Συμφωνώ για την Πληροφορική, όμως εγώ θα ήθελα να αναφερθώ στο θέμα της Β' ξένης γλώσσας.
Δεν ξέρω αν έχει γίνει αντιληπτό ότι ενώ υπήρχε η δυνατότητα διδασκαλίας της ως μάθημα επιλογής στο προηγούμενο αναλυτικό πρόγραμμα, στο Νέο Λύκειο η δυνατότητα αυτή δεν υπάρχει. Η επιλογή μεταξύ Αγγλικών, Γαλλικών και Γερμανικών ουσιαστικά δεν υφίσταται, καθώς τα παιδιά στη συντριπτική πλειοψηφία τους επιλέγουν τα Αγγλικά, και εμβαθύνουν στην Α' ξένη γλώσσα, αφήνοντας τη Β'ξένη γλώσσα σε επίπεδο γυμνασίου (στην καλύτερη περίπτωση Α2 επίπεδο).
Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να υπάρχει διακριτό μάθημα Β'ξένης γλώσσας (Γερμανικά, Γαλλικά, Ισπανικά ή Ιταλικά), έστω και ως μάθημα επιλογής για αυτούς που θέλουν να φτάσουν σε επίπεδο Β2-lower και να το πιστοποιήσουν μάλιστα μέσω του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας) καθώς και για αυτούς που θέλουν να το δώσουν ως Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Το ίδιο θέμα εξάλλου τίθεται και με το Σχέδιο.
Όταν μιλάμε για μεταρρύθμιση, θα πρέπει να στοχεύουμε σε αλλαγές που θα κάνουν το απολυτήριο Λυκείου περισσότερο ανταγωνίσιμο με τα αντίστοιχα του εξωτερικού και με γνώσεις που απαιτούνται από τα σύγχρονα επαγγελματικά δεδομένα και ανάγκες. Γι'αυτό επιβάλλεται και η ύπαρξη της Πληροφορικής και της Β'ξένης γλώσσας στο αναλυτικό πρόγραμμα του Νέου Λυκείου.
Συμφωνώ για την Πληροφορική, όμως εγώ θα ήθελα να αναφερθώ στο θέμα της Β' ξένης γλώσσας. Δεν ξέρω αν έχει γίνει αντιληπτό ότι ενώ υπήρχε η δυνατότητα διδασκαλίας της ως μάθημα επιλογής στο προηγούμενο αναλυτικό πρόγραμμα, στο Νέο Λύκειο η δυνατότητα αυτή δεν υπάρχει. Η επιλογή μεταξύ Αγγλικών, Γαλλικών και Γερμανικών ουσιαστικά δεν υφίσταται, καθώς τα παιδιά στη συντριπτική πλειοψηφία τους επιλέγουν τα Αγγλικά, και εμβαθύνουν στην Α' ξένη γλώσσα, αφήνοντας τη Β'ξένη γλώσσα σε επίπεδο γυμνασίου (στην καλύτερη περίπτωση Α2 επίπεδο). Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να υπάρχει διακριτό μάθημα Β'ξένης γλώσσας (Γερμανικά, Γαλλικά, Ισπανικά ή Ιταλικά), έστω και ως μάθημα επιλογής για αυτούς που θέλουν να φτάσουν σε επίπεδο Β2-lower και να το πιστοποιήσουν μάλιστα μέσω του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας) καθώς και για αυτούς που θέλουν να το δώσουν ως Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Το ίδιο θέμα εξάλλου τίθεται και με το Σχέδιο. Όταν μιλάμε για μεταρρύθμιση, θα πρέπει να στοχεύουμε σε αλλαγές που θα κάνουν το απολυτήριο Λυκείου περισσότερο ανταγωνίσιμο με τα αντίστοιχα του εξωτερικού και με γνώσεις που απαιτούνται από τα σύγχρονα επαγγελματικά δεδομένα και ανάγκες. Γι'αυτό επιβάλλεται και η ύπαρξη της Πληροφορικής και της Β'ξένης γλώσσας στο αναλυτικό πρόγραμμα του Νέου Λυκείου.