Συντάσσομαι απολύτως με την επιστολή που έστειλαν σήμερα στον Υπουργό Παιδείας οι Σύμβουλοι της Γαλλικής γλώσσας, κι εκφράζω την βαθύτατη ανησυχία μου και τον προβληματισμό μου για την κατάργηση της δυνατότητας εκμάθησης δύο (2) ξένων γλωσσών στο Νέο Λύκειο και τη διαφαινόμενη, εν νέου, συρρίκνωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της Γαλλικής ως 2ης ξένης γλώσσας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Συνεχίζω παραθέτοντας τα όσα αναφέρει η επιστολή κι επαυξάνω.
Στο σχέδιο νόμου για το Νέο Λύκειο που δημοσιεύθηκε δεν διασφαλίζεται η συνέχιση της εκμάθησης της Γαλλικής Γλώσσας από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Λυκείου με αποτέλεσμα να μην ολοκληρώνονται οι απαιτούμενες ώρες διδασκαλίας (600 ώρες) για την απόκτηση του βασικού επιπέδου γλωσσομάθειας (Επίπεδο Β2 – Καλή Γνώση) σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κλίμακα του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Ξ.Γ. (ΚΕΠΑ), στη μελέτη του Τμήματος Σύγχρονων Γλωσσών του Συμβουλίου της Ευρώπης, καθώς και στο Νέο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις ξένες γλώσσες, που εφαρμόζεται στα Πιλοτικά Σχολεία ήδη από το Σχολικό Έτος 2011-2012. (Τα στοιχεία εκτίθενται αναλυτικά σε πρόσφατη επιστολή που απέστειλαν οι Σχ. Σύμβουλοι στο Γραφείο Έρευνας, Σχεδιασμού και Εφαρμογών Α & Β του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις 29/04/2013.)
Σύμφωνα με το προς διαβούλευση κείμενο του σχεδίου νόμου Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, δεν έχουν ληφθεί υπόψη οι προτάσεις των Σχολικών Συμβούλων Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας που αφορούσαν αφενός μεν στη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας από την Δ’ Δημοτικού, αφετέρου δε στην τρίωρη διδασκαλία του μαθήματος στο Γυμνάσιο, καθώς και στην υποχρεωτική συνέχιση της 2ης ξένης γλώσσας στο Λύκειο. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μη γίνεται πράξη στη χώρα μας η υποχρέωση που έχει αναληφθεί από το 2001 από όλες τις χώρες μέλη της Ε.Ε. με τη δέσμευση των αρχηγών κρατών να παρέχουν στον μαθητή τη δυνατότητα να μιλάει δύο (2) ξένες γλώσσες στο τέλος της υποχρεωτικής του εκπαίδευσης.
Επιπλέον, ένα σύγχρονο απολυτήριο Λυκείου με σαφή ένδειξη του επιπέδου γλωσσομάθειας σε δύο ξένες γλώσσες αποτελεί προστιθέμενη αξία για τους μαθητές και καθίσταται ανταγωνιστικό στις απαιτήσεις του χώρου των επιστημών και της αγοράς εργασίας.
Πιστεύω κι εγώ ακράδαντα ότι οι ξένες γλώσσες πρέπει να διδάσκονται και να πιστοποιούνται εντός του Δημόσιου Σχολείου και ότι η ξενόγλωσση εκπαίδευση είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων ανεξαιρέτως των μαθητών, και σας παρακαλώ θερμά να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και συνεχής διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στο Δημόσιο Σχολείο.
Συντάσσομαι απολύτως με την επιστολή που έστειλαν σήμερα στον Υπουργό Παιδείας οι Σύμβουλοι της Γαλλικής γλώσσας, κι εκφράζω την βαθύτατη ανησυχία μου και τον προβληματισμό μου για την κατάργηση της δυνατότητας εκμάθησης δύο (2) ξένων γλωσσών στο Νέο Λύκειο και τη διαφαινόμενη, εν νέου, συρρίκνωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της Γαλλικής ως 2ης ξένης γλώσσας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Συνεχίζω παραθέτοντας τα όσα αναφέρει η επιστολή κι επαυξάνω. Στο σχέδιο νόμου για το Νέο Λύκειο που δημοσιεύθηκε δεν διασφαλίζεται η συνέχιση της εκμάθησης της Γαλλικής Γλώσσας από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Λυκείου με αποτέλεσμα να μην ολοκληρώνονται οι απαιτούμενες ώρες διδασκαλίας (600 ώρες) για την απόκτηση του βασικού επιπέδου γλωσσομάθειας (Επίπεδο Β2 – Καλή Γνώση) σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κλίμακα του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Ξ.Γ. (ΚΕΠΑ), στη μελέτη του Τμήματος Σύγχρονων Γλωσσών του Συμβουλίου της Ευρώπης, καθώς και στο Νέο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις ξένες γλώσσες, που εφαρμόζεται στα Πιλοτικά Σχολεία ήδη από το Σχολικό Έτος 2011-2012. (Τα στοιχεία εκτίθενται αναλυτικά σε πρόσφατη επιστολή που απέστειλαν οι Σχ. Σύμβουλοι στο Γραφείο Έρευνας, Σχεδιασμού και Εφαρμογών Α & Β του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις 29/04/2013.) Σύμφωνα με το προς διαβούλευση κείμενο του σχεδίου νόμου Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, δεν έχουν ληφθεί υπόψη οι προτάσεις των Σχολικών Συμβούλων Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας που αφορούσαν αφενός μεν στη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας από την Δ’ Δημοτικού, αφετέρου δε στην τρίωρη διδασκαλία του μαθήματος στο Γυμνάσιο, καθώς και στην υποχρεωτική συνέχιση της 2ης ξένης γλώσσας στο Λύκειο. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μη γίνεται πράξη στη χώρα μας η υποχρέωση που έχει αναληφθεί από το 2001 από όλες τις χώρες μέλη της Ε.Ε. με τη δέσμευση των αρχηγών κρατών να παρέχουν στον μαθητή τη δυνατότητα να μιλάει δύο (2) ξένες γλώσσες στο τέλος της υποχρεωτικής του εκπαίδευσης. Επιπλέον, ένα σύγχρονο απολυτήριο Λυκείου με σαφή ένδειξη του επιπέδου γλωσσομάθειας σε δύο ξένες γλώσσες αποτελεί προστιθέμενη αξία για τους μαθητές και καθίσταται ανταγωνιστικό στις απαιτήσεις του χώρου των επιστημών και της αγοράς εργασίας. Πιστεύω κι εγώ ακράδαντα ότι οι ξένες γλώσσες πρέπει να διδάσκονται και να πιστοποιούνται εντός του Δημόσιου Σχολείου και ότι η ξενόγλωσση εκπαίδευση είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων ανεξαιρέτως των μαθητών, και σας παρακαλώ θερμά να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και συνεχής διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στο Δημόσιο Σχολείο.