρμογή του νόμου στα δύο πρώτα χρόνια βελτίωσε ουσιαστικά την εικόνα των πινάκων μειώνοντας την πολύχρονη αναμονή και θέτοντας κανόνες με πάγιο χαρακτήρα, οδηγώντας σε διορισμό πλέον των 3.000 εκπαιδευτικών τη διετία 2008-2010. Το πνεύμα των ανακοινώσεων της νέας πολιτικής ηγεσίας οδηγεί σε ένα σύστημα με διενέργεια διαγωνισμών του ΑΣΕΠ κάθε χρόνο. Μία ψυχοφθόρα διαδικασία την οποία ενώ οι εκπαιδευτικοί την έχουν υποστεί δύο και τρεις φορές προκειμένου να μπουν στους πίνακες των αναπληρωτών θα επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο. Η αντικειμενικότητα του υπάρχοντος συστήματος είναι αναμφισβήτητη και αυτός είναι και ο λόγος που το υπερασπίζεται τόσο η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ όσο και οι ίδιοι οι αναπληρωτές. Περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν. Η ανατροπή όμως των προϋποθέσεων μετά από την αναντίρρητη ομαλοποίηση της κατάστασης που επήλθε με τη ρύθμιση του 24μήνου μόνο αναστάτωση μπορεί να φέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα τη στιγμή που υπάρχουν πολύ σοβαρότερα προβλήματα που χρήζουν άμεσης παρέμβασης. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δυστυχώς στα πρώτα της βήματα αιφνιδιάζει τους εκπαιδευτικούς και υπονομεύει τις προσδοκίες τους.