Αδυναμία αποτελεί η απουσία μαθημάτων επιλογής στη Β και Γ λυκείου καθώς και η κατάργηση του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας από τις Πανελλήνιες εξετάσεις.
Επίσης,η υποβάθμιση της Ερευνητικής Εργασίας (κατάργηση από τη Β λυκείου και ατολμία για συνέχισή της στη Γ Λυκειου, όπως αρχικά προβλεπόταν)δεν επιτρέπει την ενθάρρυνση κανενός ποιοτικού άλματος στην εκπαιδευτική μας πραγματικότητα.
Το πρόγραμμα σπουδών και η γενικότερη φιλοσοφία του Νέου Λυκείου, το καθιστά ένα απελπιστικά «κλειστό σύστημα», που δεν αφήνει περιθώρια για τη σύνδεσή του με τις πραγματικές ανάγκες της ζωής. Δεν φαίνεται, επίσης, να υπηρετεί κανένα ανώτερο παιδαγωγικό ή κοινωνικό όραμα.
Αναγκαίο είναι να προηγηθεί, για ένα χρόνο τουλάχιστον, πιλοτική εφαρμογή, σε επαρκές και σταθμισμένο δείγμα σχολικών μονάδων, να αξιολογηθούν τα αποτελέσματα και στη συνέχεια, αφού διαγνωστούν από την πράξη οι αδυναμίες του, να προχωρήσει η γενικευμένη εφαρμογή του και αφού θα έχει, με την πιλοτική εφαρμογή, δημιουργηθεί οι απαραίτητες υποστηρικτικές δράσεις όπως: προγράμματα σπουδών, οριοθέτηση μεθόδων διδασκαλίας, επιμόρφωση εκπαιδευτικών...
Αδυναμία αποτελεί η απουσία μαθημάτων επιλογής στη Β και Γ λυκείου καθώς και η κατάργηση του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας από τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Επίσης,η υποβάθμιση της Ερευνητικής Εργασίας (κατάργηση από τη Β λυκείου και ατολμία για συνέχισή της στη Γ Λυκειου, όπως αρχικά προβλεπόταν)δεν επιτρέπει την ενθάρρυνση κανενός ποιοτικού άλματος στην εκπαιδευτική μας πραγματικότητα. Το πρόγραμμα σπουδών και η γενικότερη φιλοσοφία του Νέου Λυκείου, το καθιστά ένα απελπιστικά «κλειστό σύστημα», που δεν αφήνει περιθώρια για τη σύνδεσή του με τις πραγματικές ανάγκες της ζωής. Δεν φαίνεται, επίσης, να υπηρετεί κανένα ανώτερο παιδαγωγικό ή κοινωνικό όραμα. Αναγκαίο είναι να προηγηθεί, για ένα χρόνο τουλάχιστον, πιλοτική εφαρμογή, σε επαρκές και σταθμισμένο δείγμα σχολικών μονάδων, να αξιολογηθούν τα αποτελέσματα και στη συνέχεια, αφού διαγνωστούν από την πράξη οι αδυναμίες του, να προχωρήσει η γενικευμένη εφαρμογή του και αφού θα έχει, με την πιλοτική εφαρμογή, δημιουργηθεί οι απαραίτητες υποστηρικτικές δράσεις όπως: προγράμματα σπουδών, οριοθέτηση μεθόδων διδασκαλίας, επιμόρφωση εκπαιδευτικών...