Αγαπητοί κύριοι,
όταν δημιουργείται ένα νομοσχέδιο, συνήθως διορθώνει τις ατέλειες του προηγούμενου και προσαρμόζει τη χώρα στις σύγχρονες τάσεις που επικρατούν. Αυτό το νομοσχέδιο όχι μόνο δεν ακολουθεί τις εξελίξεις αλλά υποχρεώνει τους μαθητές να συμμετέχουν σε έναν μαραθώνιο προετοιμασίας που ψυχολογικά θα τους "τσακίσει".
1. Είναι αναχρονιστικό: Το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα εφαρμοστεί στα παιδιά μας σε δύο χρόνια, είναι ίδιο με αυτό της δικής μου γενιάς το 1990. Η μόνη διαφορά είναι το μάθημα επιλογής Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Καταργείτε ένα εξελιγμένο σύστημα εξετάσεων που συνδέεται (ίσως όχι 100%) με τα πανεπιστήμια σε ότι αφορά τα μαθήματα που εξετάζονται και δημιουργείτε ένα αναχρονιστικό σύστημα στο οποίο οι μαθητές θα αφιερώνουν διπλάσιο χρόνο στα φροντιστήρια για να εξειδικεύσουν τις γνώσεις τους στα 3 ή 4 μαθήματα.
2. Ασύνδετο με πολλές Σχολές και Τμήματα: Ποια μαθήματα θα συνδέσουν τον μαθητή Λυκείου με τις σχολές Πληροφορικής όταν δεν υπάρχουν τα σοβαρά μαθήματα Αλγοριθμικής και Προγραμματισμού στην Β' και Γ' Λυκείου; Πως θα ενδιαφερθεί ένας μαθητής για Τεχνολογικές σχολές, όταν μαθαίνει μόνο μαθηματικά και φυσική;
3. Δεν ακολουθεί τις επαγγελματικές εξελίξεις: Τα επαγγέλματα από τη δεκαετία του 80 και του 90 έχουν αλλάξει λόγω της ανάπτυξης της ψηφιακής βιομηχανίας που δεν υπήρχε τότε. Περπατήστε αμέριμνα στο δρόμο. Ό,τι βλέπετε, έχει σχεδιαστεί, δημιουργηθεί και έχει σίγουρα παραχθεί με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών. Οι σημερινοί μαθητές λόγω των μαθημάτων της πληροφορικής στην τεχνολογική κατεύθυνση παρακολουθούν και κατανοούν γρήγορα τις εξελίξεις στην ψηφιακή βιομηχανία. Οι μαθητές που θέλετε να δημιουργήσετε θα μπαίνουν στην αγορά με καθυστέρηση ετών.
Με την ΠΑΙΔΕΙΑ δεν πρέπει να γίνονται πειράματα!!!!
Σταμάτιος Χαλικιάς
Αγαπητοί κύριοι, όταν δημιουργείται ένα νομοσχέδιο, συνήθως διορθώνει τις ατέλειες του προηγούμενου και προσαρμόζει τη χώρα στις σύγχρονες τάσεις που επικρατούν. Αυτό το νομοσχέδιο όχι μόνο δεν ακολουθεί τις εξελίξεις αλλά υποχρεώνει τους μαθητές να συμμετέχουν σε έναν μαραθώνιο προετοιμασίας που ψυχολογικά θα τους "τσακίσει". 1. Είναι αναχρονιστικό: Το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα εφαρμοστεί στα παιδιά μας σε δύο χρόνια, είναι ίδιο με αυτό της δικής μου γενιάς το 1990. Η μόνη διαφορά είναι το μάθημα επιλογής Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Καταργείτε ένα εξελιγμένο σύστημα εξετάσεων που συνδέεται (ίσως όχι 100%) με τα πανεπιστήμια σε ότι αφορά τα μαθήματα που εξετάζονται και δημιουργείτε ένα αναχρονιστικό σύστημα στο οποίο οι μαθητές θα αφιερώνουν διπλάσιο χρόνο στα φροντιστήρια για να εξειδικεύσουν τις γνώσεις τους στα 3 ή 4 μαθήματα. 2. Ασύνδετο με πολλές Σχολές και Τμήματα: Ποια μαθήματα θα συνδέσουν τον μαθητή Λυκείου με τις σχολές Πληροφορικής όταν δεν υπάρχουν τα σοβαρά μαθήματα Αλγοριθμικής και Προγραμματισμού στην Β' και Γ' Λυκείου; Πως θα ενδιαφερθεί ένας μαθητής για Τεχνολογικές σχολές, όταν μαθαίνει μόνο μαθηματικά και φυσική; 3. Δεν ακολουθεί τις επαγγελματικές εξελίξεις: Τα επαγγέλματα από τη δεκαετία του 80 και του 90 έχουν αλλάξει λόγω της ανάπτυξης της ψηφιακής βιομηχανίας που δεν υπήρχε τότε. Περπατήστε αμέριμνα στο δρόμο. Ό,τι βλέπετε, έχει σχεδιαστεί, δημιουργηθεί και έχει σίγουρα παραχθεί με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών. Οι σημερινοί μαθητές λόγω των μαθημάτων της πληροφορικής στην τεχνολογική κατεύθυνση παρακολουθούν και κατανοούν γρήγορα τις εξελίξεις στην ψηφιακή βιομηχανία. Οι μαθητές που θέλετε να δημιουργήσετε θα μπαίνουν στην αγορά με καθυστέρηση ετών. Με την ΠΑΙΔΕΙΑ δεν πρέπει να γίνονται πειράματα!!!! Σταμάτιος Χαλικιάς