Κύριε υπουργέ, διανύουμε την εποχή των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών. Ένας από τους σκοπούς που αναφέρεται στο σχέδιο νόμου στο Άρθρο 1 παρ.2θ είναι κατά λέξη, ¨Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών¨.
Και ερωτώ, αφού έχετε τον παραπάνω σκοπό γιατί καταργείτε το μάθημα της πληροφορικής από το λύκειο; Πως θα πετύχετε τον παραπάνω σκοπό;
Από τον πρόλογο του βιβλίου του μαθήματος ¨Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον¨ που διδάσκεται στην Τεχνολογική κατεύθυνση της Γ΄ Λυκείου με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών το οποίο καταργείται και το αντικαθιστάται με την χημεία αναφέρεται ακριβώς:
«Το μάθημα ¨Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον¨ έχει σαν γενικό σκοπό οι μαθητές να αναπτύξουν αναλυτική και συνθετική σκέψη, να αποκτήσουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα για να μπορούν να επιλύσουν προβλήματᨻ
Ακόμα στο πρώτο μέρος (Κεφ 1-5) το μάθημα αναφέρεται ¨στην Ανάλυση Προβλήματος και Σχεδίαση αλγορίθμου, όπου έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων αλγοριθμικής προσέγγισης των προβλημάτων για επίλυση.¨.
Πιστεύω, κύριε Υπουργέ, ότι δεν υπάρχει αντίστοιχο μάθημα που να καλύπτει τόσο καλά τον σκοπό του Άρθρο 1 παρ.2η του νομοσχεδίου που λέει ¨ Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων ¨
Τα παραπάνω γραφόμενα τεκμηριώνουν την άποψη ότι το μάθημα της ΑΕΠΠ έστω και καθυστερημένα πρέπει να ενταχθεί στο νέο πρόγραμμα σπουδών στο Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης ¨Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες¨ αντικαθιστώντας το μάθημα της χημείας.
Η κατάργηση της Πληροφορικής από το λύκειο δεν προωθεί αναβάθμιση της παιδείας και απόκτηση γνώσεων αλλά οδηγεί στην απόλυση εκπαιδευτικών για την εφαρμογή της πολιτικής του μνημονίου.
Κύριε υπουργέ, διανύουμε την εποχή των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών. Ένας από τους σκοπούς που αναφέρεται στο σχέδιο νόμου στο Άρθρο 1 παρ.2θ είναι κατά λέξη, ¨Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών¨. Και ερωτώ, αφού έχετε τον παραπάνω σκοπό γιατί καταργείτε το μάθημα της πληροφορικής από το λύκειο; Πως θα πετύχετε τον παραπάνω σκοπό; Από τον πρόλογο του βιβλίου του μαθήματος ¨Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον¨ που διδάσκεται στην Τεχνολογική κατεύθυνση της Γ΄ Λυκείου με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών το οποίο καταργείται και το αντικαθιστάται με την χημεία αναφέρεται ακριβώς: «Το μάθημα ¨Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον¨ έχει σαν γενικό σκοπό οι μαθητές να αναπτύξουν αναλυτική και συνθετική σκέψη, να αποκτήσουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα για να μπορούν να επιλύσουν προβλήματᨻ Ακόμα στο πρώτο μέρος (Κεφ 1-5) το μάθημα αναφέρεται ¨στην Ανάλυση Προβλήματος και Σχεδίαση αλγορίθμου, όπου έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων αλγοριθμικής προσέγγισης των προβλημάτων για επίλυση.¨. Πιστεύω, κύριε Υπουργέ, ότι δεν υπάρχει αντίστοιχο μάθημα που να καλύπτει τόσο καλά τον σκοπό του Άρθρο 1 παρ.2η του νομοσχεδίου που λέει ¨ Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων ¨ Τα παραπάνω γραφόμενα τεκμηριώνουν την άποψη ότι το μάθημα της ΑΕΠΠ έστω και καθυστερημένα πρέπει να ενταχθεί στο νέο πρόγραμμα σπουδών στο Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης ¨Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες¨ αντικαθιστώντας το μάθημα της χημείας. Η κατάργηση της Πληροφορικής από το λύκειο δεν προωθεί αναβάθμιση της παιδείας και απόκτηση γνώσεων αλλά οδηγεί στην απόλυση εκπαιδευτικών για την εφαρμογή της πολιτικής του μνημονίου.