Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη at | 27 Νοεμβρίου 2009, 16:55
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κα Υπουργέ, Κατ’ αρχάς συγχαρητήρια για την δημόσια διαβούλευση των προτάσεων για την Παιδεία. Δεν έχουμε συνηθίσει σε τέτοιες κινήσεις και πρέπει να πω ότι εξεπλάγην ευχάριστα. Αρκεί η κίνησή σας αυτή να είναι ουσιαστική (που σημαίνει ότι θα λάβετε υπόψη αυτά που θα ειπωθούν) και όχι ένα επικοινωνιακό κόλπο. Η γυναίκα μου είναι νηπιαγωγός και αυτή τη στιγμή εργάζεται ως αναπληρώτρια για τρίτη χρονιά, έχοντας δώσει τέσσερεις φορές ΑΣΕΠ. Επιτυχούσα ήταν το 2006 και το 2008 και οι επιτυχίες της αυτές της έδωσαν το δικαίωμα να εργαστεί ως αναπληρώτρια για τρία συνεχή χρόνια. Θεωρητικά, και βάση αυτών που γενικά έχετε εκφράσει, τη νέα χρονιά θα είναι μπορέσει να διοριστεί ως μόνιμη (?). Στην ίδια ή παρόμοια κατάσταση είναι πάρα πολύ εκπαιδευτικοί, οι οποίοι ακολουθώντας τους νόμους που θέσπισε το Ελληνικό Κράτος, προγραμμάτισαν τη ζωή τους και περιμένουν να αποκτήσουν μια σταθερή εργασία. Θεωρώ ότι όλοι όσοι έχουν ακολουθήσει τη διαδικασία που ισχύει μέχρι σήμερα θα πρέπει σταδιακά να απορροφηθούν ως μόνιμο προσωπικό. Όχι σε μια χρονιά ή δύο, αν δεν υπάρχει η δυνατότητα αλλά για όσο καιρό χρειαστεί. Δεν μπορεί να αλλάζει η ζωή των Ελλήνων με την αλλαγή Κυβέρνησης ή Υπουργού. Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που εργάζονται αυτή τη στιγμή ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι, έχουν διαβάσει ώρες για να δώσουν εξετάσεις στο “αξιοκρατικό” ΑΣΕΠ (στον οποίο οι απαντήσεις των ερωτήσεων το 2008 βγήκαν μετά από 20 μέρες από το διαγωνισμό, ενώ θα έπρεπε να βγουν αμέσως μετά τη λήξη του διαγωνισμού), έχουν φύγει μακριά από τις οικογένειές τους ή ταξιδεύουν ώρες καθημερινά για να πάνε στη δουλειά τους, για να μαζέψουν κάποια μόρια και προετοιμάζονται σχεδόν καθημερινά για να μπορούν να ανταπεξέρχονται στο καθημερινό τους λειτούργημα. Άλλωστε τόσο άδικο και κακό είναι το υπάρχον σύστημα ? Τουλάχιστον για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, την οποία παρακολουθώ, η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών εργάζονται και γιατί έχουν προϋπηρεσία και γιατί έχουν πετύχει σε κάποιο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Οι προσλήψεις λόγω ”κονέ” και “από το παράθυρο” αποτελούν την εξαίρεση και όχι τον κανόνα και κατά τη γνώμη μου θα συνεχίσουν να υπάρχουν σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, όποιο σύστημα και να ακολουθηθεί. Ο σκοπός είναι να βελτιωθεί το υπάρχον σύστημα, το οποίο πιστεύω ότι είναι γενικά αποδεκτό και να μειωθούν ακόμα περισσότερο οι εξαιρέσεις του κανόνα.