Ο ΝΕΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ
Ο νέος αλγόριθμος για την προσμέτρηση των βαθμών Α,Β και Γ λυκείου στον βαθμό πρόσβασης αίρει τα περίεργα φαινόμενα του προηγούμενου ΑΛΛΑ διατηρεί το μειονέκτημα του ισχύοντος συστήματος σε άλλο επίπεδο: πληθωρισμό βαθμών αν και με λιγότερες πιθανότητες σκαναδαλώδους ή/και ύποπτης ευνοικής μεταχείρισης. Άρα αχρηστεύεται ως προς τον βασικό στόχο της συμπερίληψης των σχολικών επιδόσεων στο βαθμό πρόσβασης.
ΣΥΝΕΠΩΣ αλλού είναι το κρίσιμο σημείο: στον τρόπο προαγωγής και απόλυσης. Ο φόβος της αποτυχίας και της διαρροής πιέζει το νομοθέτη ώστε να αφήσει διάπλατα τα παράθυρα για απρόσκοπτη προαγωγή και απόλυση των μαθητών του Λυκείου, ενώ για την επιλογή των καλύτερων αναζητείται η αυστηροποίηση των διαδικασιών. Δυστυχώς ή ευτυχώς αυτά είναι ασύμβατα.
Πρός τα πού είναι η λύση;
α) προαγωγή και απόλυση όλων των μαθητών Λυκείου χωρίς προυποθέσεις βαθμολογικές
β) γραπτή αξιολόγηση με πανελλαδικές εξετάσεις σε κάθε τάξη σε τρία μέρη: α) Νέα Ελληνική Γλώσσα β) Μαθηματικές και Φυσικές Επιστήμες γ) Γενικές γνώσεις και καλλιέργεια
γ) εξαγωγή τελικού βαθμού με συνυπολογισμό βαθμών γραπτών εξετάσεων και προφορικών βαθμών, με συντελεστές βαρυτητος
δ) για τον βαθμό απολυτηρίου συμεπριλαμβάνονται οι βαθμοί όλων των τάξεων, χωρίς συντελεστή
ε) ευκαιρίες αναβαθμολόγησης και έκδοσης νέου απολυτήριου τίτλου με τις ίδιες προυποθέσεις.
στ) είναι προφανές ότι ύστερα από αυτά δεν χρειάζονται άλλες πανελλαδικές εξετάσεις και διαγωνισμοί.
Ο ΝΕΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ Ο νέος αλγόριθμος για την προσμέτρηση των βαθμών Α,Β και Γ λυκείου στον βαθμό πρόσβασης αίρει τα περίεργα φαινόμενα του προηγούμενου ΑΛΛΑ διατηρεί το μειονέκτημα του ισχύοντος συστήματος σε άλλο επίπεδο: πληθωρισμό βαθμών αν και με λιγότερες πιθανότητες σκαναδαλώδους ή/και ύποπτης ευνοικής μεταχείρισης. Άρα αχρηστεύεται ως προς τον βασικό στόχο της συμπερίληψης των σχολικών επιδόσεων στο βαθμό πρόσβασης. ΣΥΝΕΠΩΣ αλλού είναι το κρίσιμο σημείο: στον τρόπο προαγωγής και απόλυσης. Ο φόβος της αποτυχίας και της διαρροής πιέζει το νομοθέτη ώστε να αφήσει διάπλατα τα παράθυρα για απρόσκοπτη προαγωγή και απόλυση των μαθητών του Λυκείου, ενώ για την επιλογή των καλύτερων αναζητείται η αυστηροποίηση των διαδικασιών. Δυστυχώς ή ευτυχώς αυτά είναι ασύμβατα. Πρός τα πού είναι η λύση; α) προαγωγή και απόλυση όλων των μαθητών Λυκείου χωρίς προυποθέσεις βαθμολογικές β) γραπτή αξιολόγηση με πανελλαδικές εξετάσεις σε κάθε τάξη σε τρία μέρη: α) Νέα Ελληνική Γλώσσα β) Μαθηματικές και Φυσικές Επιστήμες γ) Γενικές γνώσεις και καλλιέργεια γ) εξαγωγή τελικού βαθμού με συνυπολογισμό βαθμών γραπτών εξετάσεων και προφορικών βαθμών, με συντελεστές βαρυτητος δ) για τον βαθμό απολυτηρίου συμεπριλαμβάνονται οι βαθμοί όλων των τάξεων, χωρίς συντελεστή ε) ευκαιρίες αναβαθμολόγησης και έκδοσης νέου απολυτήριου τίτλου με τις ίδιες προυποθέσεις. στ) είναι προφανές ότι ύστερα από αυτά δεν χρειάζονται άλλες πανελλαδικές εξετάσεις και διαγωνισμοί.