Η αναλυτική σκέψη είναι βασική δεξιότητα και η ανάπτυξη της στο Ελληνικό σχολείο σε όλες τις βαθμίδες δεν είναι αντιπροσωπευτική της σημασίας της. Αν και σε προγράμματα σπουδών ανεπτυγμένων χωρών προωθείτε ακόμα και σε μικρές ηλικίες, στο Ελληνικό σχολείο αντί να την προωθήσουμε αντιθέτως οπισθοδρομούμε.
Το μάθημα της Ανάπτυξης εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον, μέσω των αλγορίθμων και της δομημένης φύσης του προγραμματισμού δίνει βάση στην λογική ξεπερνώντας γλωσσικούς περιορισμούς και προωθεί την αναλυτική και κριτική σκέψη.
Στην δημόσια διαβούλευση παρατηρώ ότι υπάρχουν σχετικές τοποθετήσεις επιστημονικά τεκμηριωμένες, αλλά φαντάζομαι ότι στο βωμό των όποιων σκοπιμοτήτων θα θυσιάσουμε τα παιδιά μας να «παπαγαλίζουν» άλλα μαθήματα…
Λυπάμαι, γιατί ενώ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αναγνωρίζεται η σημασία της και υπάρχουν μαθήματα Πληροφορικής και προγραμματισμού σε όλες τις σχολές Θετικών επιστημών, για την εισαγωγή τους σε αυτές τις σχολές οι μαθητές θα πρέπει να εξετάζονται σε άλλα μαθήματα όπως για παράδειγμα την Χημεία, η οποία υπάρχει στα προγράμματα σπουδών των Πανεπιστημίων σε ελάχιστα τμήματα – και την οποία ως γενική παιδεία έχουν άλλωστε προσεγγίσει σε όλη τους την σχολική ζωή- αντί για τον προγραμματισμό.
Η απουσία μαθημάτων Πληροφορικής από τον Γενικό Λύκειο σε καμία περίπτωση δεν προάγει το όραμα του για «προαγωγή της κριτικής σκέψης, της πρωτοβουλίας, της δημιουργικότητας και των ικανοτήτων των μαθητών».
Η αναλυτική σκέψη είναι βασική δεξιότητα και η ανάπτυξη της στο Ελληνικό σχολείο σε όλες τις βαθμίδες δεν είναι αντιπροσωπευτική της σημασίας της. Αν και σε προγράμματα σπουδών ανεπτυγμένων χωρών προωθείτε ακόμα και σε μικρές ηλικίες, στο Ελληνικό σχολείο αντί να την προωθήσουμε αντιθέτως οπισθοδρομούμε. Το μάθημα της Ανάπτυξης εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον, μέσω των αλγορίθμων και της δομημένης φύσης του προγραμματισμού δίνει βάση στην λογική ξεπερνώντας γλωσσικούς περιορισμούς και προωθεί την αναλυτική και κριτική σκέψη. Στην δημόσια διαβούλευση παρατηρώ ότι υπάρχουν σχετικές τοποθετήσεις επιστημονικά τεκμηριωμένες, αλλά φαντάζομαι ότι στο βωμό των όποιων σκοπιμοτήτων θα θυσιάσουμε τα παιδιά μας να «παπαγαλίζουν» άλλα μαθήματα… Λυπάμαι, γιατί ενώ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αναγνωρίζεται η σημασία της και υπάρχουν μαθήματα Πληροφορικής και προγραμματισμού σε όλες τις σχολές Θετικών επιστημών, για την εισαγωγή τους σε αυτές τις σχολές οι μαθητές θα πρέπει να εξετάζονται σε άλλα μαθήματα όπως για παράδειγμα την Χημεία, η οποία υπάρχει στα προγράμματα σπουδών των Πανεπιστημίων σε ελάχιστα τμήματα – και την οποία ως γενική παιδεία έχουν άλλωστε προσεγγίσει σε όλη τους την σχολική ζωή- αντί για τον προγραμματισμό. Η απουσία μαθημάτων Πληροφορικής από τον Γενικό Λύκειο σε καμία περίπτωση δεν προάγει το όραμα του για «προαγωγή της κριτικής σκέψης, της πρωτοβουλίας, της δημιουργικότητας και των ικανοτήτων των μαθητών».