Κύριε Υπουργέ,
Το νέο σχέδιο νόμου που κατατέθηκε χρήζει αρκετών διορθώσεων ώστε να καταστεί λειτουργικό και προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας.
Κατ΄αρχάς η εξέταση των μαθητών σε 4 μαθήματα αποτελεί ένα παλιό και ξεπερασμένο σύστημα που δεν παράγει μαθητές με πολλαπλά ενδιαφέροντα και δεξιότητες, προσόντα που θα πρέπει να διαθέτει κάθε οιλοκληρωμένη προσωπικότητα. Η δική μου πρόταση είναι να εξετάζονται οι μαθητές σε περισσότερα μαθήματα γενικής παιδείας όπως π.χ. εφαρμογές η/υ, β΄ ξένη γλώσσα, μαθήματα τέχνης, κ.α., και η ερευνητική εργασία να αποτελεί τμήμα του τελικού βαθμού κάθε μαθήματος. Αυτό εφαρμόζεται σε χώρες όπου φημίζονται για το επίπεδο των σπουδών τους (Αγγλία).
Σε ότι αφορά τις ώρες των μαθημάτων που διδάσκονται στο γενικό Λύκειο, δίνεται μονομέρεια προς συγκεκριμένα μαθήματα (π.χ. φυσική, χημεία, αρχαία, ιστορία, οικονομικά- πολιτικές επιστήμες),πολλά απο τα οποία τα έχουν ήδη διδαχθεί στο γυμνάσιο, ενώ απουσιάζουν μαθήματα γενικής παιδείας. Ακόμα και στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν μαθήματα γενικής παιδείας, πόσο μάλλον στο Λύκειο όπου πρέπει πρωτίστως να παρέχεται γενική μόρφωση και εκπαίδευση. Η Δευτεροβάθμια εκαπαίδευση δεν θα πρέπει να αποτελεί πεδίο μάχης ειδικοτήτων με τελικό χαμένο το μαθητή. Ας σκεφτούμε πρώτα τον μαθητή.
Κύριε Υπουργέ, Το νέο σχέδιο νόμου που κατατέθηκε χρήζει αρκετών διορθώσεων ώστε να καταστεί λειτουργικό και προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας. Κατ΄αρχάς η εξέταση των μαθητών σε 4 μαθήματα αποτελεί ένα παλιό και ξεπερασμένο σύστημα που δεν παράγει μαθητές με πολλαπλά ενδιαφέροντα και δεξιότητες, προσόντα που θα πρέπει να διαθέτει κάθε οιλοκληρωμένη προσωπικότητα. Η δική μου πρόταση είναι να εξετάζονται οι μαθητές σε περισσότερα μαθήματα γενικής παιδείας όπως π.χ. εφαρμογές η/υ, β΄ ξένη γλώσσα, μαθήματα τέχνης, κ.α., και η ερευνητική εργασία να αποτελεί τμήμα του τελικού βαθμού κάθε μαθήματος. Αυτό εφαρμόζεται σε χώρες όπου φημίζονται για το επίπεδο των σπουδών τους (Αγγλία). Σε ότι αφορά τις ώρες των μαθημάτων που διδάσκονται στο γενικό Λύκειο, δίνεται μονομέρεια προς συγκεκριμένα μαθήματα (π.χ. φυσική, χημεία, αρχαία, ιστορία, οικονομικά- πολιτικές επιστήμες),πολλά απο τα οποία τα έχουν ήδη διδαχθεί στο γυμνάσιο, ενώ απουσιάζουν μαθήματα γενικής παιδείας. Ακόμα και στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν μαθήματα γενικής παιδείας, πόσο μάλλον στο Λύκειο όπου πρέπει πρωτίστως να παρέχεται γενική μόρφωση και εκπαίδευση. Η Δευτεροβάθμια εκαπαίδευση δεν θα πρέπει να αποτελεί πεδίο μάχης ειδικοτήτων με τελικό χαμένο το μαθητή. Ας σκεφτούμε πρώτα τον μαθητή.