Απαιτείται η λήψη καίριων μέτρων ενάντια στην υποβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας στο Λύκειο. Για ποιο «ψηφιακό» σχολείο μιλάμε, αν απουσιάζει το μάθημα της Πληροφορικής/Επιστήμης Υπολογιστών από το πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου;
Στο σχέδιο Νόμου για το Νέο Λύκειο, στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές, Τεχνολογικές Επιστήμες) απουσιάζει το μέχρι σήμερα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» (Α.Ε.Π.Π.) της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου. Το μάθημα αυτό καλλιεργεί ικανότητες αλγοριθμικής και αναλυτικής σκέψης, αλλά και προσφέρει την προαπαιτούμενη γνώση για την απρόσκοπτη συνέχεια των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στα δεκάδες Τμήματα Πληροφορικής Α.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι. και τις Πολυτεχνικές σχολές. Οι φοιτητές των Τμημάτων Πληροφορικής, που πέρασαν στις σχολές από τη Θετική Κατεύθυνση και δεν είχαν διδαχθεί ποτέ το μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» κατά γενική ομολογία, αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των πανεπιστημιακών μαθημάτων.
Αποτελεί αναγκαιότητα:
• η αναβάθμιση της διδασκαλίας της Πληροφορικής/Επιστήμης Υπολογιστών στο Λύκειο και η αποτροπή του «ψηφιακού αναλφαβητισμού».
• η ύπαρξη Πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος Πληροφορικής/Επιστήμης Υπολογιστών για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προκειμένου οι μαθητές/τριες να μπορούν να συνεχίζουν κανονικά τις σπουδές τους στα Τμήματα Πληροφορικής.
• η εισαγωγή μαθήματος Πληροφορικής/Επιστήμης Υπολογιστών τόσο στη Β’ όσο και στη Γ’ Λυκείου ως μάθημα γενικής παιδείας ή έστω μάθημα επιλογής.
Απαιτείται η λήψη καίριων μέτρων ενάντια στην υποβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας στο Λύκειο. Για ποιο «ψηφιακό» σχολείο μιλάμε, αν απουσιάζει το μάθημα της Πληροφορικής/Επιστήμης Υπολογιστών από το πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου; Στο σχέδιο Νόμου για το Νέο Λύκειο, στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές, Τεχνολογικές Επιστήμες) απουσιάζει το μέχρι σήμερα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» (Α.Ε.Π.Π.) της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου. Το μάθημα αυτό καλλιεργεί ικανότητες αλγοριθμικής και αναλυτικής σκέψης, αλλά και προσφέρει την προαπαιτούμενη γνώση για την απρόσκοπτη συνέχεια των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στα δεκάδες Τμήματα Πληροφορικής Α.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι. και τις Πολυτεχνικές σχολές. Οι φοιτητές των Τμημάτων Πληροφορικής, που πέρασαν στις σχολές από τη Θετική Κατεύθυνση και δεν είχαν διδαχθεί ποτέ το μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» κατά γενική ομολογία, αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των πανεπιστημιακών μαθημάτων. Αποτελεί αναγκαιότητα: • η αναβάθμιση της διδασκαλίας της Πληροφορικής/Επιστήμης Υπολογιστών στο Λύκειο και η αποτροπή του «ψηφιακού αναλφαβητισμού». • η ύπαρξη Πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος Πληροφορικής/Επιστήμης Υπολογιστών για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προκειμένου οι μαθητές/τριες να μπορούν να συνεχίζουν κανονικά τις σπουδές τους στα Τμήματα Πληροφορικής. • η εισαγωγή μαθήματος Πληροφορικής/Επιστήμης Υπολογιστών τόσο στη Β’ όσο και στη Γ’ Λυκείου ως μάθημα γενικής παιδείας ή έστω μάθημα επιλογής.