Οφείλω να αναγνωρίσω ότι η προσπάθεια που γίνεται για την ενίσχυση των πανελληνίως εξεταζόμενων μαθημάτων στη Γ΄Λυκείου είναι σημαντική, ώστε στη δύσκολη αυτή περίοδο να υποστηριχθούν κατά το δυνατόν οι μαθητές που αντιμετωπίζουν την αδυναμία παρακολούθησης φροντιστηριακών μαθημάτων.
Η ύπαρξη εξάλλου του μαθήματος της πολιτικής παιδείας με τις συγκεκριμένες συνιστώσες, τόσο για την Α΄όσο και για τη Β΄Λυκείου, είναι στη σωστή κατεύθυνση, δεδομένης της επιτακτικής ανάγκης διαμόρφωσης πολιτών οι οποίοι θα είναι ενήμεροι για τις κοινωνικές διεργασίες, τους πολιτικούς θεσμούς και τα οικονομικά φαινόμενα, θα διδάσκονται τη σπουδαιότητα της κοινωνικής αλληλεγγύης και θα αντιμετωπίζουν κριτικά, στερεότυπα και προκαταλήψεις σε βάρος κοινωνικών ομάδων.
Ωστόσο, στην ομάδα προσανατολισμού οικονομικών-πολιτικών-κοινωνικών σπουδών, η υπεροχή των μαθηματικών (8 ώρες) έναντι των βασικών μαθημάτων που αντιστοιχούν στις σχολές προορισμού (6 ώρες έκαστο), μόνο σε παραδρομή θα μπορούσε να αποδοθεί.
Είναι απόλυτα κατανοητή η πρόθεση της εξοικείωσης των μαθητών με τις έννοιες της στατιστικής ως προαπαιτούμενες για την εκπαίδευσή τους στην έρευνα, όμως τα στοιχεία αυτά μπορούν να δοθούν σε σαφώς λιγότερες ώρες και να ενισχυθούν αντίστοιχα τα βασικά μαθήματα της ομάδας.
Λάβετε υπόψη ότι χωρίς προφανή λόγο, στη συγκεκριμένη ομάδα τα μαθηματικά καταλαμβάνουν τόσες ώρες όσες και στην ομάδα των θετικών επιστημών, αν όχι περισσότερες, αφού εκεί θα διδάσκονται εναλλακτικά προς τη βιολογία!
Με εκτίμηση,
Ά. Μπαφίτη, Κοινωνιολόγος, M.Ed.
Οφείλω να αναγνωρίσω ότι η προσπάθεια που γίνεται για την ενίσχυση των πανελληνίως εξεταζόμενων μαθημάτων στη Γ΄Λυκείου είναι σημαντική, ώστε στη δύσκολη αυτή περίοδο να υποστηριχθούν κατά το δυνατόν οι μαθητές που αντιμετωπίζουν την αδυναμία παρακολούθησης φροντιστηριακών μαθημάτων. Η ύπαρξη εξάλλου του μαθήματος της πολιτικής παιδείας με τις συγκεκριμένες συνιστώσες, τόσο για την Α΄όσο και για τη Β΄Λυκείου, είναι στη σωστή κατεύθυνση, δεδομένης της επιτακτικής ανάγκης διαμόρφωσης πολιτών οι οποίοι θα είναι ενήμεροι για τις κοινωνικές διεργασίες, τους πολιτικούς θεσμούς και τα οικονομικά φαινόμενα, θα διδάσκονται τη σπουδαιότητα της κοινωνικής αλληλεγγύης και θα αντιμετωπίζουν κριτικά, στερεότυπα και προκαταλήψεις σε βάρος κοινωνικών ομάδων. Ωστόσο, στην ομάδα προσανατολισμού οικονομικών-πολιτικών-κοινωνικών σπουδών, η υπεροχή των μαθηματικών (8 ώρες) έναντι των βασικών μαθημάτων που αντιστοιχούν στις σχολές προορισμού (6 ώρες έκαστο), μόνο σε παραδρομή θα μπορούσε να αποδοθεί. Είναι απόλυτα κατανοητή η πρόθεση της εξοικείωσης των μαθητών με τις έννοιες της στατιστικής ως προαπαιτούμενες για την εκπαίδευσή τους στην έρευνα, όμως τα στοιχεία αυτά μπορούν να δοθούν σε σαφώς λιγότερες ώρες και να ενισχυθούν αντίστοιχα τα βασικά μαθήματα της ομάδας. Λάβετε υπόψη ότι χωρίς προφανή λόγο, στη συγκεκριμένη ομάδα τα μαθηματικά καταλαμβάνουν τόσες ώρες όσες και στην ομάδα των θετικών επιστημών, αν όχι περισσότερες, αφού εκεί θα διδάσκονται εναλλακτικά προς τη βιολογία! Με εκτίμηση, Ά. Μπαφίτη, Κοινωνιολόγος, M.Ed.