Θέλω να εκφράσω την ικανοποίησή μου για την εισαγωγή του του μαθήματος Πολιτική Παιδεία ως μάθημα γενικής παιδείας στο Νέο Λύκειο.Η Εκπαίδευση για τη Δημοκρατική Πολιτεία, , αποτελεί μια
μακροχρόνια επένδυση για τον πολίτη-μαθητή, αφού με όλες τις τυπικές και άτυπεςδράσεις θα τον καταστήσει ενεργό, πληροφορημένο, υπεύθυνο,
προικισμένο με δημοκρατικές ικανότητες πολίτη, σε μια εποχή όπου ακραία πολιτικά φαινόμενα εμφανίστηκαν.Η ενεργός πολιτότητα, στην εποχή των παγκόσμιων κρίσεων αποτελεί μια αναγκαιότητα.Οι ιδιαίτερα δύσκολεσ συνθήκες έχουν ανοίξει το δρόμο για τον ενεργό πολίτη, ο οποίος δυναμικά και κριτικά, συμμετέχει τόσο σε επίπεδο λήψης, όσο και σε επίπεδο εφαρμογής των αποφάσεων, σε όλα όσα τον αφορούν και καθορίζουν το παρόν, αλλά κύρια το μέλλον του.
Καθοριστικός είναι πιστεύω ο ρόλος της εκπαίδευσης, και δει της
Πολιτικής Παιδέιας στην κατεύθυνση της καλλιέργειας δεξιοτήτων
ενεργούς πολιτότητας.
Ας επιδιώξουμε μια εκπαίδευση για τον αυριανό πολίτη που να διαφοροποιεί τους παρόντες κοινωνικούς διακανονισμούς οι οποία σαφέστατα δυσλειτουργούν-αλλιώτικα δε θα αντιμετωπίζαμε την πολυεπίπεδη κρίση την οποία αντιμετωπίζουμε-
και να αλλάζει τον τρόπο που οι πολίτες κατανοούν και αντιμετωπίζουν τα διάφορακοινωνικά ινστιτούτα.
Πώς όμως το πετυχαίνουμε αυτό; Εκείνο που σαφέστατα χρειάζεται είναι οι μαθητέςνα αναπτύξουν μέσα από την εκπαίδευση αξίες και δεξιότητες απαραίτητες για τον ενεργό πολίτη. Δεξιότητες και αξίες που θα εμπεδωθούν μέσα από τη συντονισμένηδουλειά του σχολείου, των γονιών και της κοινότητας. Η συμμετοχή για την επίλυσησυγκεκριμένου προβλήματος, φτιαχτού ή πραγματικού, προσφέρει στους μαθητές
δεξιότητες που βρίσκουν εφαρμογή σε άλλες πιο πολύπλοκες περιπτώσεις και άλλα περιεχόμενα, φτάνει στην πορεία να ενθαρρύνονται να συζητήσουν, να αμφισβητήσουν και να κριτικάρουν τις υπάρχουσες καταστάσεις.
Δεν επιζητούμε από τους μαθητές μας να γίνουν ικανοί απλά να διεκδικούν τα κοινωνικά τους δικαιώματα αλλά τα δικαιώματα τους ως πολίτες. Εξάλλου αυτό είναι που διακρίνει τους ενεργούς από τους παθητικούς πολίτες.
Εξάλλου δεν είναι τυχαίο ότι το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας κατά τη διάρκεια της δικτατορίας απαγορεύτηκε να διδάσκεται.
Θέλω να εκφράσω την ικανοποίησή μου για την εισαγωγή του του μαθήματος Πολιτική Παιδεία ως μάθημα γενικής παιδείας στο Νέο Λύκειο.Η Εκπαίδευση για τη Δημοκρατική Πολιτεία, , αποτελεί μια μακροχρόνια επένδυση για τον πολίτη-μαθητή, αφού με όλες τις τυπικές και άτυπεςδράσεις θα τον καταστήσει ενεργό, πληροφορημένο, υπεύθυνο, προικισμένο με δημοκρατικές ικανότητες πολίτη, σε μια εποχή όπου ακραία πολιτικά φαινόμενα εμφανίστηκαν.Η ενεργός πολιτότητα, στην εποχή των παγκόσμιων κρίσεων αποτελεί μια αναγκαιότητα.Οι ιδιαίτερα δύσκολεσ συνθήκες έχουν ανοίξει το δρόμο για τον ενεργό πολίτη, ο οποίος δυναμικά και κριτικά, συμμετέχει τόσο σε επίπεδο λήψης, όσο και σε επίπεδο εφαρμογής των αποφάσεων, σε όλα όσα τον αφορούν και καθορίζουν το παρόν, αλλά κύρια το μέλλον του. Καθοριστικός είναι πιστεύω ο ρόλος της εκπαίδευσης, και δει της Πολιτικής Παιδέιας στην κατεύθυνση της καλλιέργειας δεξιοτήτων ενεργούς πολιτότητας. Ας επιδιώξουμε μια εκπαίδευση για τον αυριανό πολίτη που να διαφοροποιεί τους παρόντες κοινωνικούς διακανονισμούς οι οποία σαφέστατα δυσλειτουργούν-αλλιώτικα δε θα αντιμετωπίζαμε την πολυεπίπεδη κρίση την οποία αντιμετωπίζουμε- και να αλλάζει τον τρόπο που οι πολίτες κατανοούν και αντιμετωπίζουν τα διάφορακοινωνικά ινστιτούτα. Πώς όμως το πετυχαίνουμε αυτό; Εκείνο που σαφέστατα χρειάζεται είναι οι μαθητέςνα αναπτύξουν μέσα από την εκπαίδευση αξίες και δεξιότητες απαραίτητες για τον ενεργό πολίτη. Δεξιότητες και αξίες που θα εμπεδωθούν μέσα από τη συντονισμένηδουλειά του σχολείου, των γονιών και της κοινότητας. Η συμμετοχή για την επίλυσησυγκεκριμένου προβλήματος, φτιαχτού ή πραγματικού, προσφέρει στους μαθητές δεξιότητες που βρίσκουν εφαρμογή σε άλλες πιο πολύπλοκες περιπτώσεις και άλλα περιεχόμενα, φτάνει στην πορεία να ενθαρρύνονται να συζητήσουν, να αμφισβητήσουν και να κριτικάρουν τις υπάρχουσες καταστάσεις. Δεν επιζητούμε από τους μαθητές μας να γίνουν ικανοί απλά να διεκδικούν τα κοινωνικά τους δικαιώματα αλλά τα δικαιώματα τους ως πολίτες. Εξάλλου αυτό είναι που διακρίνει τους ενεργούς από τους παθητικούς πολίτες. Εξάλλου δεν είναι τυχαίο ότι το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας κατά τη διάρκεια της δικτατορίας απαγορεύτηκε να διδάσκεται.