Το Λύκειο πρέπει να προσφέρει ολόπλευρη και πολυσχιδή εκπαίδευση στους μαθητές. Αυτός είναι ο ρόλος του στη Β'θμια Εκπαίδευση. Δεν είναι σωστό να είναι συνδεδεμένο με την αποκλειστική προετοιμασία τους για τις Πανελλήνιες. Το ιδανικό θα ήταν να ολοκληρωνόταν στην Γ' Λυκείου και στη συνέχεια να υπήρχε ένας χρόνος αποκλειστικής προετοιμασίας για την κατεύθυνση που επιθυμεί ο κάθε υποψήφιος. Όπως βλέπουμε και στο μοντέλο της Φιλανδίας, αλλά και πολλών σύγχρονων ευρωπαικών χωρών, προσφέρονται όλων των ειδών τα μαθήματα ( κοινωνικές επιστήμες όπως ιστορία,θρησκευτικά, κοινωνιολογία,κ.α., ξένες γλώσσες και φυσικές επιστήμες όπως φυσική, χημεία κ.α.) γιατί πολύ απλά όλα τα μαθήματα είναι απαραίτητα για τη ψυχοσωματική ανάπτυξη του μαθητή. Είναι παράλογο να προσφέρονται μόνο τα μαθήματα που προετοιμάζουν τους μαθητές για τη μετέπειτα εισαγωγή τους στη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι μαθητές πρέπει στο λύκειο να ολοκληρώσουν την προσωπικότητά τους και αυτό γίνεται σωστά με την παροχή όλου του φάσματος των επιστημών στο μέτρο του εφικτού. Για αυτό και θεωρώ ότι είναι σωστή η προσθήκη της Φιλοσοφίας στη Β' Λυκείου από την άποψη ότι - αν διδαχθεί σωστά- βοηθά εξαιρετικά τους μαθητές να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη με έναν τρόπο μη τυποποιημένο. Στο ίδιο μήκος κύματος βαδίζουν και τα Θρησκευτικά, τα οποία στη Β' Λυκείου αναπτύσσουν σε βάθος το φαινόμενο της Θρησκείας στην παγκόσμια του διάσταση κάτι το οποίο δεν μπορεί να γίνει σε μικρότερες τάξεις για ευνόητους λόγους και στη Γ' αναπτύσσουν σοβαρά κοινωνικά και προσωπικά θέματα που απασχολούν όχι μόνο άμεσα τους μαθητές , αλλά και σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Ας μη ξεχνάμε ότι οι μαθητές εκτός από υποψήφιοι σπουδαστές είναι και νέοι άνθρωποι με προβληματισμούς και οράματα.Ευχαριστώ.
Το Λύκειο πρέπει να προσφέρει ολόπλευρη και πολυσχιδή εκπαίδευση στους μαθητές. Αυτός είναι ο ρόλος του στη Β'θμια Εκπαίδευση. Δεν είναι σωστό να είναι συνδεδεμένο με την αποκλειστική προετοιμασία τους για τις Πανελλήνιες. Το ιδανικό θα ήταν να ολοκληρωνόταν στην Γ' Λυκείου και στη συνέχεια να υπήρχε ένας χρόνος αποκλειστικής προετοιμασίας για την κατεύθυνση που επιθυμεί ο κάθε υποψήφιος. Όπως βλέπουμε και στο μοντέλο της Φιλανδίας, αλλά και πολλών σύγχρονων ευρωπαικών χωρών, προσφέρονται όλων των ειδών τα μαθήματα ( κοινωνικές επιστήμες όπως ιστορία,θρησκευτικά, κοινωνιολογία,κ.α., ξένες γλώσσες και φυσικές επιστήμες όπως φυσική, χημεία κ.α.) γιατί πολύ απλά όλα τα μαθήματα είναι απαραίτητα για τη ψυχοσωματική ανάπτυξη του μαθητή. Είναι παράλογο να προσφέρονται μόνο τα μαθήματα που προετοιμάζουν τους μαθητές για τη μετέπειτα εισαγωγή τους στη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι μαθητές πρέπει στο λύκειο να ολοκληρώσουν την προσωπικότητά τους και αυτό γίνεται σωστά με την παροχή όλου του φάσματος των επιστημών στο μέτρο του εφικτού. Για αυτό και θεωρώ ότι είναι σωστή η προσθήκη της Φιλοσοφίας στη Β' Λυκείου από την άποψη ότι - αν διδαχθεί σωστά- βοηθά εξαιρετικά τους μαθητές να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη με έναν τρόπο μη τυποποιημένο. Στο ίδιο μήκος κύματος βαδίζουν και τα Θρησκευτικά, τα οποία στη Β' Λυκείου αναπτύσσουν σε βάθος το φαινόμενο της Θρησκείας στην παγκόσμια του διάσταση κάτι το οποίο δεν μπορεί να γίνει σε μικρότερες τάξεις για ευνόητους λόγους και στη Γ' αναπτύσσουν σοβαρά κοινωνικά και προσωπικά θέματα που απασχολούν όχι μόνο άμεσα τους μαθητές , αλλά και σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Ας μη ξεχνάμε ότι οι μαθητές εκτός από υποψήφιοι σπουδαστές είναι και νέοι άνθρωποι με προβληματισμούς και οράματα.Ευχαριστώ.