Η πρόταση που έχω να κάνω είναι η
1. H υποχρεωτική διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής στη Β'Λυκείου , όπου θα διδάσκεται κάποια γλώσσα προγραμματισμού (Alice, scratch) αντί για το δίωρο της Φιλοσοφίας.
Στην σύγχρονη κοινωνία της πληροφορίας , ο μαθητής δεν πρέπει να παραμείνει απλός χρήστης της νέας τεχνολογίας ( με τις γνώσεις που απέκτησε στην υποχρεωτική εκπαίδευση) αλλά και δημιουργός της. Μη παρέχοντας του ένα μάθημα προγραμματισμού , δεν θα μπορέσει ποτέ να αποκτήσει τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης. Να σημειώσουμε ότι με το μάθημα αυτό ο μαθητής εκπαιδεύεται στον αναλυτικό και μεθοδικό τρόπο επίλυσης οποιουδήποτε προβλήματος και στην ακριβή περιγραφή με απλά βήματα των διαδικασιών για την επίτευξη ενός προκαθορισμένου στόχου. Αυτή η γνώση θα έπρεπε να αποτελεί μέρος της γενικής παιδείας για όλους τους μαθητές, αφού αποτελεί την εξέλιξη της αριστοτέλειας λογικής. Η σύγχρονη ελληνική κοινωνία χρειάζεται ανθρώπους που μπορούν να επιλύουν προβλήματα. Δείτε σχετικά άρθρα
http://www.independent.co.uk/voices/commentators/ian-livingstone-computer-science-is-an-essential-part-of-our-childrens-education-6268915.html.
Επίσης θα ενισχύσει την αυτοεκτίμηση των μαθητών γιατί θα είναι οι ίδιοι παραγωγοί της γνώσης.
2. στην Γ΄Λυκείου θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα για τους μαθητές
που θα ακολουθήσουν τα μαθήματα της ομάδας προσανανατολισμού των θετικών επιστημών να μπορούν να επιλέξουν μεταξύ Χημείας και ενός μαθήματος Ανάπτυξης Εφαρμογών.
Αυτό δικαιολογείται γιατί η διδασκαλία αλγοριθμικών μαθημάτων, δίνει σημαντικά εφόδια στους μαθητές που θα γίνουν μελλοντικοί φοιτητές σχολών πληροφορικής αλλά και πολυτεχνικών και θετικών επιστημών (αφού σε ένα τουλάχιστον εξάμηνο διδάσκεται αλγοριθμικό μάθημα). Συμφωνούν σε αυτό και πανεπιστημιακοί . Δείτε την επιστολή τους.
http://blogs.sch.gr/constantinosvi/2013/08/07/%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%B3%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1/
Η πρόταση που έχω να κάνω είναι η 1. H υποχρεωτική διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής στη Β'Λυκείου , όπου θα διδάσκεται κάποια γλώσσα προγραμματισμού (Alice, scratch) αντί για το δίωρο της Φιλοσοφίας. Στην σύγχρονη κοινωνία της πληροφορίας , ο μαθητής δεν πρέπει να παραμείνει απλός χρήστης της νέας τεχνολογίας ( με τις γνώσεις που απέκτησε στην υποχρεωτική εκπαίδευση) αλλά και δημιουργός της. Μη παρέχοντας του ένα μάθημα προγραμματισμού , δεν θα μπορέσει ποτέ να αποκτήσει τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης. Να σημειώσουμε ότι με το μάθημα αυτό ο μαθητής εκπαιδεύεται στον αναλυτικό και μεθοδικό τρόπο επίλυσης οποιουδήποτε προβλήματος και στην ακριβή περιγραφή με απλά βήματα των διαδικασιών για την επίτευξη ενός προκαθορισμένου στόχου. Αυτή η γνώση θα έπρεπε να αποτελεί μέρος της γενικής παιδείας για όλους τους μαθητές, αφού αποτελεί την εξέλιξη της αριστοτέλειας λογικής. Η σύγχρονη ελληνική κοινωνία χρειάζεται ανθρώπους που μπορούν να επιλύουν προβλήματα. Δείτε σχετικά άρθρα http://www.independent.co.uk/voices/commentators/ian-livingstone-computer-science-is-an-essential-part-of-our-childrens-education-6268915.html. Επίσης θα ενισχύσει την αυτοεκτίμηση των μαθητών γιατί θα είναι οι ίδιοι παραγωγοί της γνώσης. 2. στην Γ΄Λυκείου θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα για τους μαθητές που θα ακολουθήσουν τα μαθήματα της ομάδας προσανανατολισμού των θετικών επιστημών να μπορούν να επιλέξουν μεταξύ Χημείας και ενός μαθήματος Ανάπτυξης Εφαρμογών. Αυτό δικαιολογείται γιατί η διδασκαλία αλγοριθμικών μαθημάτων, δίνει σημαντικά εφόδια στους μαθητές που θα γίνουν μελλοντικοί φοιτητές σχολών πληροφορικής αλλά και πολυτεχνικών και θετικών επιστημών (αφού σε ένα τουλάχιστον εξάμηνο διδάσκεται αλγοριθμικό μάθημα). Συμφωνούν σε αυτό και πανεπιστημιακοί . Δείτε την επιστολή τους. http://blogs.sch.gr/constantinosvi/2013/08/07/%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%B3%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1/