Καλησπέρα σας.
Θα ήθελα να εκφράσω ορισμένες σκέψεις ως καθηγητής Βιολογίας διορισμένος στα δημόσια σχολεία από το 2003 και με σχετική προϋπηρεσία και στον ιδιωτικό τομέα. Αν και θα μπορούσε κάποιος να κάνει δεκάδες παρατηρήσεις σχετικά με το Σχέδιο Νόμου, θα αρκεστώ σε λίγες από τις πιο σημαντικές, ελπίζοντας κάποιος υπεύθυνος να τις διαβάσει και να προβληματιστεί:
1. Αν ο βασικός στόχος είναι να χτυπηθεί η παραπαιδεία όπως νομίζω συμφωνούν όλοι, αυτό θα πρέπει να γίνει όχι μόνο στη Γ΄ Λυκείου αλλά σε όλες τις τάξεις. Ως Βιολόγος και εκπαιδευτικός όμως δεν μπορώ να καταλάβω πώς είναι δυνατόν για ένα μάθημα που αφιερώνονται 8 ώρες την εβδομάδα στη Γ΄ Λυκείου να αφιερώνεται μόλις 1 (!!!) ώρα σε Α΄ και Β΄ Λυκείου. Χωρίς να κουράζω με αναφορές στην τεράστια σημασία της ενημέρωσης γύρω από τη Βιολογία και τους σύγχρονους κλάδους της (Βιοτεχνολογία, Μοριακή Γενετική, Ανοσολογία, Οικολογία, Εξέλιξη κτλ) για τους νέους πολίτες του 21ου αιώνα και την παγκόσμια αναγνώριση της ως της ταχύτερα αναπτυσσόμενης επιστήμης (οι γνώσεις μας πλέον για τους ζωντανούς οργανισμούς και το χειρισμό του γενετικού τους υλικού είναι εκτός κάθε προσδοκίας), απλά θα πω ότι δείχνει προχειρότητα ο καταρτισμός ενός ωρολόγιου αναλυτικού προγράμματος που οκταπλασιάζει (!!!) τις ώρες ενός μαθήματος από τη μία τάξη στην άλλη. Προφανώς ως ένα από τα σημαντικότερα εφόδια για μία σύγχρονη και ολοκληρωμένη παιδεία ενός εφήβου η Βιολογία θα έπρεπε να διδάσκεται τουλάχιστον 2 ώρες είτε στη Α΄ είτε στη Β΄ Λυκείου. Άλλωστε οι αντικειμενικά καλύτεροι μαθητές που στοχεύουν στην Ιατρική και σε συναφείς σχολές θα πρέπει να έχουν αποκτήσει ήδη ένα υψηλό επίπεδο γνώσεων Βιολογίας πριν τη Γ΄ Λυκείου για την καλύτερη αντιμετώπιση της παραπαιδείας (δείτε για παράδειγμα πώς κλιμακώνονται ανάμεσα στις Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου οι ώρες άλλων σημαντικών μαθημάτων, όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική ή τα Αρχαία).
2.Είναι απαραίτητη η διδασκαλία και εξέταση σε πανελλήνιο επίπεδο της επιστήμης της Πληροφορικής στη Γ΄ Λυκείου τουλάχιστον για όσους μαθητές θα εισαχθούν στα αντίστοιχα τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Θεωρώ αδιανόητο να εισάγεται κάποιος σε τμήμα Πληροφορικής έχοντας π.χ. γνώσεις Χημείας αλλά όχι Προγραμματισμού ... Μου θυμίζει έναν παραλογισμό του συστήματος των δεσμών όταν κατά την εισαγωγή μου στο τμήμα Βιολογίας το 1994 μέσω της Β΄ Δέσμης και έχοντας διαγωνιστεί ο ίδιος και στο μάθημα της Βιολογίας, συνάντησα συμφοιτητές μου που είχαν περάσει την ίδια χρονιά στο τμήμα Βιολογίας μέσω της Α΄ Δέσμης χωρίς να έχουν διαγωνιστεί στη Βιολογία αλλά στα Μαθηματικά ...
3.Θεωρώ παιδαγωγικά απαραίτητο και χρήσιμο όχι μόνο για τη σωματική αλλά και την ψυχική υγεία των εφήβων να περιλαμβάνονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα περισσότερες ώρες φυσικής αγωγής (τουλάχιστον 2 κάθε εβδομάδα σε κάθε τάξη), καθώς επίσης να υπάρχουν και καλλιτεχνικά μαθήματα όπως π.χ. η μουσική τουλάχιστον στις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου. Το πόσο σημαντική είναι η διατήρηση της ψυχικής και πνευματικής υγείας αλλά και της φυσικής κατάστασης των εφήβων και το πόσο θετικά μπορούν αυτά να συνεισφέρουν και στις επιδόσεις τους στο διάβασμα και στη συγκρότηση τους σε ώριμους πολίτες νομίζω μπορεί να το αντιληφθεί οποιοσδήποτε ασχολείται με την παιδεία των νέων και δε θα κουράσω με επιχειρήματα ...
Χωρίς να αναφερθώ και σε πολλά άλλα ζητήματα που προκύπτουν από το Σχέδιο Νόμου και με τα οποία διαφωνώ, σας χαιρετώ και ελπίζω τουλάχιστον αυτά τα 3 θέματα που έθιξα να προβληματίσουν τους αρμόδιους και να γίνουν βελτιώσεις. Θεωρώ ότι όλοι μας πασχίζουμε και ενδιαφερόμαστε για ένα καλύτερο Εκπαιδευτικό Σύστημα.
Καλησπέρα σας. Θα ήθελα να εκφράσω ορισμένες σκέψεις ως καθηγητής Βιολογίας διορισμένος στα δημόσια σχολεία από το 2003 και με σχετική προϋπηρεσία και στον ιδιωτικό τομέα. Αν και θα μπορούσε κάποιος να κάνει δεκάδες παρατηρήσεις σχετικά με το Σχέδιο Νόμου, θα αρκεστώ σε λίγες από τις πιο σημαντικές, ελπίζοντας κάποιος υπεύθυνος να τις διαβάσει και να προβληματιστεί: 1. Αν ο βασικός στόχος είναι να χτυπηθεί η παραπαιδεία όπως νομίζω συμφωνούν όλοι, αυτό θα πρέπει να γίνει όχι μόνο στη Γ΄ Λυκείου αλλά σε όλες τις τάξεις. Ως Βιολόγος και εκπαιδευτικός όμως δεν μπορώ να καταλάβω πώς είναι δυνατόν για ένα μάθημα που αφιερώνονται 8 ώρες την εβδομάδα στη Γ΄ Λυκείου να αφιερώνεται μόλις 1 (!!!) ώρα σε Α΄ και Β΄ Λυκείου. Χωρίς να κουράζω με αναφορές στην τεράστια σημασία της ενημέρωσης γύρω από τη Βιολογία και τους σύγχρονους κλάδους της (Βιοτεχνολογία, Μοριακή Γενετική, Ανοσολογία, Οικολογία, Εξέλιξη κτλ) για τους νέους πολίτες του 21ου αιώνα και την παγκόσμια αναγνώριση της ως της ταχύτερα αναπτυσσόμενης επιστήμης (οι γνώσεις μας πλέον για τους ζωντανούς οργανισμούς και το χειρισμό του γενετικού τους υλικού είναι εκτός κάθε προσδοκίας), απλά θα πω ότι δείχνει προχειρότητα ο καταρτισμός ενός ωρολόγιου αναλυτικού προγράμματος που οκταπλασιάζει (!!!) τις ώρες ενός μαθήματος από τη μία τάξη στην άλλη. Προφανώς ως ένα από τα σημαντικότερα εφόδια για μία σύγχρονη και ολοκληρωμένη παιδεία ενός εφήβου η Βιολογία θα έπρεπε να διδάσκεται τουλάχιστον 2 ώρες είτε στη Α΄ είτε στη Β΄ Λυκείου. Άλλωστε οι αντικειμενικά καλύτεροι μαθητές που στοχεύουν στην Ιατρική και σε συναφείς σχολές θα πρέπει να έχουν αποκτήσει ήδη ένα υψηλό επίπεδο γνώσεων Βιολογίας πριν τη Γ΄ Λυκείου για την καλύτερη αντιμετώπιση της παραπαιδείας (δείτε για παράδειγμα πώς κλιμακώνονται ανάμεσα στις Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου οι ώρες άλλων σημαντικών μαθημάτων, όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική ή τα Αρχαία). 2.Είναι απαραίτητη η διδασκαλία και εξέταση σε πανελλήνιο επίπεδο της επιστήμης της Πληροφορικής στη Γ΄ Λυκείου τουλάχιστον για όσους μαθητές θα εισαχθούν στα αντίστοιχα τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Θεωρώ αδιανόητο να εισάγεται κάποιος σε τμήμα Πληροφορικής έχοντας π.χ. γνώσεις Χημείας αλλά όχι Προγραμματισμού ... Μου θυμίζει έναν παραλογισμό του συστήματος των δεσμών όταν κατά την εισαγωγή μου στο τμήμα Βιολογίας το 1994 μέσω της Β΄ Δέσμης και έχοντας διαγωνιστεί ο ίδιος και στο μάθημα της Βιολογίας, συνάντησα συμφοιτητές μου που είχαν περάσει την ίδια χρονιά στο τμήμα Βιολογίας μέσω της Α΄ Δέσμης χωρίς να έχουν διαγωνιστεί στη Βιολογία αλλά στα Μαθηματικά ... 3.Θεωρώ παιδαγωγικά απαραίτητο και χρήσιμο όχι μόνο για τη σωματική αλλά και την ψυχική υγεία των εφήβων να περιλαμβάνονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα περισσότερες ώρες φυσικής αγωγής (τουλάχιστον 2 κάθε εβδομάδα σε κάθε τάξη), καθώς επίσης να υπάρχουν και καλλιτεχνικά μαθήματα όπως π.χ. η μουσική τουλάχιστον στις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου. Το πόσο σημαντική είναι η διατήρηση της ψυχικής και πνευματικής υγείας αλλά και της φυσικής κατάστασης των εφήβων και το πόσο θετικά μπορούν αυτά να συνεισφέρουν και στις επιδόσεις τους στο διάβασμα και στη συγκρότηση τους σε ώριμους πολίτες νομίζω μπορεί να το αντιληφθεί οποιοσδήποτε ασχολείται με την παιδεία των νέων και δε θα κουράσω με επιχειρήματα ... Χωρίς να αναφερθώ και σε πολλά άλλα ζητήματα που προκύπτουν από το Σχέδιο Νόμου και με τα οποία διαφωνώ, σας χαιρετώ και ελπίζω τουλάχιστον αυτά τα 3 θέματα που έθιξα να προβληματίσουν τους αρμόδιους και να γίνουν βελτιώσεις. Θεωρώ ότι όλοι μας πασχίζουμε και ενδιαφερόμαστε για ένα καλύτερο Εκπαιδευτικό Σύστημα.