Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Γαλλικής Γλώσσας εκφράζουμε τη βαθύτατη ανησυχία μας και τον προβληματισμό μας για την κατάργηση της δυνατότητας εκμάθησης δύο (2) ξένων γλωσσών στο Νέο Λύκειο και τη διαφαινόμενη, εν νέου, συρρίκνωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της Γαλλικής ως 2ης ξένης γλώσσας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Στο σχέδιο νόμου για το Νέο Λύκειο που δημοσιεύθηκε δεν διασφαλίζεται η συνέχιση της εκμάθησης της Γαλλικής Γλώσσας από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Λυκείου με αποτέλεσμα να μην ολοκληρώνονται οι απαιτούμενες ώρες διδασκαλίας (600 ώρες) για την απόκτηση του βασικού επιπέδου γλωσσομάθειας (Επίπεδο Β2 – Καλή Γνώση) σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κλίμακα του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Ξ.Γ. (ΚΕΠΑ), στη μελέτη του Τμήματος Σύγχρονων Γλωσσών του Συμβουλίου της Ευρώπης, καθώς και στο Νέο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις ξένες γλώσσες, που εφαρμόζεται στα Πιλοτικά Σχολεία ήδη από το Σχολικό Έτος 2011-2012. (Τα στοιχεία εκτίθενται αναλυτικά σε πρόσφατη επιστολή που αποστείλαμε στο Γραφείο Έρευνας, Σχεδιασμού και Εφαρμογών Α & Β του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις 29/04/2013.)
Σύμφωνα με το προς διαβούλευση κείμενο του σχεδίου νόμου Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, δεν έχουν ληφθεί υπόψη οι προτάσεις των Σχολικών Συμβούλων Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας που αφορούσαν αφενός μεν στη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας από την Δ’ Δημοτικού, αφετέρου δε στην τρίωρη διδασκαλία του μαθήματος στο Γυμνάσιο, καθώς και στην υποχρεωτική συνέχιση της 2ης ξένης γλώσσας στο Λύκειο. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μη γίνεται πράξη στη χώρα μας η υποχρέωση που έχει αναληφθεί από το 2001 από όλες τις χώρες μέλη της Ε.Ε. με τη δέσμευση των αρχηγών κρατών να παρέχουν στον μαθητή τη δυνατότητα να μιλάει δύο (2) ξένες γλώσσες στο τέλος της υποχρεωτικής του εκπαίδευσης.
Επιπλέον, ένα σύγχρονο απολυτήριο Λυκείου με σαφή ένδειξη του επιπέδου γλωσσομάθειας σε δύο ξένες γλώσσες αποτελεί προστιθέμενη αξία για τους μαθητές μας και καθίσταται ανταγωνιστικό στις απαιτήσεις του χώρου των επιστημών και της αγοράς εργασίας.
Για τους λόγους αυτούς, υποστηρίζουμε τις προαναφερθείσες αρχικές μας προτάσεις.
Oι Σχολικοί Σύμβουλοι Γαλλικής, πιστεύοντας ακράδαντα ότι οι ξένες γλώσσες πρέπει να διδάσκονται και να πιστοποιούνται εντός του Δημόσιου Σχολείου και ότι η ξενόγλωσση εκπαίδευση είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων ανεξαιρέτως των μαθητών, κάνουμε έκκληση προς όλους τους αρμόδιους να επανεξετάσουν το σχεδιασμό ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και συνεχή διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στο Δημόσιο Σχολείο.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Γαλλικής
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Γαλλικής Γλώσσας εκφράζουμε τη βαθύτατη ανησυχία μας και τον προβληματισμό μας για την κατάργηση της δυνατότητας εκμάθησης δύο (2) ξένων γλωσσών στο Νέο Λύκειο και τη διαφαινόμενη, εν νέου, συρρίκνωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της Γαλλικής ως 2ης ξένης γλώσσας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στο σχέδιο νόμου για το Νέο Λύκειο που δημοσιεύθηκε δεν διασφαλίζεται η συνέχιση της εκμάθησης της Γαλλικής Γλώσσας από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Λυκείου με αποτέλεσμα να μην ολοκληρώνονται οι απαιτούμενες ώρες διδασκαλίας (600 ώρες) για την απόκτηση του βασικού επιπέδου γλωσσομάθειας (Επίπεδο Β2 – Καλή Γνώση) σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κλίμακα του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Ξ.Γ. (ΚΕΠΑ), στη μελέτη του Τμήματος Σύγχρονων Γλωσσών του Συμβουλίου της Ευρώπης, καθώς και στο Νέο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις ξένες γλώσσες, που εφαρμόζεται στα Πιλοτικά Σχολεία ήδη από το Σχολικό Έτος 2011-2012. (Τα στοιχεία εκτίθενται αναλυτικά σε πρόσφατη επιστολή που αποστείλαμε στο Γραφείο Έρευνας, Σχεδιασμού και Εφαρμογών Α & Β του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις 29/04/2013.) Σύμφωνα με το προς διαβούλευση κείμενο του σχεδίου νόμου Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, δεν έχουν ληφθεί υπόψη οι προτάσεις των Σχολικών Συμβούλων Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας που αφορούσαν αφενός μεν στη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας από την Δ’ Δημοτικού, αφετέρου δε στην τρίωρη διδασκαλία του μαθήματος στο Γυμνάσιο, καθώς και στην υποχρεωτική συνέχιση της 2ης ξένης γλώσσας στο Λύκειο. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μη γίνεται πράξη στη χώρα μας η υποχρέωση που έχει αναληφθεί από το 2001 από όλες τις χώρες μέλη της Ε.Ε. με τη δέσμευση των αρχηγών κρατών να παρέχουν στον μαθητή τη δυνατότητα να μιλάει δύο (2) ξένες γλώσσες στο τέλος της υποχρεωτικής του εκπαίδευσης. Επιπλέον, ένα σύγχρονο απολυτήριο Λυκείου με σαφή ένδειξη του επιπέδου γλωσσομάθειας σε δύο ξένες γλώσσες αποτελεί προστιθέμενη αξία για τους μαθητές μας και καθίσταται ανταγωνιστικό στις απαιτήσεις του χώρου των επιστημών και της αγοράς εργασίας. Για τους λόγους αυτούς, υποστηρίζουμε τις προαναφερθείσες αρχικές μας προτάσεις. Oι Σχολικοί Σύμβουλοι Γαλλικής, πιστεύοντας ακράδαντα ότι οι ξένες γλώσσες πρέπει να διδάσκονται και να πιστοποιούνται εντός του Δημόσιου Σχολείου και ότι η ξενόγλωσση εκπαίδευση είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων ανεξαιρέτως των μαθητών, κάνουμε έκκληση προς όλους τους αρμόδιους να επανεξετάσουν το σχεδιασμό ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και συνεχή διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στο Δημόσιο Σχολείο. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Γαλλικής